וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמח הפופולרי הזה עלול לגרום לאובדן שמיעה

18.2.2018 / 0:00

הוא הפך לאחד הצמחים הביתיים הכי פופולריים, והוא אולי מצטלם נהדר לאינסטגרם ופינטרסט, אבל מסתבר שהוא עלול להוות סכנה לשמיעה שלכם. זה מה שחוקרים אוסטרליים גילו לגביו

צמח יוקה. ShutterStock
תזהרו מהקוצים. צמח יוקה/ShutterStock

בשנים האחרונות רופאים מאוסטרליה מוצאים את עצמם שוב ושוב מול מטופלים שמגיעים אליהם עם טראומה שנגרמה לאוזניהם. לאחרונה הם גילו מה גורם לכך ומסתבר שהאחראי לריבוי המקרים הוא בכלל צמח בית פופולרי.

הצמח המדובר הוא צמח היוקה. מעין שיח ירוק בעל עלים מחודדים שמגיע מאזור מרכז אמריקה, שהפך לאחד מצמחי החצר והבית הנפוצים בכל העולם. על פי רופאים מבית החולים רויאל ויקטוריה במלבורן אם גם אתם מחזיקים את הצמחים הדוקרנים האלה בבית יש סיכוי שאתם מסתכנים באובדן שמיעה, אלא אם תהיו מאוד זהירים בסביבתם.

עוד בנושא:
אני רק שאלה: האם האוזניים והאף גדלים ככל שמתבגרים?
מפה לאוזן: הדרך הטבעית לטיפול בדלקות אוזניים
במיוחד כשהחלונות סגורים בחורף: 5 צמחים שישפרו לכם את האוויר בבית

"נכנסים לאוזן כמו חץ"

צוות החוקרים מבית החולים זיהה 28 מטופלים שסבלו מהמצב לאורך חמש שנים. 25 מהם סבלו מפגיעה בעור התוף ושלושת האחרים הגיעו עם שחיקה של תעלת האוזן. "הרבה אנשים קצת מודאגים מהעיניים שלהם כשהם חושבים על צמח היוקה", הסבירו החוקרים. "למעשה הם צריכים לדאוג לאוזניים מפני שהעלים הדוקרנים יכולים להיכנס ישירות לתעלת האוזן ממש כמו חץ".

אוזניים. ShutterStock
תשמרו על האוזניים שלכם. אוזן של אישה/ShutterStock

כאשר משהו פוגע בעור התוף (או בשם הרפואי ניקוב קרום טימפני) זה עלול לא רק לפגוע בשמיעה באופן זמני, אלא גם לפגוע באיזון (סחרחורת), ואפילו מעלה את הסיכון לזיהומים באוזן התיכונה. למרבה המזל, ברוב המקרים עור התוף מתרפא על פני טווח של כמה שבועות, ללא סיבוכים נוספים.

פציעה לכל החיים

אבל, כפי שהרופאים מציינים בסדרת המקרים שלהם, עלה צמח יוקה יכול להיות ממוקם באופן כזה שהפציעה תהיה עמוקה יותר מאשר עור התוף. הסיבה לכך היא שעור התוף הוא רק הקרום שבתחילת המנגנון המורכב שמפריד בין האוזן החיצונית והאוזן הפנימית שמאפשרת להעביר את הקול למוח. אם חפץ חד מגיע רחוק מדי, הוא יכול להגיע עד הממברנות המפרידות בין האוזן התיכונה לבין האוזן הפנימית, מה שגורם לנזילה ודליפה לאוזן התיכונה. פגיעה זו נקראת פיסטולה סב-לימפטית, ו-4 מתוך 25 החולים שנבדקו על ידי הרופאים סבלו בסופו של דבר מסיבוך זה.

הסימפטומים של כל ארבעת החולים הללו התחילו בסחרחורת חריפה במשך 1-3 ימים לאחר הפציעה, אך התסמינים כללו תחושה לא ספציפית, אלא יותר הרגשה שמשהו לא בסדר, ולכן הם לא הגיעו לבית החולים במהירות מספקת. זה גרם לאבחון מאוחר יותר, ולכך שהפגיעה המקורית השאירה טראומה חמורה יותר באוזן. לרוע המזל, למרות שכל ארבעת החולים עברו ניתוח מיד לאחר שאובחנו, אף אחד מהם לא החזיר לעצמו שמיעה מלאה באוזן הפגועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully