וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מחשבות מלחיצות שכדאי לשחרר כדי להכנס להריון

רינת גל, מאמר אורח

5.2.2018 / 7:11

זאת לא תחרות ולכל אחת יש את הקצב שלה ואת הדרך שלה, אז למה בכל זאת הניסיונות להרות גורמים לכל כך הרבה נשים להכנס לסטרס לא מועיל ואפילו מזיק? 3 תפיסות שחייבים להוציא מהראש כשמנסים להכנס להריון

בדיקת הריון. ShutterStock
נשים נכנסות ללחץ כשההריון לא קורה מי. בדיקת הריון/ShutterStock

כשאישה מחליטה שהיא רוצה להכנס להריון הדבר מלווה בהתרגשות רבה, אולם לעתים מתלווה לתהליך הזה גם הרבה סטרס, במיוחד כשזה לא קורה מיד. הרבה נשים שרוצות להכנס להריון נכנסות ללחץ כשזה לא קורה. מאחר והגוף והנפש קשורים ומושפעים זה מזה, גם ההריון מושפע מסטרס ויכול אפילו להתעכב כתוצאה מתפיסות מסויימות או אמונות מגבילות.

הנה 3 תפיסות נפוצות שיוצרות לחץ מיותר וכדאי לשחרר אותן כשרוצים להיכנס להריון:

עוד בנושא:
6 דברים שאת צריכה לעשות אם את מתכננת הריון השנה
שבעה דברים שיכולים להשפיע על הפוריות
השיטה בת 100 השנה שעוזרת לנשים להכנס להריון

אישה בהריון. ShutterStock
כל מה שצריך זה ביצית אחת מעולה וזרע שיפרה אותה. אישה בהריון/ShutterStock

מתמקדים במה שאין, ולא במה שיש
התפיסה הזו יוצרת כאב גדול, וככל שמתמקדים במה שאין ככה מתכווצים ונסגרים, ופחות פתוחים ליצירת הריון.
מי שרק רואה מה שאין לה: שעוד אין הריון או אין תינוק, שוכחת שיש לה כל מה שהיא צריכה כדי להיכנס להריון - יש רחם, יש ביציות, יש זרע, לרוב גם יש מחזור סדיר, ויש רצון גדול להיות אמא. הטבע נדיב, כל אישה נולדת עם 2-4 מליון ביציות, שזה הרבה יותר ממה שהיא צריכה, וגם הזרע מגיע בכמויות נדיבות ביותר. כל מה שצריך זה ביצית אחת מעולה, זרע אחד שיפרה אותה, ורחם בריא. ככל שמתמקדים ומעריכים את מה שיש, את הבריאות, את האהבה, את הבית, את המשפחה שיש, את הפוריות, את הפרנסה, את התמיכה הרפואית - ככה פתוחים יותר ליצור חיים.

חיים בתחושה של תחרות, שצריך לעמוד בלוחות זמנים
התפיסה הזו יוצרת תסכול וחוויה של פספוס תמידי, תחושה של פיגור אחרי כולם. מי שמשווה את עצמה לחברותיה, אחיותיה או גיסותיה שכבר נכנסו להריון או ילדו, שוכחת שלכל ילד יש את הקצב שלו. זוהי אינה תחרות ואין מנצחים; אין באמת תור של הריונות וילדים ואף אחת לא יכולה 'לעקוף' מישהי או 'לקחת לה את התור שלה'. זוהי רק אשליה מדכאת שנוצרה כיוון שאנחנו חיים בעולם תחרותי והשוואתי, והדבר הזה רק יוצר לחץ. אף אחד לא קבע שילד ראשון אמורים ללדת בגיל מסוים או מה צריך להיות ההפרש בין ילד לילד. אף אחד גם לא קבע שצריך להביא 3 או 4 ילדים לעולם. ככל שמשתחררים מהנסיון לעמוד בקצב ובסטנדרטים של אחרים, מבינים שזו לא תחרות. לכל ילד יש את הזמן שלו להגיע, כמו שלכל אהבה יש את הזמן שלה, ויש דברים שאי אפשר ולא כדאי להאיץ.

עוד באותו נושא

בשיטה טבעית: 7 טיפים שיעזרו לך להכנס להיריון

לכתבה המלאה
כאב בטן. ShutterStock
כשמנסים ומתאכזבים שוב ושוב מאבדים את האמונה בגוף/ShutterStock

מאבדים בטחון ואמון בגוף
כשמנסים ומתאכזבים שוב ושוב, קשה לנשים לשמור על אותה רמת בטחון ואמון בעצמן, בגוף, בפוריות שלהן. זהו תהליך טבעי שקורה בכל תחום - לא רק בפוריות. גם אדם שמנסה למצוא עבודה במשך תקופה ארוכה ומקבל דחיות, יאבד בטחון ואמון בעצמו שהוא יכול למצוא עבודה טובה. במצב כזה רוב האנשים צריכים עזרה חיצונית, מישהו שיאמין ויחזק עד שמשיגים תוצאה, מישהו שיתן כלים להתמודדות עם הרגשות שהאכזבות החוזרות מציפות, כדי לא לשקוע ולא לאבד תקווה. כשלא מתחזקים, ומאבדים אמון ובטחון - מאבדים גם כוחות, ואפשר ממש להתייאש ולוותר רגע לפני ההצלחה.

רינת גל היא מלווה לפוריות טבעית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully