וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיידקים המסוכנים שנמצאים במכונת הקפה שלכם - כך תמנעו מזיהומים

25.12.2017 / 0:17

חמישה סוגים של חיידקים נמצאו במכונות קפה משרדיות וביתיות שנבדקו, כולל חיידק האי קולי שעלול לגרום לזיהום קשה. בעזרת חמישה כללים חשובים תוכלו להיפטר מהחיידקים וליהנות מקפה בריא וטעים יותר

ShutterStock

בווידאו: למה המילניואלז שותים כל כך הרבה קפה?

זה אולי לא יפתיע אתכם לשמוע שמכונות הקפה המשרדיות מזוהמות, אבל ודאי תופתעו לשמוע עד כמה. ממספר בדיקות שבוצעו על מכונות קפה משרדיות נמצאו חיידקים מסוכנים, כולל חיידק האי קולי שכמות גדולה שלו עלולה להוביל לזיהומים קשים ואפילו למוות.

כתבת הטלוויזיה דבורה נורויל הזדעזעה כשהבחינה בכמות הלכלוך שבמכונת הקפה במטבחון, "לקחתי את הקפסולה שלי. אני תמיד הולכת על השחור. פתחתי את המכונה והייתי מזועזעת מכמות הלכלוך שמצאתי שם. אמרתי 'אנחנו חייבים לבדוק את מכונות הקפה' וזה בדיוק מה שעשינו". הצוות שלה חרש על חלקי המכונה, כולל מאגר המים והפיה ממנה יוצא הקפה, והעביר את הדגימות למעבדה. מכונת קפה משרדית נוספת נבדקה בלונג איילנד. בבדיקות נמצאו חמישה סוגים שונים של חיידקים בשתי מכונות הקפה המשרדיות, כולל חיידק האי קולי.

קפה. ShutterStock
בטוחים שבא לכם על הקפה של הבוקר?/ShutterStock

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

הטוב, הרע והלא נורא: איך קפה משפיע על הבריאות שלכם?

לכתבה המלאה

אם זה לא מספיק מפחיד, נורויל בדקה גם מכונת קפה בייתית של השחקנית וחולת הניקיון, ואניה מנדז, ומצאה גם שם חמישה סוגים של חיידקים שעלולים לגרום לדלקת ריאות, זיהומים בריאה ודלקות בדרכי השתן.

ממצאים מחרידים הגיעו גם מ-10 מכונות קפה משפחתיות שנבדקו בידי CBS2, שם נמצאו חיידקים גראם-חיוביים, כגון סטפילוקוקוס, סטרפטוקוקוס ובצילוס צראוס, חיידקים אנטריים וחיידקי המעיים, כגון האי קולי. מתוך 10 מכונות הקפה שנבדקו, נמצאו חיידקים בחמש מהן - גם במכונה עצמה וגם במאגר המים. בשלוש ממכונות הקפה נמצאו חיידקים במאגר המים בלבד ובשתי מכונות קפה בלבד לא נמצאו חיידקים. באחת ממכונות הקפה נמצאו 100 אלף חיידקים במאגר המים – המספר הגבוה ביותר של חיידקים מכל הדגימות.

דבורה נורויל מדגימה את בדיקת מכונות הקפה

גם מכונות הקפה בבתי מלון נמצאו מלאות בחיידקים. מחקר של אוניברסיטת ולנסיה בדק 9 מכונות קפה שונות שהיו בשימוש לפחות שנה אחת. בדו"ח נכתב: "בכל מכונות הקפה נמצא מגוון רחב של חיידקים". חושבים שקנקן הקפה שבלובי המלון היא בחירה טובה יותר? אז זהו שלא. גם שם נמצא כמות לא מבוטלת של בקטריות בידית הקפה.

יש גם לקחת בחשבון את החשיפה לרעלים פטרתיים שנוצרים מהאדים שיוצאים ממכונות הקפה. האדים יוצרים לחות שמביאה ליצירת פטריות בקירות. רעלים פטרייתיים עלולים להיות מגרים לעיניים, לגרון, לסינוסים ולריאות, להיספג ולגרום לכאבי ראש.

אחרי שזעזענו אתכם מספיק - קבלו בשורה אופטימית: אפשר להיפטר מכל החיידקים המזיקים אם רק תקפידו למלא אחר 5 כללים פשוטים.

גם זו דרך להיפטר מהחיידקים:

כך תמנעו מחיידקים

מגאן מרפי, העורכת הראשי של Good Housekeeping מציעה טיפים פשוטים שיעזרו לכם לשמור על מכונות הקפה נקיות מחיידקים, עובש או פטריות. רשמו לעצמכם:

1. יבשו את מכונת הקפה אחרי כל שימוש בהרמת הידית. נגבו את הרטיבות מהמכסה ומשאר חלקי המכונה.

2. שטפו את חלקי המכונה בקביעות עם מי סבון.

3. בערך פעם בחודש, העבירו חומץ דרך המכונה כדי לנקות אותה מבפנים.

4. יש להחליף מים כעבור כל שימוש.

5. שטפו ידיים לפני השימוש.

יצרניות מכונות הקפה ממליצות לשים לב להוראות הניקוי הספציפיות שמגיעות עם המוצרים שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully