וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות הנפוצה שנשים עושות לפני סקס

25.12.2017 / 14:38

לרוקן את השלפוחית לפני שנכנסים למיטה נראה כמו הצעד הפרקטי והמתבקש, לא? אז זהו, שנשים שנוהגות לעשות פיפי לפני יחסי מין נמצאות בסיכון גדול יותר לדלקת בדרכי השתן. שננו: קודם סקס, ורק אז פיש. קפיש?

אישה בשירותים. ShutterStock
תשמרי את זה לאחר כך. אישה בשירותים/ShutterStock

להרבה נשים זה נראה כמו הדבר הכי הגיוני וטבעי לעשות לפני סקס, אבל הפעולה הקטנה הזאת כנראה מגדילה מאוד את הסיכון שלהן ללקות בדלקת בדרכי השתן. אם אתן נוהגות ללכת לשירותים ולרוקן את השלפוחית לפני שאתן מקיימות יחסי מין, אתן בעצם משיגות את המטרה ההפוכה.

האורולוג ד"ר דיוויד קאופמן אמר בראיון לאתר יאהו שהשתנה לפני יחסי מין היא הגורם המוביל להתפתחות של דלקת בדרכי השתן לאחר מגע מיני. "לחיידקים שגורמים לדלקת יש זיזים קטנים שגורמים להם להדבק כמו סקוץ' לדפנות של דרכי השתן", הסביר הרופא. השתנה לאחר יחסי המין מסייעת לנתק את החיידקים הללו ולשטוף אותם החוצה, ובכך מונעת את נדידתם במעלה דרכי השתן אל השלפוחית.

עוד בנושא:
חכי עם האנטיביוטיקה: הדרך הטבעית לטפל בדלקת בדרכי השתן
איך גרמו לנו להאמין שחמוציות מונעות דלקות בשתן?
כמה סקס באמת עושים בני גילכם? הנתונים נחשפים

גבר ואישה עושים סקס במיטה. ShutterStock
ישר למיטה, בלי עצירות לפיפי. זוג מקיים יחסי מין/ShutterStock

לכן, למרות שנשים רבות סבורות שלעשות פיפי לפני סקס זה הדבר הפרקטי והנכון ביותר לעשות, למעשה ההיפך הוא הנכון. אם נשים יתאפקו ויטילו את מימיהן רק לאחר המגע המיני, סביר שתצטבר בשלפוחית כמות גדולה יותר של שתן שתשטוף בצורה יעילה יותר את דרכי השתן מחיידקים שאולי הצטברו שם.

דלקות בדרכי השתן גורמות לכאבים באזור הבטן התחתונה, אי נוחות, תכיפות וצריבה בעת מתן שתן. על פי ההערכות, לפחות 50 אחוזים מהנשים בעולם סבלו או יסבלו במהלך חייהן מדלקת בדרכי השתן (וישנן גם הערכות נדיבות הרבה יותר), וחלקן אף סובלות מדלקות חוזרות.

כל מי שאי פעם זכתה בתענוג המפוקפק הזה תוכל לספר לכן שזו חוויה מאוד לא נעימה שבהחלט כדאי לנסות להמנע ממנה. אז לסיכום: בדרך למיטה, לא עוצרות בשירותים. קפיש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully