וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה תרגילים פשוטים שיעזרו לכם לשמור על הגב

16.1.2018 / 8:01

מסתובבים עם כאב קבוע בגב התחתון? כנראה שהוא איבד את הגמישות שלו. נועה גל-און, פיזיותרפיסטית ממכבי שירותי בריאות, מציגה את התרגילים שישמרו על התנועתיות של הגב | טיפ בדקה

מכבי

הרבה מאוד אנשים מסתובבים בעולם עם כאב קבוע בגב התחתון, הכאב הזה בדרך כלל נובע מהעובדה שהגב שלנו מאבד את הגמישות שלו עם השנים. נועה גל-און, פיזיותרפיסטית ממכבי שירותי בריאות, אספה עבורנו כמה תרגילים שיחזירו לגב התחתון את התנועתיות.

1. פיתול של הגב
עמדת המוצא היא שכיבה על הגב, פישוק נוח, ברכיים כפופות, כפות הרגליים מונחות על המזרון. ולאחר מכן, מתחילים להניע את הברכיים מצד לצד כך שנוצר פיתול של עמוד השדרה.

2. מתיחה לשרירים אחוריים
גם בתרגיל הזה יש להתחיל בשכיבה על הגב, ברכיים כפופות, כפות הרגליים מונחות על המזרון. ואז, מותחים את הרגל למעלה - מיישרים את הברך ומותחים את כף הרגל לכיוון הפנים. יש לבצע את התרגיל בשתי הרגליים.

3. תנועתיות האגן והגב
עמדת המוצא היא שכיבה על הגב, ברכיים כפופות אל הבטן, ידיים אוחזות בברכיים. וכעת, מניעים את האגן מצד לצד כך שבכל פעם צד אחד של האגן נצמד אל המזרון וצד שני מתנתק ומתרחק. ניתן לעשות זאת גם בתנועה מעגלית. ומכאן, אפשר ממש להתהפך ולעבור לתרגיל הבא שיעזור לנו לשמור על גמישות הגב.

4. תרגיל אחרון
שכיבה על הבטן, כפות הידיים מתחת לכתפיים, כפות הרגליים פונות פנימה. ומתחילים ליישר את המרפקים באיטיות, הגב מתקער ושוקע לכיוון המזרון.

בכל תרגיל יש לבצע כעשר חזרות איטיות, פעמיים ביום.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מכבי שירותי בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully