וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה תינוקות חולים כל כך הרבה בשנה הראשונה?

14.1.2018 / 8:02

סביב גיל חצי שנה הורים רבים מרגישים שפתאום התינוק שלהם חולה בלי הפסקה. למה זה קורה, איך צריך לטפל בו והאם יש מה לעשות כדי להפחית את הסיכוי שלו לחלות? נני הבריאות שלנו עם כל התשובות

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף Reckitt Benickser

נרצה או לא נרצה, התינוקות שלנו יחלו במחלות זיהומיות במהלך ינקותם, למה זה קורה והאם ניתן להפחית את הסיכוי לחלות? לנני הבריאות שלנו ד"ר עדי קליין , רופאת ילדים ומנהלת מחלקת ילדים בבי"ח הלל יפה בחדרה, יש תשובות.

כשתינוקות נולדים הם בעצם הכי מחוסנים, אבל בגיל חצי שנה הנוגדנים מגיעים לשפל שלהם וזה הגיל שבו מתחילים לחלות. רוב המחלות הן רק מחלות חום (בדרך כלל ויראליות), שגורמות לנזלת ושיעול בעיקר. במחלות אלה יש לטפל בהתאם לתסמינים: אם הילד מאוד מסכן, כאוב, מתקשה לאכול ולישון, הפיתרון הוא לתת לו תרופה שגם תוריד את החום וגם תשכך את הכאבים.

עוד בנושא:
חובה בכל בית עם ילדים: התרופות שכדאי להחזיק בארון
מדריך: איך עושים החייאה לתינוק?
מה להלביש והאם אמבטיה תעזור? כך תטפלו בתינוק שמעלה חום

אמא ותינוק. ShutterStock
אם החום לא מפריע לילד והוא חיוני, אין חובה להוריד אותו. אם מנשקת תינוק/ShutterStock

לעומת זאת, אם התינוק לא מגיב או מראה סימנים שמדאיגים אותנו כמו קוצר נשימה, שלשולים והקאות, אלה מצבים שבהם נחוץ להגיע לבדיקת רופא. אם התינוק חיוני, אוכל ומשחק כרגיל, גם כשיש לו חום, אין צורך לעשות דבר.

מה אפשר לעשות כדי לצמצם את האפשרות שהילד יחלה? אחד הפיתרונות הטובים ביותר הוא להקפיד על שטיפת ידיים וגם לחטא משטחי משחק וצעצועים. דבר נוסף שחשוב להבין הוא שווירוסים אופייניים לתקופת החורף משום שהם מתקיימים בחללים סגורים, ובחורף אנחנו נוטים לאוורר פחות את הבית. לכן, חשוב לפתוח ולאוורר כמה שאפשר ומתי שאפשר את החלל שבו שוהה התינוק או פשוט להלביש חם ולצאת איתו החוצה לאוויר הפתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully