וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד מסוכן: זה מה שלא מספרים לכם על הג'ול

שירה כסלו

23.5.2018 / 11:07

היא מוצגת כדבר הבא ומגיעה בטעמי קרם ברולה ומלפפון, אבל לסיגריה האלקטרונית החדשה יש הרבה חסרונות. אחד מהם הוא העובדה שהיא הפכה לפופולרית מאוד בקרב בני נוער. מנכ"לית המיזם למיגור העישון מזהירה הורים מהניסוי הקטלני שלטענתה עושים על ילדיהם

נער מעשן. ShutterStock
טרנד מסוכן, בעיקר בקרב בני נוער. נער מעשן/ShutterStock

בחודש שעבר נכנסה לשיווק בישראל ג'ול (JUUL) - סיגריה אלקטרונית חדשה. מדובר מוצר עישון לכל דבר ועניין, אך הוא שונה במראה שלו ממוצרי העישון שנתקלתם בהם עד כה. מדובר במקלון מתכת בצבע שחור, צר ומוארך, עם מטען USB וקפסולות צבעוניות במגוון טעמים. המוצר מגיע מארה"ב, שם הוא תפס תאוצה בשנים האחרונות ומהווה כעת כ-54 אחוזים משוק הסיגריות האלקטרוניות. על אף שהוא מוגדר על ידי חברות הטבק כחלופה למעשנים בגירים, הוא נפוץ במיוחד בשימוש של בני נוער וצעירים בגילאי בית ספר.

וכאן בדיוק מתחילות הבעיות: JUUL היא מוצר ממכר מאוד, המכיל 5 אחוזים של ניקוטין בכל קפסולה לטעינה - ששוות ערך לחפיסת סיגריות שלמה. צריכה גבוהה של ניקוטין בגיל ההתבגרות פוגעת בהתפתחות המוח, לפחות עד גיל 21. בנוסף, מכילה סיגריית ה-JUUL גליצרול, פרופילן גליקול וחומצה בנזואית.

עוד בנושא:
סיגריה אחת ביום מזיקה הרבה יותר מה שאתם חושבים
"מוליכים שולל את המשתמשים": האגודה למלחמה בסרטן נגד סיגריות אלקטרוניות

אי אפשר לדעת כמה מעשנים באמת

בשונה מסיגריות וטבק לגלגול, שבהם ניתן לספור ולכמת את הצריכה (לדוגמה מספר הסיגריות בחפיסה), קפסולה של סיגריית ה-JUUL מכילה כ-200 שאיפות, אלא שלא ניתן להבין תוך כדי השימוש כמה באמת עישנתם. מדובר באפקט המחזק מאוד את ההתמכרות, מכיוון שקצב הצריכה מתבסס על הצורך ומעודד את ההתמכרות עצמה.

JULL. https://www.juul.com/, אתר רשמי
JUUL/אתר רשמי, https://www.juul.com/

מבחינה שיווקית, חברת הטבק פועלת בכל הכוח ובשיטות מתוחכמות שנועדו להחדיר את הסיגריה החדשה לשוק הישראלי. היא עושה זאת, בין היתר, תוך יצירת דימויים שונים המבשרים, לכאורה, על טרנד חדשני וחתרני. כזה המבוסס על המראה הייחודי של המוצר. בנוסף, הקמפיין שואף לחתור תחת הידע הקיים בקרב בני הנוער והצעירים על היות הסיגריות ומוצרי עישון מוצרים ממכרים ומזיקים לבריאות, מהם צריך להיזהר. ניתן להוסיף לכך את הקפסולות בטעמים השונים, שאינן מחקות את טעמי הטבק, אלא קורצות לבני הנוער והצעירים עם טעמים כמו מנגו, מנטה, מלפפון וקרם ברולה.

כל עוד בישראל לא מתקיים מנגנון לבחינה ואישור שיווק של מוצרי עישון, טבק וניקוטין חדשים טרם כניסתם לשוק הישראלי, חשופים בני הנוער והצעירים בישראל לגחמות של חברות הטבק. זהו ניסוי מסוכן וקטלני בבני הנוער והצעירים שלנו, שהמחירים שלו יחשפו בעוד שנים רבות, מאוחר מדי עבור אלו שיתמכרו לעוד מוצר ממכר ומזיק לבריאות מבית היוצר של חברות הטבק.

אנו קוראים לבני הנוער והצעירים ששוקלים להתנסות - ללמוד על המוצר ממקורות מהימנים, לא להתפתות ולהאמין לפרסומות של חברות הטבק, ולהשאיר את הסיגריות האלקטרוניות כפי שמעידים עליהם חברות הטבק - כחלופות למעשנים בגירים בלבד.

הכותבת היא מנכ"לית המיזם למיגור העישון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully