וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 דברים מטונפים שאתם חייבים להעיף מהמטבח שלכם

20.3.2018 / 6:58

אם אתם כבר בשוונג של ניקיונות פסח אולי תזרקו לפח כבר את ספוגית הניקוי שלא החלפתם יותר זמן מכפי שנעים לכם להודות? וגם את קרש החיתוך השרוט וקופסת השאריות משבת לפני שבועיים, יא מגעילים

CleanMySpace.com

בווידאו: כך תנקו את קרש החיתוך שלכם

פסח בפתח ורבים מנצלים את העיתוי החגיגי למבצע ניקיונות, מיון וסדר בבית. אחד המקומות שמתלכלכים בתדירות גבוהה ברוב הבתים הוא המטבח - בישולים זה עניין מלכלך, והכנת האוכל כרוכה ביצירת לא מעט פסולת, כלים מלוכלכים שממתינים בכיור, קרשי חיתוך שסופגים לתוכם מיני נוזלים ושאריות מזון שאתם נמנעים מלהשליך לפח רק אין לכם כוח לשטוף את הקופסה שהבטחתם להחזיר לאמא.

אם אתם כבר בשוונג של ניקיונות, הנה כמה דברים שכדאי לכם להכניס לרשימת ה"לזרוק", או עדיף: ותרו על הרשימה והכניסו אותם ישר לשקית הזבל. אם אתם לא בקטע של ניקיונות, טוב... אולי הכתבה הזאת תכניס אתכם למוד.

עוד בנושא:
5 הפריטים הכי מזוהמים שאתם נוגעים בהם מדי יום
הדבר הכי דוחה שאתם מכניסים לפה שלכם פעמיים ביום
8 דברים שאתם צריכים להעיף עכשיו מחדר האמבטיה שלכם

1. ספוגית ניקוי הכלים

ספוגית לניקוי כלים. ShutterStock
חייבים להחליף אותה בתדירות מאוד גבוהה. ספוגית ניקוי כלים/ShutterStock

יש כל מיני טיפים ושיטות לשמירה על ניקיונה של ספוגית ניקוי הכלים: הרתחה במים או במיקרוגל, למשל. אבל גם אם אתם מקפידים לעשות את זה (וברצינות, מי באמת עושה את זה? אף אחד. אל תשקרו), ספוג הוא דבר שמאוד מאוד קשה לנקות ביסודיות. ההמלצה הרשמית היא להחליף את ספוגית הניקוי ב"תדירות גבוהה", אבל האמת היא שאפשר גם להסתדר בלעדיה. מטלית ניקוי יכולה להיות חלופה לספוגית בניקוי כלים, והיא לא תספוג לתוכה מזהמים וחיידקים באותה מידה כמו ספוג. דרך אגב, אם טפטפו לכם נוזלי בשר או עוף על השיש במהלך הבישול, אותם דווקא פחות כדאי לנקות בעזרת המטלית. זאת משימה למטליות נייר.

שאריות של אוכל שאתם לא זוכרים מתי בושל

קופסאות פלסטיק מלאות באוכל. ShutterStock
מתי הכנתי מוקפץ? קופסאות עם אוכל/ShutterStock

הוצאתם משהו מהמקרר וחשפתם מאחוריו קופסת שאריות שאתם לא זוכרים מתי בישלתם בכלל? פתחתם סיר אורז וניסיתם להזכר מאיזה יום הוא? כנראה שהאוכל הזה נמצא שם יותר מדי זמן. אם פתחתם את המכסה והיכה בכם גל עכור של צחנה ו/או מראה ירקרק ושעיר של עובש - ברור שאין שאלה בכלל והתכולה לפח. אבל גם אם אין סימנים מובהקים שכאלה, אם אתם לא זוכרים מתי הכנתם את האוכל הזה רוב הסיכויים שהוא כבר מקולקל או מזוהם בחיידקים ואינו ראוי למאכל.

פריטי מקפיא שכוסו בקרח

אוכל קפוא במקפיא. ShutterStock
פריטים במצב קיפאון מתקדם/ShutterStock

פתחו את דלת המקפיא שלכם - האם יש שם פריטים שנראים כמו פרופס מהסט של פרוזן? אנחנו מתכוונים לקופסאות או שקיות מזון שמכוסות בכל כך הרבה גבישי קרח שקשה לראות במבט ראשון מה הן מכילות. יש לכם כאלה? זמן לזרוק. במצב כזה החשש הוא פחות מבקטריות שהתפתחו במזון הקפוא (בהנחה שהליך ההכנה והאחסון של המזון נעשו בצורה תקינה), אבל מצב קיפאון מתקדם שכזה ככל הנראה אומר שהטעם של האוכל לא יהיה משהו.

רטבים שפג תוקפם

בקבוקי רטבים על מדף. ShutterStock
אם הנוזלים ברוטב מתחילים להיפרד, זה גם הזמן שלכם להיפרד מהבקבוק. רטבים על מדף/ShutterStock

לכולנו יש במזווה או במקרר רטבים מיוחדים שקנינו מתישהו כדי להכין מנה מסויימת מאוד, השתמשנו בכף-שתיים מהם ולא נתנו בהם מבט נוסף, שלא לדבר על שימוש. אם תאריך התפוגה שלהם חלף או שניתן לראות שתכולתם מתחילה להיפרד (שמנים, נוזלים ומוצקים) זה גם הזמן שלכם להיפרד, מהם.

חלמוני או חלבוני ביצים

הפרדת ביצים. ShutterStock
חלבונים אפשר ועדיף להקפיא. הפרדת ביצים/ShutterStock

אם אתם נוהגים לאפות ייתכן שמפעם לפעם המתכונים שלכם דורשים ביצים מופרדות ושימוש רק בחלק מסויים של הביצה - החלמון או החלבון. את מה שנותר, אתם יכולים לאחסן במקרר למשך לא יותר מ-24 שעות, לאחר מכן יש לזרוק את החלמונים או החלבונים מחשש לזיהום. עם זאת, חלבוני ביצה אפשר גם להקפיא לשימוש חוזר וגם את זה יש להקפיד לעשות בטווח של יממה מפתיחת הביצה. שימו לב, חלמונים לא שורדים הקפאה טוב והיא פוגעת במרקמם.

קרש חיתוך שרוט

קרש חיתוך ישן ושרוט. ShutterStock
רואים את הסדקים? חיידקים מאוד אוהבים לגור שם. קרש חיתוך בלוי ושרוט/ShutterStock

פלסטיק או עץ - לא משנה. אם קרש החיתוך שלכם סדוק ושרוט כדאי מאוד להחליף אותו באחד חדש. חיידקים מאוד אוהבים לחיות בתוך הסדקים הללו, ושימו לב שזה יכול לקרות לא רק לקרש החיתוך שלכם, אלא גם לכפות עץ ומערוכים.

מחבתות וסירים עם ציפוי שרוט או שחוק

אישה שוטפת סיר מלוכלך ושרוף בכיור. ShutterStock
אם הציפוי שרוט האוכל יידבק. סיר ישן/ShutterStock

ברגע שנוצרת שריטה עמוקה בציפוי של מחבת נון-סטיק היא כבר לא ממש נחשבת נון סטיק. מחבתות וסירים בעלי ציפוי טפלון עשויים להיות סכנה בריאותית גם הם, כאשר הם מחוממים לטמפרטורה גבוהה מדי הם פולטים אדים שעלולים לגרום לתסמינים דמויי שפעת.

בשר שמריח לא טוב

אריזות של בשר טחון בסופר. ShutterStock
הקפאתם והפשרתם? תריחו את הבשר לאחר ההפשרה כדי לוודא שהוא עדיין במצב תקין וראוי לאכילה. אריזות של בשר טחון/ShutterStock

טוב, אתם לא באמת צריכים שנסביר את זה, נכון? הקפידו לקנות בשר טרי עם תאריך אחרון לשימוש רחוק ככל שניתן. אם אתם קונים בשר קפוא או נוהגים לקנות טרי ולהקפיא, הקפידו לבדוק גם לאחר ההפשרה את ריחו של הבשר כדי להמנע מהרעלת מזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully