וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולדו ככה: מדענים גילו 20 גנים שקשורים בטרנסג'נדריות

20.3.2018 / 7:26

חיזוק נוסף לכך שהעדפות מיניות ומגדריות אינן בחירה אלא מצב נתון, מגיע מהקהילה המדעית: חוקרים זיהו משתנים גנטיים ייחודיים לטרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות שמשפיעים על התפתחות המוח והורמוני המין

עוברים תחת מיקרוסקופ במעבדה. ShutterStock
לזהות מגדרית יש שורשים פיזיולוגיים. מעבדת גנטיקה/ShutterStock

מדענים גילו 20 גנים שונים שקשורים בטרנסג'נדריות ותומכים בטענה שמדובר במצב מולד שמקורותיו פיזיולוגיים. החוקרים סבורים ששינויים בגנים מסויימים גורמים לכך שאנשים מזדהים עם המגדר המנוגד למינם הביולוגי.

המבקרים של תופעת הטרנסג'נדריות טוענים ש'הכל בראש' ושהבעיה של טרנסג'נדרים היא פסיכולוגית, ולא רפואית. הממצאים החדשים במסגרתם אותרו המוטציות הגנטיות שמשפיעות על התפתחות המוח מצביעים על כך שלזהות מגדרית יש שורשים פיזיים.

עוד בנושא:
כשהנטייה המינית הופכת לאובססיה
מחקר קובע: אלכוהול הופך את הנטייה המינית לגמישה יותר
סטרייט, גיי או איפשהו באמצע? גלו מה הנטייה המינית שלכם

קייטלין ג'נר. GettyImages
לא בחירה ולא בעיה פסיכולוגית. קייטלין ג'נר/GettyImages

לצורך מחקרם ביצעו המדענים בדיקות ב-14 טרנסג'נדרים (נשים שהפכו לגברים) ו-16 טרנסג'נדריות (גברים שהפכו לנשים), שטופלו במרפאות לשינוי מין. הם הציגו את ממצאיהם בכנס של האגודה לחקר הרבייה.

"זיהינו ב-20 גנים משתנים גנטיים שעשויים למלא תפקיד בקביעת הזהות המגדרית. הגילויים המבטיחים ביותר מבין הממצאים הם של משתנים גנטיים שמעורבים בהתפתחות הנוירולוגית ובהורמוני המין", אמרו החוקרים בכנס.

ד"ר ריקי לואיס, מומחה לגנטיקה שלא היה מעורב במחקר זה, אמר בתגובה לממצאים כי "מדובר באנשים בעלי מוניטין מקצועי מצויין שעשו את עבודת המחקר לפי הספר - בדקו את הגנים של אוכלוסיית הטרנסג'נדרים על מנת לאתר ולהדגיש את המשתנים הגנטיים המשותפים להם. זה מחזק את הטענה שלהיות טרנסג'נדר זו לא בחירה, אלא מצב נתון - ככל שטענה זו עוד זקוקה לחיזוקים".

עוד באותו נושא

ספקטרום של גאווה: הכל על מיניות גמישה

לכתבה המלאה
הפגנה בניו יורק נגד החלטת נשיא ארה"ב טראמפ לאסור על שירות טרנסג'נדרים, 26 ביולי 2017. רויטרס
טרנסג'נדרים מפגינים בניו יורק נגד החלטת טראמפ לאסור עליהם לשרת בצבא. יולי 2017/רויטרס

לדברי הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ', לאורך השנים הועלו תאוריות שונות באשר לאופן שבו מתגבשת הנטייה המינית. ניתן לחלק את התאוריות למספר גורמים, כאשר הבולטים בהם הם גורמים גנטיים. המחקר הרפואי-אקדמי יודע כיום שגורמים גנטיים משחקים תפקיד בהתגבשות נטיות מיניות, אך שאין הכרח שהם קובעים אותן באופן מוחלט. חיזוק לכך ניתן למצוא במחקר שהראה כי בין תאומים זהים קיים דמיון רב יותר בנטייה המינית מאשר בתאומים לא זהים. תאומים זהים נושאים מטען גנטי זהה ולכן העובדה שקיים ביניהם דמיון רב יותר, מחזקת את הטענה שנטייה מינית נקבעת גם על ידי גורמים גנטיים, ולא רק על ידי נתונים סביבתיים. עם זאת, אם נטייה מינית הייתה נקבעת על ידי גנטיקה בלבד, הייתה צריכה להיות התאמה מלאה של 100 אחוזים בין תאומים זהים, אך זו לא נמצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully