וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריד: הרקטום של האיש הזה צנח כי הוא יושב יותר מדי זמן בשירותים

11.2.2018 / 11:29

האיש, ששמו ופרטיו לא פורסמו, הגיע לבית החולים בסין כשהוא חש בליטה גדולה מאוד תלויה מגופו לאחר ששהה חצי שעה בשירותים. התוצאה מזעזעת, אבל מסתבר שדברים כאלה בהחלט יכולים לקרות

שירותים. ShutterStock
לא לבעלי קיבה חלשה. גבר יושב בשירותים/ShutterStock

הסיפור הזה הוא לא לבעלי קיבה חלשה, אבל הוא נושא בתוכו מוסר השכל חשוב. אדם שזהותו לא פורסמה מדרום-מזרח סין נאלץ לרוץ לבית החולים בחצות הליל לאחר שחש וראה גוש גדול ומסתורי שנפלט מפי הטבעת שלו.

הסיפור הזה פורסם בתחילת החודש בחדשות המקומיות של פרובינציית גואנגדונג, והרופאים שטיפלו בחולה סיפרו כי הגוש המסתורי היה למעשה הרקטום שלו שעדיין היה מחובר לגופו. המצב, הם מסבירים, נקרא צניחה רקטלית והוא יכול להיגרם מהעובדה שהאיש ישב על האסלה במשך למעלה מחצי שעה ושיחק במשחקים במכשיר הנייד שלו.

מצב נדיר ביותר

המטופל נותח על ידי מומחית גסטרו ממחלקת ניתוחי הקיבה והמעיים של בית החולים השישי של אוניברסיטת סאן יאט-סן, והגוש הוסר. לטענת רופאיו, הוא סבל מצניחה רקטלית חמורה, מצב בו חלק אחד של המעיים ניתק ממקומו ונתלה מחוץ לגוף. לטענתם המטופל סבל מהמצב מגיל ארבע אבל הוא לא היה חמור, כך שקיר הרקטום שצנח הצליח לחזור למקומו ללא התערבות. עם זאת, בשל ההזנחה של המצב הרפואי שלו הידרדר והבליטה הגיעה לקוטר של 16 ס"מ.

צניחת רקטום היא מצב נדיר מאוד ששכיח בעיקר אצל נשים מעל גיל 50, אך היא יכולה להתרחש בשל החלשות של שרירי האגן, היחלשות הסוגרים, הריונות, מקרים של עצירות כרונית, ניתוחים באזור רצפת האגן, פעילות גופנית וכן, אפילו בעקבות ישיבה ממושכת בשירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully