וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם לחלב האם של האישה הזאת להפוך לוורוד בוהק?

30.1.2018 / 6:34

אישה מאוסטרליה הניקה את בתה כשלפתע הבחינה במשהו מוזר, היא ניתקה אותה מהשד ואז קרה משהו באמת מוזר מאוד: שפריץ של נוזל ורוד-סגול יצא מהשד. האם זה יכול לקרות גם לכן?

חלב אם שהפך לוורוד בגלל שהאמא אכלה סלק. בלוג breastfeeders in australia, צילום מסך
צילום הבקבוק עם חלב האם הוורוד שהעלתה האם לקבוצת הפייסבוק של המניקות האוסטרליות/צילום מסך, בלוג breastfeeders in australia

אישה מאוסטרליה כמעט "חטפה התקף לב", לדבריה, כשהבחינה שחלב האם שלה שינה את צבעו והפך לוורוד עז. האישה, שמניקה את בתה בת השנה וחצי העלתה פוסט לקבוצת מניקות אוסטרלית בפייסבוק וצירפה לו גם תמונה של בקבוק שמכיל נוזל ורדרד-סגלגל סמיך - חלב אם ששאבה משדיה.

לאחר הבהלה הראשונית שאחזה בה, היא הבינה שבעצם יש סיבה די הגיונית לעובדה שהחלב שלה נצבע בגוון הלא שגרתי הזה - היא אכלה הרבה סלק באותו יום. הרבה מאוד סלק.

עוד בנושא:
"זה חי!": צפו מה קורה לחלב אם תחת עדשת המיקרוסקופ
מגעיל או יעיל? אישה שמכינה סבונים מחלב אם טוענת שזה בריא
האם מיץ סלק הוא המשקה הכי בריא שיש?

מיץ סלק. ShutterStock
כמה סלק אפשר לאכול ביום אחד? מיץ סלק/ShutterStock

הסיפור התחיל כאשר האישה הניקה את בתה יום אחד ושמה לב שהפעוטה מתנהגת קצת מוזר ותובעת "עוד! עוד!" חלב. האישה ניתקה את הילדה מהשד, ואז לדבריה הבחינה בשפריץ של חלב ורוד יוצא מהפטמה שלה. היא נבהלה מאוד, אבל אז נזכרה שבאותו יום אכלה לצהריים כריך עם סלט סלק, שתתה מיץ סלק ולקינוח נשנשה עוד קצת סלק. בחירה תזונתית מעניינת, גם אם לא מאוד מגוונת.

השפעת הסלק לא נעצרה רק בצבעו של החלב, לדברי האם הסלק (שלו תכולת סוכר יחסית גבוהה לירק) הפך את החלב שלה למתוק יותר, וזו גם הסיבה שהילדה שתתה אותו בתאווה גדולה ודרשה עוד ממנו. בנוסף, ההשפעה לא פסחה גם על הפעוטה, שמאוחר יותר באותו יום הפך גם השתן שלה לוורוד בעקבות שתיית החלב הצבוע.

כמה מהמגיבות בקבוצת המניקות האוסטרלית כתבו בדאגה שיכול להיות שהסיבה שהחלב נצבע בוורוד היא שהוא נמהל בדם, דבר שקורה לעתים כאשר האם המניקה סובלת מפצעים או סדקים בפטמות. אך האם הרגיעה אותן ואמרה שהיא בטוחה שלא מדובר בדם, אלא בסלק.

עוד באותו נושא

10 דברים שאת צריכה לדעת על הנקה

לכתבה המלאה

בדקנו - הקטע עם הסלק אמיתי

גם לנו ההסבר הזה נשמע קצת מוזר בהתחלה, אז דיברנו עם כמה יועצות הנקה והן אמרו לנו שעל אף שזה לא קורה הרבה, זה לא בלתי אפשרי. ישנם אפילו כמה מזונות נוספים שיכולים להשפיע על צבע החלב. כך למשל, תזונה כמעט בלעדית של ירקות כתומים יכולה לשוות לחלב גוון צהוב-כתום, ולעתים אכילה מרובה של דגי סלמון, שלעתים מוסיפים להם פיגמנט מלאכותי שייתן להם צבע ורוד עז יותר גורמת אף היא לגוון ורדרד בהיר בחלב. בכל מקרה, כדי שצבע החלב יושפע, התזונה צריכה להיות כמעט בלעדית, כמו במקרה של האם האוסטרלית שבמשך יום שלם אכלה רק מאכלים על טהרת הסלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully