וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק התחלנו: הטרנד הבריאותי (והאידיוטי) הראשון של 2018

4.1.2018 / 7:09

הייתם מוכנים לשתות מים ישירות מהאגם או הנהר ליד הבית שלכם (אם היה כזה) מבלי לדעת אם יש בהם חיידקים? אם זה קורץ לכם אתם לא לבד ומסתבר שבארה"ב עושים מזה הרבה מאוד כסף. אבל מה זה יעשה לכם לבריאות? זאת כבר שאלה אחרת

מכלי מים. ShutterStock
טרנד הבריאות הבא הוא מים?/ShutterStock

אם השנה החדשה גרמה לכם תחושה של משהו חדש באוויר, אנחנו מצטערים לאכזב אתכם, יש דברים שלא משתנים. הניו יורק טיימס פרסם השבוע כתבה על טרנד בריאותי חדש –Raw Water, או בתרגום חופשי "מים גולמיים" - כאלה שמגיעים ממקור מים טבעי ולא עוברים פילטור. בקיצור, תשכחו ממים מינרלים, בעמק הסיליקון בסן פרנסיסקו, שם הומצא הטרנד החדש, טוענים שזה הדבר הבא. אבל הם ככל הנראה לא באמת מבינים דבר בבריאות.

"מי ברז? אתם שותים מים של שירותים עם שאריות של גלולות למניעת הריון בתוכם, כלורמין ופלואוריד", אמר מאקנד סינג, הבעלים של חברת live water לניו יורק טיימס. "תקראו לי תיאורטיקן של קונספירציות, אבל מדובר בסם שנועד לשלוט בנו נפשית ואין לו תועלת לבריאות השיניים שלנו". לדברי סינג, שמוכר מכלי מים גולמיים ב-37 דולרים לכעשרה ליטרים, המים האלה מכילים תכונות פרוביוטיות ועדיפים בהרבה על המים המסוננים.

עוד בנושא:
זה מה שיקרה לגוף שלכם כשתתחילו לשתות יותר מים
ההבדל המטורף שיכולה לעשות כוס מים נוספת ביום
כלור בבריכות השחייה: איך הוא משפיע על הבריאות שלכם?

שתי כוסות מים. מערכת וואלה!
כמה הייתם משלמים על מים טבעיים?/מערכת וואלה!

אז איך הטרנד המוזר הזה התחיל? הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בעובדה שתושבים רבים בארה"ב מבקשים להתנתק בשנים האחרונות מרשת המים הארצית בעקבות טענות על זיהומים והוספת מרכיבים שונים למי הברז. משבר המים בפלינט שבמישיגן, שנגרם עקב זיהום במקור המים שהועבר לבתי התושבים, הוא ככל הנראה הטריגר העיקרי לטרנד הנוכחי. במשבר זה מתו למעלה מעשרה בני אדם, חלקם ילדים, שנדבקו בחיידק הלגיונלה שהגיע אליהם דרך הברזים.

אבל התומכים בטרנד לא עוצרים רק במי הברז, וגם המים המינרלים נמצאים על הכוונת שלהם. לטענתם, המים המינרלים מטופלים באולטרה סגול וגז אוזון ועוברים דרך מסננים כדי להסיר מהם את האצות. לטענתם תהליכים אלה הורגים את החיידקים הבריאים המצויים במים. וככל הנראה יש לא מעט אנשים שחושבים כמותם, שכן חברות דומות קמו בשנים האחרונות בארה"ב והן מתקינות מערכות בבתיהם של אנשים המאפשרות להם לאסוף מים ישירות מהסביבה שלהם.

עוד באותו נושא

הטרנדים התזונתיים שמחכים לכם ב-2018

לכתבה המלאה

מים כאלה עלולים לסכן אתכם

אבל למרות הפופולריות ההולכת וגדלה של הטרנד, רבים מביעים דאגה לגבי שתיית מים שלא טופלו ונוקו ביסודיות. "ללא טיפול במים, יש סיכונים חריפים שעלולים להפוך לאחר מכן לכרוניים", הסביר ד"ר דונלד הנסרוד, מנהל תכנית בריאות החיים במרפאת מאיו שבמינסוטה לניו יורק טיימס. הנסרוד הסביר כי שתיית מים גולמיים יכולה להעמיד אנשים בסיכון של בליעת חיידקי אי-קולי, וירוסים, טפילים וכימיקלים מסרטנים.

במשך מאות שנים המים בברזים עוברים סינון וטיפול, ושירותי המים הציבוריים בארה"ב החלו להשתמש בכלור לחיטוי מים ב -1908. הסינון הסיר חיידקים מסוכנים מהמים והפחית מקרי מוות משלשול, טיפוס וכולרה - כולם נגרמים על ידי מים מזוהמים - עד כדי כך שהמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן קרא ליסנון המים "מהישגי הבריאות הציבוריים הגדולים ביותר של המאה ה -20".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully