וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטן השד: הסרטון הזה יגרום לכן ללכת להיבדק

18.3.2018 / 0:25

מתי בפעם האחרונה הלכתן לכירורג שד כדי לבדוק שאין לכן סיבה לדאגה? אם התשובה היא מעולם לא, או לא בשנה האחרונה, כדאי שתצפו בסרטון הזה. "הפחד הוא זה שיהרוג בסוף, לא הסרטן"

ShutterStock

סרטן השד הוא הסרטן הקטלני הנפוץ ביותר ישראל. למעלה מ-5,400 חולות סרטן שד חדשות מתגלות בישראל מדי שנה, כרבע מתוכן הן צעירות מתחת לגיל 50, ורובן לא משתייכות לקבוצת סיכון. גילוי מוקדם של סרטן השד מעלה מאוד את סיכויי ההחלמה, אך למרות זאת, מסקר שנערך לאחרונה בעמותת אחת מתשע, עולה כי כ-50 אחוזים מהנשים בגילאי 30-65 לא נוהגות להיבדק כיום אצל כירורג שד.

נשים נמנעות מן הבדיקה הפשוטה שיכולה להציל אותן מסיבות שונות, כמו פחד או אמונה שלי זה לא יקרה, או תפיסה מוטעית שרק נשים בסיכון עלולות לחולות. למרבה הצער, התפיסות הללו מוטעות, ומסוכנות. בעמותת אחת מתשע פועלים כדי לשנות את המציאות הזו, ולהעלות את המודעות לגילוי מוקדם של המחלה.

עוד בנושא:
מדוע נשים רבות שניצחו את סרטן השד מתות ממחלות לב?
האם זיהום אוויר מעלה את הסיכון לחלות בסרטן השד?
כשהסרטן מכה פעמיים: למה זה קורה ומהם סיכויי ההישרדות?

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תוותרו על ביקור אצל כירורג שד. אישה מבצעת בדיקה עצמית/ShutterStock
"המוות שלה גרם לי לרצות לצעוק: לכו להיבדק, לא צריך למות מזה. הפחד הוא זה שיהרוג בסוף, לא הסרטן"

בשש השנים האחרונות העמותה מפעילה את תכנית "הסיפור האישי", במסגרתה מתנדבות העמותה שגילו את מחלתן בשלבים מוקדמים ולכן שרדו כדי לספר את סיפורן, מעודדות נשים אחרות להיבדק כחלק משגרת הבריאות שלהן. במסגרת זו, יעלה מחר קמפיין רחב שבו עשר ממתנדבות העמותה יחשפו את רגע הגילוי וההתמודדות עם המחלה.

"אחד מהדברים שדחפו אותי להצטלם, היה הסיפור של דודה שלי. היא הייתה בת 55 כשנפטרה מסרטן השד. מוות מיותר, והסיבה היחידה שהוא קרה, זו העובדה שהיא בחרה שלא ללכת להיבדק. כשגילתה זה כבר היה מאוחר מדי", מספרת עינב ריבק, שחלתה כשהייתה בת 37 בלבד, "המוות שלה גרם לי לרצות לצעוק: לכו להיבדק, לא צריך למות מזה. הפחד הוא זה שיהרוג בסוף, לא הסרטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully