וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגילי הפנים שגורמים לעור הפנים להראות צעיר ב-3 שנים

20.1.2018 / 0:00

צוות חוקרים ערך ניסוי על נשים בגילאי המעבר שנדרשו לבצע תרגילי פנים למשך חצי שעה ביום לאורך 20 שבועות. התוצאות היו מדהימות, וכעת גם לכם יש הזמנות לנסות

תרגילי פנים לעור צעיר/מערכת וואלה!

זה אומנם ייקח לכם כמה חודשים טובים, אבל אם להאמין לניסוי שנערך באוניברסיטת נורת'ווסטרן, חצי שעה ביום של מתיחות ופעילות לפנים שלכם ואתם יכולים להראות צעירים בשלוש שנים. ובינינו, מי לא היה נותן הרבה כדי להראות צעיר יותר?

"יש כמה ראיות לכך שתרגילי פנים עשויים לשפר את מראה הפנים ולהפחית סימני הזדקנות נראים לעין", אמר המחבר הראשי ד"ר מוראד עלאם, סגן יו"ר ופרופסור לדרמטולוגיה באוניברסיטת נורת'ווסטרן. "התרגילים שבדקנו מגדילים ומחזקים את שרירי הפנים, כך שהפנים הופכות מוצקות יותר ומעוצבות כמו פנים צעירות".

עוד בנושא:
8 מאכלים שיעשו לכם עור פנים קורן
עיסוי הפנים הפשוט שמבטיח מראה צעיר ורזה יותר

על פי החוקרים, 30 דקות מדי יום של תכנית התרגילים שנמשכה מעל 20 שבועות שיפרה את מראה הפנים של נשים בגיל העמידה. כתוצאה מכך הנשים נהנו ממראה צעיר ומלא יותר של הלחיים העליונות והתחתונות. זהו המחקר המדעי הראשון שבדק האם תרגילי פנים אכן יכולים לשפר את מראה הפנים והוא פורסם בכתב העת המדע JAMA Dermatology. "בהנחה שנוכל לשכפל את תוצאות המחקר במחקרים גדולים יותר, אנשים יוכלו ליהנות מפתרון זול ולא רעיל שישפר את מראה העור שלהם", הסביר ד"ר עלאם.

תרגילי פנים לעור צעיר. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
זה מדעי. תרגילי פנים/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

ככל שהפנים מזדקנות, העור מאבד את האלסטיות שלו, ורפידות השומן שנמצאות בין השרירים והעור הופכות דלילות יותר. כמו העור, כך גם רפידות השומן, שמתאימות זו לזו כמו פאזל ומעניקות לפנים צורה, מתחילות להידלדל ולהתנוון וגורמות לפנים "ליפול", הסבירו החוקרים וגם הציעו פיתרון: "אם השריר שמתחת הופך לגדול יותר, לעור יש יותר מילוי תחתיו והשריר המוצק יותר הופך את צורת הפנים מלאה יותר. גידול השרירים למעשה מגדיל את נפח הפנים ומנטרל את ההשפעות של דילול השומן הקשור לגיל".

עוד באותו נושא

שאלנו רופאי עור מה הסוד שלהם לעור פנים צעיר

לכתבה המלאה

איך זה עובד?

משתתפות המחקר, נשים בגילאי 40-65, עברו שתי סדרות של אימון פנים אל פנים שנמשך 90 דקות ממאמן פנים. הן המשיכו לעשות את התרגילים האלה גם בבית למשך תקופה של 20 שבועות בסך הכל. במשך שמונת השבועות הראשונים, הן עשו את התרגילים מדי יום במשך 30 דקות. מהשבוע התשיעי ועד השבוע ה-20, הן עשו את אותם תרגילים, יום כן יום לא, במשך 30 דקות בפגישה. תרגילי הפנים פותחו על ידי גארי סיקורסקי מי שהמציא את ה-Happy Face Yoga, שהוא גם עמית מחקר בניסוי הנוכחי.

"תרגילי פנים שעשויים להיות מועילים כוללים את אלה הכרוכים בהתכווצות וסחיטה בלחיים", אמר ד"ר עלאם. "ישנם שרירים רבים המאפשרים את תנועת הלחיים באופן קולקטיבי, והמחקר שלנו הראה כי בנייתם הופכת את הלחיים העליונות והתחתונות למלאות יותר".

המשתתפים למדו וביצעו 32 תרגילי פנים שונים, כל אחד במשך דקה בערך. אחד מהם לדוגמה נקרא "מרים הלחיים": פתחו את הפה וצרו את הצורה O, מקמו את השפה העליונה מעל השיניים, חייכו והרימו את שרירי הלחי למעלה. חזרו על ידי הורדת והרמת הלחיים. ניסינו, זה לא פשוט.

מתוך 27 המשתתפות שגויסו לראשונה, 16 עשו את כל התרגילים במשך כל תקופת המחקר. מגבלות המחקר היו היקפו הקטן והעובדה שהמשתתפות היו נשים בגיל העמידה. עדיין נותר לראות אם התוצאות ניתנות להכללה לאוכלוסיות אחרות.

אישה מורחת קרם פנים. ShutterStock
3 שנים צעירות יותר. אישה מתבוננת במראה/ShutterStock

התוצאה נמדדה לפי הערכת צילומים סטנדרטיים לפני הפעילות לעומת צילומים לאחר תרגול פנים על ידי שני רופאי עור. הם העריכו את הצילומים על ידי שימוש בסולם ההזדקנות הסטנדרטי של הפנים (Merz-Carruthers Facial Aging Photoscales). הדרמטולוגים בדקו 19 תכונות של הפנים ודירגו את כל אלה בשלוש נקודות זמן שונות: בהתחלה, בשבוע השמיני ובשבוע ה-20. גיל המשתתפות נלקח בחשבון וגם השאלה האם הן היו מרוצות מהתוצאות.

המדרגים מצאו כי מלאות הלחי העליונה והתחתונה, בפרט, שופרו באופן משמעותי כתוצאה מהתרגילים. בנוסף, הם העריכו כי על פניו, הגיל הממוצע המוערך של המטופלות ירד במהלך המחקר. זה התחיל ב-50.8 שנים, ירד ל-49.6 שנים בשמונה שבועות ולאחר מכן ל-48.1 שנים ב-20 שבועות. "זו ירידה של כמעט שלוש שנים במראה על פני תקופה של 20 שבועות", אמר ד"ר עלאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully