וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם עכשיו: 4 דרכים להגן על הילדים שלכם מפני שפעת

19.1.2018 / 8:01

אומנם כבר הייתם צריכים לעשות את זה באוקטובר, אבל גם עכשיו אתם יכולים להגן על הילד שלכם ועל כל בני הבית מתסמיני מחלת השפעת. איך עושים זאת? מניעה, תשומת לב והקשבה לרופא

חברי מערכת וואלה מתחסנים/צילום: עידו שחם, עריכה: הדס נאור

בווידיאו: מערכת וואלה! NEWS מתחסנת וככה זה נראה

כל שנה השפעת העונתית עושה כותרות בארץ ובעולם, והשנה איך לא, אין שינוי. בעוד שאנשים בוגרים עם מערכת חיסונית יציבה פחות חשופים למחלת השפעת, ילדים עלולים להידבק יחסית בקלות במחלה, והתסמינים אצלם עלולים להיות קשים יותר. הנה ארבע שיטות מוכחות שיכולות לעזור לכם למנוע את ההידבקות הבאה:

עוד בנושא:
אף פעם לא חליתי בשפעת אז למה אני צריך להתחסן?
חובה בכל בית עם ילדים: התרופות שכדאי להחזיק בארון
מתחסנים נגד שפעת? הגורם המפתיע שהופך את החיסון ליעיל יותר

ודאו שכל המשפחה מתחסנת נגד שפעת

אולי קצת מאוחר להגיד לכם את זה עכשיו, כי הזמן המומלץ לחיסון נגד שפעת הוא בכלל באוקטובר, אבל ישנם עוד כמה חודשי חורף לפנינו כך שעדיין כדאי לקבל חיסון. ההמלצה לגבי חיסון ילדים לשפעת היא החל מגיל חצי שנה, ובגלל שבגילאים קטנים יותר אסור להם להתחסן, כדאי שכל המשפחה תהיה מוגנת מהנגיף, כך שלא תסכנו אף אחד – במיוחד את הקטנים.

על פי נתונים שהגיעו מהמרכז לבקרת מחלות בארץ בסוף 2017 נמצא כי קיימת יעילות מאוד גבוהה של החיסון בעיקר בקרב ילדים בגילאים 5 עד 17 (מניעת מחלה בכ-70 אחוזים). בנוסף, מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Pediatrics הראה כי החיסון מקטין באופן משמעותי את הסיכון של ילדים למות משפעת.

עוד באותו נושא

איך אפשר למנוע הדבקה במחלות במסגרות חינוכיות?

לכתבה המלאה
תינוק מקבל חיסון לצהבת. ShutterStock
מומלץ לחסן מגיל חצי שנה/ShutterStock

גם אצל מבוגרים החיסון היה יעיל ומנע 60 אחוזים ממקרי השפעת בקרב גילאי 45-64. למעשה יש קשר בין השניים. כיוון שחיסון השפעת יעיל במיוחד לילדים בגילאי בית הספר, שם גם מתרחשים רוב מקרי ההדבקה, ככל שפחות אנשים יהיו חולים, הסיכון של המבוגרים להידבק הולך ויורד. וכשאנחנו מחסנים את הנכדים, אנחנו מגנים גם עליהם וגם על הסבים והסבתות שלהם. בקיצור – כל המשפחה.

שימו לב לסימפטומים של המחלה וטפלו בהם מהר

אם הילד שלכם סובל לאחרונה מנזלת, שיעולים בלתי פוסקים, גרון כואב וקשיי נשימה מומלץ לקחת אותו לרופא. זיהוי מהיר יחסית של המחלה יכול לעצור אותה בשלבים המוקדמים שלה – רגע שהיא כבר יוצאת משליטה והופכת את השבוע הקרוב לסיוט עבור ההורים ועבור הילד.

פעוט מקבל תרופה בכפית. ShutterStock
אל תוותרו על מתן התרופה, גם אם זה גורם לאי נוחות/ShutterStock

הקפידו על טיפול נכון

אומנם אין תרופה לשפעת, אבל אם כבר הגעתם לרופא - מומלץ שתקשיבו למה שיש לו להגיד. ילדים יכולים לפתח תסמינים זהים לשפעת כמו אצל מבוגרים, אך מנגד הם עלולים להעלות חום בלי סימנים מוקדמים ולסבול יותר מהקאות ובעיות עיכול.

זכרו, שפעת היא מחלה נגיפית נפוצה ומידבקת שתסמיניה מלווים בחום, כאבי שרירים, שיעול, כאב גרון וכאב ראש. אומנם לרוב מדובר בתופעות קלות שחולפות מאליהן תוך שבוע עד עשרה ימים בדרך כלל, אך בחלק מהמקרים המחלה מסתבכת ועלולה לגרום לסיבוכים כמו דלקת ריאות וסיבוכים במערכת העצבים, ובמקרים נדירים אפילו מוות.

למדו את הילד שלכם איך להשתעל נכון

זה אולי נראה לכם כמו משהו מאוד טריוויאלי, אבל מסתבר שאחד הדברים הכי פשוטים שיש שעוזרים למנוע שפעת, הוא פשוט מניעת הדבקה. וזה מתחיל בללמד את הילד איך להשתעל ולהתעטש בצורה נכונה.

חשוב להסביר לילדים להתעטש או להשתעל לתוך טישו, או להשתעל לחלק הפנימי של המרפק או הזרוע, כדי לצמצם את אפשרות ההדבקה לאחרים דרך כף היד. בנוסף, חשוב להקפיד תמיד, אבל במיוחד בחודשי החורף, לשטוף את הידיים היטב עם סבון ומים. ועוד דבר שלא יזיק – נסו לנקות באופן מוגבר משטחים בבית, כמו כסאות אוכל, אייפדים וכל מה שהילדים שלכם מרבים לנגוע בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully