וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה ההרגלים שעלולים לגרום לכם לפגיעה בפוריות

18.2.2018 / 8:21

השמנה, חשיפה מוגזמת לקרינה, יותר מדי קפה ועוד. ד"ר משה רויבורט ממכבי שירותי בריאות מציג את כל ההרגלים שפוגעים בפוריות ואת הפעולות שימנעו את זה. צפו

מכבי

רמת הפוריות, במיוחד אצל האישה, הולכת ויורדת עם השנים באופן טבעי, וגם גם אורח החיים המודרני גורם לירידה בפוריות. אך יש דרך להוריד את הסיכון לפגיעה בפוריות. ד"ר משה רויבורט, מומחה לרפואת נשים ופריון במכבי שירותי בריאות, עם ההרגלים שכדאי להיפטר מהם כדי לשמור על הפוריות.

עוד בנושא:
צפו: כך תחזקו את שרירי רצפת האגן שלכן
כל מה שצריך לדעת על בדיקות גנטיות בהריון

1. משקל לא מאוזן
עודף משקל עלול לפגוע בתהליך הביוץ ולגרום לאי-סדירות במחזור. באופן כללי, הנזק הפיך - כלומר, אם ישנה ירידה מבוקרת במשקל המצב חוזר להיות תקין. חשוב לדעת שגם תת-משקל או פעילות גופנית מאומצת עלולים להפריע למהלך התקין של הביוץ ומכאן להוריד את רמת הפוריות.

2. חשיפה לקרינה וחום
ידוע כי קרינה אלקטרומגנטית עלולה לפגוע בפוריות, ובמיוחד בפוריות הגבר. לכן יש להימנע מלהניח את המחשב הנייד או את הסלולרי שלנו באזור החלציים ולפגוע ישירות באזור הפוריות. ובאשר לחום, כאשר אישה נמצאת בשלבים הראשונים של ההיריון מומלץ להימנע מסאונה, אמבטיה חמה או ג'קוזי. חימום יתר של אזור הבטן עלול לפגוע בעובר ולגרום להפלה בשלבים מוקדמים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תניחו את המחשב באזור החלציים/ShutterStock

3. עישון
רובנו יודעים שעישון מזיק לפוריות הגבר, אבל לא פחות מכך גם לפוריות האישה. העישון משפיע על אספקת דם לרירית הרחם ועל היכולת שלו לקלוט את הביצית. גם כאן הנזק הפיך וגמילה מעישון עשויה למנוע את הנזקים.

4. קפאין
שתייה בלתי-מבוקרת של קפאין או צריכה מוגזמת עלולה לגרום לירידה בפוריות האישה. אל דאגה, אין צורך לוותר לגמרי על קפאין, אך יש לשתות אותו במידה ולא יותר מכוס אחת-שתיים ביום.

מכבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully