וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אנשים שמנים יותר מאושרים יותר

27.12.2017 / 6:48

המסקנה הזו נובעת ממחקר ענק שנערך בבריטניה וכלל נשים וגברים בגילאים שונים. החוקרים אומנם הופתעו מהממצאים אבל לנו זה נראה לגמרי הגיוני

רבל ווילסון. GettyImages
רבל ווילסון/GettyImages

הנה מחקר שיוכיח לכם אחת ולתמיד שמשקל הגוף של אנשים הוא לא בהכרח מדד לאושר שלהם. מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת בריסטול באנגליה מצא שאומנם משקל עודף מהווה כר פורה לבעיות בריאותיות כמו התקפי לב וסוכרת, אבל הוא גם יכול לגרום לחיים מאושרים יותר.

המחקר שהתפרסם בכתב העת הבינלאומי לאפידמיולוגיה הסתמך על כחצי מיליון בני אדם בגילאים 37-73 שהמידע הגנטי והבריאותי שלהם מצוי בביו בנק האנגלי. במהלך המחקר שלהם, החוקרים הגיעו ללא מעט מסקנות ידועות על הקשר בין מדד מסת הגוף (BMI) ובין הבריאות. המסקנות הללו כללו כאמור מצאים מוכרים שקושרים בין השמנה לסוכרת, לחץ דם גבוה ואפילו כניסה לגיל ההתבגרות מוקדם מהרגיל. אבל הם גם כללו ממצא אחד שהפתיע את החוקרים – אנשים שסבלו מעודף משקל, היו רגועים ושלווים יותר מאחרים.

עוד בנושא:
האם אפשר להיות שמן ובכושר? למחקר הזה יש תשובה
10 דברים שאתם חושבים על אנשים שמנים שהם ממש לא נכונים

ליגה לשחקנים בעלי משקל עודף במקסיקו. רויטרס
רגועים יותר. שחקן כדורגל חובב במקסיקו/רויטרס

"זיהינו גם מספר אסוציאציות סיבתיות שלא היו ידועות קודם לכן", אמרו החוקרים. "לדוגמה, שמשתתפים עם נטייה גנטית ל- BMI גבוה יותר נטו לתפוס את עצמם פחות כאנשים עצבניים או לחשוב על עצמם כמתוחים או מתוחים מאוד".

אבל מה זה בדיוק אושר? הכלכלן ההתנהגותי הישראלי מאוניברסיטת דיוק פרופ' דן אריאלי, דוגל בתיאוריית האושר היחסי שמשמעותה: אם אתם מוקפים באנשים פחות מאושרים מכם – רמת האושר שלכם תעלה, וההפך. "אם תקיפו את עצמכם באנשים מצליחים ומאושרים מאוד, אתם תשוו את עצמכם אליהם – ותהיו אומללים למדי", אמר בראיון לרשת FOX מ-2012. "לכן הייתי ממליץ לאנשים שיהיו להם לפחות כמה חברים אומללים". ואם סומכים על התיאוריה שלו - הכל נראה מובן יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • אושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully