וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנדים התזונתיים שמחכים לכם ב-2018

31.12.2017 / 0:01

בכל סוף שנה אנחנו מנסים לחזות מה יהיו המגמות והטרנדים הבריאותיים שיכבשו את השנה החדשה. אז מה יש לנו השנה? דיאטה שנוסתה על ביונסה וקיבלה גיבוי מדעי של הרווארד, סופר פוד חדשים, במבה וגם, שכחו מאדממה - זה החטיף החדש הבריא של 2018

ג'קפרוט. ShutterStock
מה 2018 מכינה לכם? כנראה שמשהו עם ג'קפרוט/ShutterStock

אומרים ששלהי הקיץ קשים מהקיץ, ונדמה ש-2017 מאמצת את המשפט הזה וממשיכה להתאכזר אלינו עד סופה המר. אבל בואו נדבר גם עליכם. לקראת פתיחתה של שנת 2018 הלכנו לבדוק עבורכם איזה טרנדים תזונתיים צפויים לכולנו, ומה הסיכוי שבאמת תכניסו אותם לפה. אנחנו אומנם מודים שבשנה שעברה פישלנו ודי בגדול, אבל תנו לנו צ'אנס עם 2018, אולי נצליח לקלוע בול. או ממש ליד.

עוד בנושא:
מה זה מורינגה, ואיך בכלל אוכלים את זה?
4 מאכלים בריאים שלא כדאי לאכול יותר מדי מהם
ארוניה ברי: הסופר פוד החדש שאתם לא מכירים

סופר פוד חדשים

אם פעם הייתם אומרים מורינגה, צ'יה או גוג'י ברי וכל החדר היה מסתובב לראות מי השתגע, היום השמות האלה כבר מוכרים כמעט לכל אחד. אומנם המושג הסופר פוד חטף לא מעט ביקורת בשנים האחרונות, אבל יש כאלה שעדיין אוכלים את זה. אז איזה סופר פוד חדשים נראה השנה?

הכוכבים שעתידים לכבוש את שנת 2018 הם יוקה, ג'קפרוט ופרי הנזירים. היוקה, שורש מוכר ונפוץ מאוד בדרום אמריקה שמוכר גם בשמות מניהוט מצוי או קאסווה, עתיר בעמילן ויכול להחליף חלק מהפחמימות שאתם אוכלים, פרי הנזירים (Luo Han Guo) מתחיל לקבל תאוצה כממתיק טבעי ללא טעם לוואי ובטוח לשימוש לסוכרתיים והג'קפרוט, שמשמש עבור צמחונים וטבעונים כתחליף בשר (לפחות במרקם) עשיר בנוגדי חימצון כמו ליקופן ובטא קורטן הולכים לכבוש את המטבח שלכם. או שלא.

צום לסירוגין

הדיאטה שצוברת פופולריות לאחרונה וחביבה גם על דמויות בולטות ומובילות כמו ביונסה היא דיאטה שנקראת 5:2, שמחלקת את השבוע לחמישה ימים שכוללים תזונה רגילה ועוד יומיים של כמעט צום. לאחרונה מתברר שהמלכה כנראה באמת עלתה על משהו עם הדיאטה הזאת, משום שהיא זוכה לרוח גבית מאחד המוסדות האקדמיים המובילים בעולם – אוניברסיטת הארוורד. החוקרים שם גילו שדיאטה שכוללת צום לסירוגין מסייעת לגוף להישאר צעיר יותר, מאריכה את תוחלת החיים ומשפרת את מצב הבריאות הכללי.

עוד באותו נושא

נחשף דירוג הדיאטות העולמי: מי במקום הראשון?

לכתבה המלאה
ביונסה לובשת פרנצ'סקו סקוניאמיליו בטקס פרסי ה- VMA’s, ניו יורק, 28 אוגוסט 2016. GettyImages
השנה גם לכם תהיה פיגורה כמו של ביונסה/GettyImages

החוקרים טוענים כי הגבלה זמנית של התזונה מסייעת למיטוכונדריה – חלק בתא שלו תפקיד חשוב בתהליך בריא של הזדקנות – לשמור על הומאוסטזה מאוזנת, דבר שמוביל לתוחלת חיים משופרת. בקיצור, גם אם מיטוכונדריה נשמעת לכם כמו חיידק, תאמינו למדענים מהרווארד ולביונסה שיודעת לזהות ממרחקים טרנדים רגע לפני שהם מתחילים.

אומגה 9

אין ספק ששנת 2017 הייתה השנה שבה השומנים הבריאים קיבלו את כבודם הראוי. ההבנה שלא כל השומנים לא בריאים, ואבוקדו, טחינה ודגים שמנים יכולים דווקא לתרום לנו לבריאות, הובילה גם לעליה בערכן של חומצות השומן המוכרות יותר אומגה 3 ואומגה 6, אבל גם הכניסו לחיינו את המושג אומגה 9.

אומגה 9 היא למעשה חומצת שומן חד בלתי רווי, שמקורה מן הצומח בעל פוטנציאל לווסת את רמות הסוכר בדם ולעזור בשמירה על המשקל. אומגה 9 מצויה בזיתים, אבוקדו, אגוזי לוז, שקדים, קנולה ובשמנים המופקים ממאכלים אלה.

אכילת חרקים

אוכלוסיית העולם גדלה בקצב מסחרר מדי יום, ומצוקת הרעב והמקום הופכות חמורות יותר ויותר. הבנה מבהילה זו מובילה חוקרים לחיפוש מתמיד אחר פתרונות ממשיים למשבר המזון, מה שמניע את עולם המדע לפעול לגידול בשר מתורבת וגם למחשבה על פתרונות קצת פחות אלגנטיים. אחד הבולטים שבהם אולי יעביר בכם צמרמורת, אבל יש בו דווקא הרבה היגיון. מומחים מציעים שהדרך להתגבר על מצוקת הרעב העולמית היא אכילת חרקים הנקראת אנטומופגיה. למה? כי הם מלאים בחלבון ובערכים תזונתיים חיוניים - הרבה יותר מבשר בקר.

חרקים אכילים בתאילנד. AP
טרנד שנוי במחלוקת/AP

במקומות רבים בעולם כבר אימצו את הטרנד השנוי במחלוקת של אכילת חרקים. מגזין Time הנחשב אפילו הציג רשימה של 10 מתכונים הכוללים חרקים והעיתון אקונומיסט הבריטי הציע גם הוא לקוראיו דגימות ללא תשלום של, תחזיקו חזק, גלידת חרקים. זאת לאחר שבשנת 2014, ארגון המזון והחקלאות העולמי של האו"ם קבע כי יש לקדם אכילת חרקים ברחבי העולם כדי להתמודד עם משבר המזון שנושף בעורפנו. יאללה 2018, אנחנו מוכנים!

הבמבה סוחפת את העולם

אחרי שכל העולם קלט (באיחור מה) שבישראל אחוז הילדים הסובלים מאלרגיה לבוטנים נמוכה בהרבה בהשוואה לשאר מדינות המערב, הם גילו את הבמבה ועל הדרך חזרו לצנצנות חמאת הבוטנים.

מפעל במבה. יוסי ציפקיס
במבה להמונים/יוסי ציפקיס

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות הוכיחו שחשיפה איטית ומותאמת אישית של ילדים למוצרי בוטנים היא זו שיכולה לחסל את האלרגיה. כאחוז אחד מאוכלוסיית העולם סובל מאלרגיה לבוטנים, והיא נחשבת לאחת מאלרגיות המזון הקשות והמסוכנות ביותר ולגורם הנפוץ ביותר לאנפילקסיס – תגובה אלרגית מסכנת חיים. בעולם המערבי, אלרגיה לבוטנים היא הסיבה המובילה למוות כתוצאה מאנפילקסיס.

פרוביוטיקה בכל מקום

יוגורט ומזונות מותססים (כמו כרוב חמוץ וקימצ'י) כבר זכו לתשומת לב רבה בתרבויות שלהם, אבל הפרוביוטיקה צצה גם במקומות ומזונות אחרים שלא הייתם מצפים. עכשיו כבר אפשר למצוא את החיידקים הפרוביוטיים גם בכיכרות לחם, עוגיות וגרנולות למיניהן.

החיידקים הידידותיים, הפרוביוטיים, מספקים לגוף הגנה מתמדת מפני מחוללי מחלות באמצעות איזון רמת החומציות שמונעת התרבות חיידקים פתוגנים ("רעים") ועל ידי ייצור רכיבים הקוטלים את החיידקים הרעים ואת אזורי המחייה שלהם.

משקאות מוגזים בחוץ

אוקיי, המוגזים לא באמת עברו מהעולם, אבל האמריקאים סוף סוף שותים פחות קולה. מחקר שפורסם במגזין American Journal of Public Health מצא כי שתיה של משקאות מוגזים וממותקים עלולה להוביל להאצה בהזדקנות התאים וה-DNA ושתיה מוגזת גם נקשרה למחלות כמו סרטן, בשל תכולת צבעי המאכל במשקה.

סקר שנערך לאחרונה מצא כי יש ירידה של כ-12 אחוזים בקרב מבוגרים ו-19 אחוזים בקרב ילדים בכמויות המשקאות המוגזים והממותקים שהם שותים בכל יום נתון לעומת נתונים משנת 2003. מה הם לוגמים במקום? מים, אלא מה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully