וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חברת התרופות הענקית מפסיקה לחפש תרופה לאלצהיימר?

9.1.2018 / 14:02

אחרי שניסויים מדעיים בתחום האלצהיימר והפרקינסון נכשלו, ענקית התרופות פייזר הודיעה שהיא פורשת מהמשך המחקר והותירה רבים המומים. "מדובר על מכה קשה לעשרות מיליוני חולים. כל שלוש שניות מישהו בעולם מפתח דמנציה"

כדורים בפס ייצור של חברת תרופות. ShutterStock
למה החליטו להפסיק את המחקרים? קו יצור של תרופות/ShutterStock

פייזר, חברת התרופות השלישית בגודלה בעולם, הכריזה השבוע על הפסקת מימון המחקר שלה לגילוי תרופות חדשות לאלצהיימר ופרקינסון. הצעד, שיגרום לפיטוריהם של 300 אנשים על פי ההערכות, מטיל צל כבד לא רק על העובדים אלא גם על החולים הרבים במחלה, שמקווים למציאת תרופה למחלות הקשות מהן הם סובלים.

"בעקבות סקירה מקיפה שנערכה לאחרונה, קיבלנו את ההחלטה לסיים את הניסויים שלנו במדעי המוח ואת מאמצי הפיתוח המוקדמים שלנו ולנתב מחדש את ההוצאות הכספיות לתחומים בהם יש לנו יתרון מדעי חזק שיאפשר לנו לספק את ההשפעה הגדולה ביותר עבור חולים", אמרה החברה בהצהרה ל- NPR. בנוסף, הודיעה החברה כי היא ממשיכה לחקור את המחלות הנוירולוגיות הנדירות, ומתכננת להשיק קרן סיכון לחקר המוח.

עוד בנושא:
27 מצבי לחץ בחיים שיכולים להוביל לדמנציה
מחקר: אכילת כרוב ניצנים עשויה לסייע נגד אלצהיימר
דמנציה בגיל 32: האם זה יכול לקרות גם לכם?

כל 3 שניות מישהו בעולם מפתח דמנציה

התגובות הנדהמות להודעה לא איחרו לבוא: "משמעות ההחלטה היא שלא תהיה תרופה חדשה לדמנציה ב-15 השנים הבאות וזו מכה קשה ל -46.8 מיליון בני האדם החיים כיום עם המחלה ברחבי העולם", אמר ראש המחקר לאלצהיימר בבריטניה, ג'יימס פיקט. "כל שלוש שניות מישהו בעולם מפתח דמנציה, ועם העובדה שהמספר הזה עוד צפוי לעלות, מעולם לא היה זמן חשוב יותר עבור מחקר כזה להצלת חיים".

לדבריו, זה נכון במיוחד בעיקר שהתרופות היחידות היעילות הן ממחקר מלפני עשרות שנים. "התרופה הנוכחית לחולי אלצהיימר אושרה, למעשה, כי זה יותר טוב מכלום, אין כרגע שום דבר אחר", הסבירו מדענים שהבהירו כי מדובר בתרופות שמטפלות בסימפטומים.

הצטברות פלאק של עמילואיד בטא במוח של חולה אלצהיימר. ShutterStock
ככה זנ נראה. הדמיה של מוח חולה באלצהיימר/ShutterStock

העובדה שחברת גדולה כמו פייזר מודיעה על סגירת אגף אחד של מחקר רפואי אינה מסמנת את קיצם של מדענים אחרים העובדים בתחום זה - אך לאור החלטתה של החברה, פרשנים תוהים מה פירוש הדבר עבור שאר חברות הפארמה הגדולות. "זה מאוד מדאיג לראות חברת תרופות גדולה שכזו מחליטה לנטוש את המחקר". זה נכון במיוחד מכיוון שההחלטה של פייזר נובעת בעקבות שורה של כשלים קליניים שנערכו על ידי חברות אחרות שמחפשות תרופה לאלצהיימר – ומדובר בכסף רב שמושקע בניסויים.

"מדובר על מחקר בעל סיכון גבוה, כי כשלון של חברות התרופות מגיע במחיר גבוה", אמר מנהל המחקר לאלצהיימר בבריטניה, מתיו נורטון, לטיימס. "יחד עם זאת היתרונות הפוטנציאליים למיליוני אנשים ברחבי העולם החיים עם דמנציה גדולים מכדי להתעלם מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully