וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חלקי פירות שממש לא כדאי לכם לזרוק

15.4.2018 / 6:49

כשאנחנו אוכלים בננה, תפוז או אבטיח, אף אחד לא מעלה בדעתו לשמור את החלקים שאנחנו לא אוכלים, אבל מתברר שדווקא בהם יש ריכוז מדהים של ויטמינים ומינרלים ורק צריך לדעת איך להפוך אותם למשהו קצת יותר אכיל

פירות. ShutterStock
אל תוותרו על שום חלק. צלחת פירות/ShutterStock

קשה למצוא היום בן אדם שלא מבין כמה חשוב לאכול פירות וירקות באופן קבוע. עוד מתקופת הילדות מלמדים אותנו כמה חשוב לצרוך הרבה מהמאכלים החיוניים האלה בשביל חיים בריאים ומאושרים יותר. אבל מה לגבי הקליפות, הגרעינים, הזרעים וכל החלקים האחרים שאנחנו פשוט משליכים בלי לחשוב? מתברר שבמקרים רבים דווקא אלו החלקים שממש לא כדאי לוותר עליהם בכזאת קלות. הנה כמה חלקי פרי שכדאי לחשוב פעמיים לפני שזורקים - והדברים המקוריים שתוכלו לעשות איתם.

עוד בנושא:
כמה ירקות ופירות צריך לאכול ביום, ואיזה הכי מומלצים?
אלה 12 הפירות והירקות הכי מזוהמים שיש
לא תאמינו כמה סוכר באמת יש בפירות האהובים עליכם

1. קליפת בננה

בננות. ShutterStock
שהקליפה בשלה יותר – כך היא יותר טובה. בננות/ShutterStock

פעם אכלתם בננה והרגשתם תחושת החמצה קשה לאחר שזרקתם את הקליפה? כנראה שלא - וחבל. בקליפת הבננה יש שיעור גבוה של טריפטופן, חומצת האמינו הנדירה ביותר, שתורמת להעצמת רמות הסרטונין ("הורמון האושר") במוח. הסרטונין מסייע לווסת בצורה טובה יותר את מצב הרוח ואת הפעילות העצבית במוח. במקרה הזה, ככל שהקליפה בשלה יותר - כך היא יותר טובה לכם.

איך לאכול את זה? מומלץ לבשל את הקליפה במים רותחים למשך 10 דקות, עד להתרככות שלה. לאחר מכן ניתן להוסיף אותה לשייק או לתבשיל. אפשר גם להכין עוגות ומאפים מקליפות הבננה. אם בחרתם לאפות - אפשר להשתמש בבננה שלמה עם הקליפה.

עוד באותו נושא

האם אכילת פירות עוזרת לירידה במשקל?

לכתבה המלאה

2. קליפת פירות הדר

תפוז דם. ShutterStock
בקליפה יש פי 5 יותר ויטמינים. תפוזי דם/ShutterStock

הקליפה של פירות הדר היא אחד החלקים המזינים ביותר שבהם. היא מכילה פי חמישה יותר ויטמין C מהחלק האכיל, כמו גם שיעור גבוה של ריבופלבין, תיאמין, ניאצין, חומצה פולית, ויטמין B6, ויטמין B5, ויטמין A, סידן, ברזל, אשלגן, אבץ ומגנזיום.

איך לאכול את זה? מומלץ לרסק את הקליפה בבלנדר ולהכניס אותה לשייק פירות, ליוגורט, לדייסת שיבולת שועל או לדגני בוקר.

3. קליפת האבטיח והגרעינים

אבטיח. ShutterStock
לטחון את הקליפה בבלנדר. אבטיח/ShutterStock

הקיץ כבר כאן ואיתו גם אחד הסמלים הבולטים והטעימים ביותר שלו - האבטיח. כמובן שאף אחד לא יחשוב לאכול אותו ולבלוע את הגרעינים, או לנגוס לפתע בקליפה, אבל כמו שכבר בטח הבנתם - יש דרכים אחרות ליהנות מהם וחבל להפסיד את היתרונות המדהימים שבהם, הכוללים את חומצת האמינו סיטרולין (citrulline) שמומרת בגוף לארגינין (arginine). זוהי חומצת אמינו חיונית המסייעת לשפר את בריאות הלב, לייעל את זרימת הדם, לחזק את מערכת החיסון, להגביר ערנות ואפילו להעצים את התפקוד המיני.

איך לאכול את זה? גם במקרה של הקליפה הזאת, הבלנדר הוא חברכם הטוב ביותר. ניתן לטחון גם את הקליפה ולהוסיף אותה לסלטים, למתבלים ולמרקים. את הזרעים מומלץ לחמם בתנור בטמפרטורה של 350 מעלות למשך 10 דקות עד רבע שעה, להוסיף שמן זית ומלח ולשלב בסלט.

4. ליבת האננס

קילוף אננס משק לוי. נמרוד סונדרס
חתכו את ליבת האננס והכינו לכם "מים בטעמים". אננס/נמרוד סונדרס

זהו עוד פרי קיץ נהדר שבטח גם אתם מתגעגעים אליו, וגם בו - רוב היתרונות נמצאים דווקא בחלק שהכי קשה לאכול. האירוניה של הטבע הובילה לכך שדווקא בליבת האננס תוכלו למצוא ברומלין - אנזים שמפרק חלבונים ומכיל תכונות אנטי-דלקתיות שמסייעות להקל על צינון, להפחית דלקות מפרקים, לשחרר שרירים כואבים ולפרק את החלבון ליפין, שעלול להוביל לחסימות בכלי הדם או אפילו לסרטן.

איך לאכול את זה? את ליבת האננס מומלץ לחתוך לקוביות ולהכין לעצמכם "מים בטעמים" תוצרת בית. אפשר להוסיף את זה גם לתה או אפילו למשקאות אלכוהוליים קיציים כמו סנגרייה. גם כאן, כמו שאר המאכלים ברשימה - ניתן בהחלט לטחון את החלק הזה כדי להקל על האכילה, ולשלב בסלטי פירות או ביוגורט.

5. קליפת הקיווי

קיווי. ShutterStock
החלק הכי פחות אטרקטיבי הוא הכי בריא. קיווי/ShutterStock

ממש כמו בפירות הדר, גם כאן באופן אירוני רוכזו רוב הרכיבים המזינים ביותר דווקא בחלק הכי פחות אטרקטיבי ואהוב. קליפת הקיווי עתירת ה"שיערות", מכילה שיעור גבוה יותר של סיבים תזונתיים מבשאר חלקי הפרי, כמו גם כמות גדולה יותר של ויטמין C ומינרלים חיוניים.

איך לאכול את זה? הטעם של קליפת הקיווי ממש לא מתאים לכולם ולחלק מהאנשים הוא יכול להיות קשה מאוד לעיכול. לכן, אם אתם לא מתחברים לטעם, מומלץ בהחלט לטחון את הפרי בשלמותו בבלנדר ולשתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully