וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באו להוריד: בריכות שחייה גרמו לעשרות אלפים לחלות בשנים האחרונות

21.5.2018 / 15:52

בתזמון מושלם לתחילת עומסי החום והנהירה אל הבריכות, מפרסם ה-CDC דו"ח חדש עם נתוני תחלואה על הדבקה בזיהומים בבריכות שחייה וג'קוזי שיהפכו לכם את הבטן - תרתי משמע

ילדה שוחה בבריכה. ShutterStock
מספיק מתרחץ אחד חסר אחריות כדי להדביק בריכה שלמה. ילדה שוחה בבריכה/ShutterStock

נדמה שבשבוע האחרון הקיץ החליט לנחות עלינו במלוא כובד משקלו, בלי התחממות הדרגתית ובפרפראזה על השורה האלמותית מהסרט מבצע סבתא, נראה שקיץ 2018 התחיל הכי חזק שלו, ולאט לאט מגביר. הדבר המתבקש לעשות כדי להתמודד עם החום הוא לעזוב את המזגן רק בשביל לטבול במקווה מים צונן כלשהו. אלא שיש מי שכבר מקלקלים גם את החגיגה הזאת. במרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אחד מגופי בריאות הציבור החשובים בעולם, מפרסמים בדיוק עכשיו דו"ח עם ממצאים עגומים לגבי מצב הזיהומים בבריכות.

בין השנים 2000-2014 תועדו במרכז 493 מקרי התפרצות של מחלות שהמוקד שלהן היה בריכות או מקווי מים לרחצה, שהובילו לתחלואה של למעלה מ-27 אלף בני אדם ולמותם של שמונה. בקרוב לשליש מהמקרים הללו מקור ההדבקה התגלה כבריכה, ג'קוזי או ספא של בית מלון.

עוד בנושא:
כלור בבריכות השחייה: איך הוא משפיע על הבריאות שלכם?
סכנה בבריכות השחייה: הטפיל המזיק שהכלור לא יכול לחסל
רגע לפני שקופצים למים: מדריך רפואי לעונת הרחצה

אתר נופש במערב סין, 12 ביולי 2015. רויטרס
בריכות של מלון היו המקור לשליש מההתפרצויות הזיהומיות. בריכת שחייה באתר נופש סיני/רויטרס

94 אחוזים ממקרי התחלואה שבהם הצליחו להתחקות אחר המקור, היו עקב זיהום חיידקי במים, ואילו בשאר האשם היה בכימיקלים במים. 212 התפרצויות נגרמו עקב נוכחות של חיידק בשם קריפטוספורידיום (או קריפטו, בקיצור), שגורם לשלשולים ועוד תופעות הקשורות בבטן והוא אחראי לפגיעה בקרוב ל-22 אלף בני אדם בפרק זמן של 14 השנים שאותן כיסה הדו"ח. ההדבקה בחיידק בדרך כלל קורית כאשר אדם שסובל משלשולים שוחה בבריכה ומדביק את המים וכך גם את הרוחצים האחרים.

עוד באותו נושא

פחות נעים להכיר: המחלות שאתם עלולים לחטוף בבריכה

לכתבה המלאה

6 מקרי מוות עקב ליגיונלה

חיידק הליגיונלה, שעלול לגרום למחלת הליגיונרים - מחלה דמויית דלקת ריאות שעלולה להיות חמורה ואף קטלנית וגם למחלה נוספת קצת פחות חמורה בשם קדחת פונטיאק, היה הגורם ל-64 מההתפרצויות והדביק 624 אנשים. יש לציין שלפחות 6 משמונת מקרי המוות שאירעו בתקופת הבדיקה היו כתוצאה ממחלת הליגיונרים.

חיידק נוסף שאורב לכם בבריכות ובמיוחד בג'קוזי הוא חיידק הפסאודומונס שגורם לדלקות אוזניים וגם לפריחה המכונה "שפשפת הג'קוזי" ומתבטאת בהופעת שלפוחיות בעיקר על הישבן ובבתי השחי. חיידק זה גרם ל-47 התפרצויות וגרם לזיהומים אצל 920 בני אדם.

ילד משחק במזרקות מים. ShutterStock
החיידקים מסתתרים לא רק בבריכות. ילד משחק במזרקות מים/ShutterStock

באופן לא מפתיע, נתוני ההדבקה הגבוהים ביותר נרשמו בחודשים יוני, יולי ואוגוסט של כל שנה. מספרם הגבוה של מקרי ההדבקה והתחלואה ממחיש שוב עד כמה נפוצים החיידקים הללו במקווי מים מלאכותיים ועד כמה קשה למנוע את ההדבקה בהם. חיידק הקריפטו למשל, יכול לשרוד גם בבריכות מתוחזקות כראוי שבהן מקפידים על רמות כלור תקינות, וליגיונלה ופסאודומונס משגשגים באזורים החלקלקים שקיימים בג'קוזי, בריכות או פארקי מים.

אף על פי שהאחראים על תחזוקת הבריכות יכולים לנקוט בצעדים לצמצום הזיהומים - כמו תחזוקה הולמת, ניקיון, רמות כלור וכדומה, עיקרו של נטל המניעה - במיוחד בכל הנוגע לחיידק הקריפטו המדבק ביותר - מוטל על המתרחצים עצמם, שעליהם האחריות להשאר מחוץ למים כדי למנוע הדבקה של אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully