וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחת תיק בבקשה: הפריט היומיומי שדופק לכם את הגב

21.12.2017 / 10:45

אתם סוחבים אותו איתכם לכל מקום ודוחפים אליו כל מה שנראה לכם שתזדקקו לו: החל מלפטופ ועד ליפסטיק. אבל האופן שבו אתם נושאים את התיק לכל מקום מזיק לבריאות שלכם. הנה 3 דברים שעשויים לעזור

צילום מסך

בווידאו: עוד סיבה להחליף את התיק - אם הוא עשוי מחתול מפוחלץ

אם אתן כמו רוב הנשים, סביר להניח שהתיק שאתן סוחבות איתכן כל יום לכל מקום שוקל לפחות 3 קילו, אם לא יותר. והתיק הזה, שמפוצץ בכל הדברים שאתן פשוט חייבות שיהיו עליכן כל הזמן אבל אתן בעצם כמעט אף פעם לא משתמשות בהם – עלול לפגוע בבריאות שלכן.

"כשאתן סוחבות תיק כבד על הכתף, אתן נאלצות למעשה להרים את הכתף או להטות את הגוף מעט ולהישען יותר לצד הנגדי, אחרת התיק יחליק מהכתף ויפול", מסבירה ד"ר סברינה סטריקלנד, מנתחת אורטופדית מניו יורק. "כל זמן שהתיק תלוי עליכן כך, עמוד השדרה שלכן מצוי בתנוחה מעוקלת". לדברי ד"ר סטריקלנד, התנוחה הזאת עלולה לגרום לכאבי גב, צוואר, כתפיים ושרירים, לעומס מוגבר על המפרקים ולהחרפה של מצבים רפואיים קיימים כמו פריצות דיסק. במקרה של ילדים - שעמוד השדרה שלהם עדיין לא סיים את התפתחותו, זה אפילו עלול לגרום לעקמת.

עוד בנושא:
תרגילי פילאטיס להקלה על כאבי גב תחתון
גם מכנסי הסקיני מזיקים לגב וליציבה
ונעלי העקב שלכן בכלל יכולות להפוך אתכן לנכות

הנסיך הארי, מייגן מרקל. GettyImages
כשהתיק תלוי כך, עמוד השדרה מצוי בתנוחה מעוקלת. מייגן מרקל עם תיק צד אוברסייז/GettyImages

מחקר קטן היקף שנערך בשנת 2013 ופורסם בכתב העת למדעי הפיזיותרפיה מצא גם שההרגל לשאת תיק על צד אחד של הגוף משפיע גם על אופן ההליכה של אנשים. במסקנותיהם המליצו החוקרים לאנשים הנוהגים לשאת איתם תיק באופן שגרתי להמנע מנשיאתו על צד אחד בלבד. אז אם אתם לא מסוגלים או מסוגלות להפרד מהתיק שמלווה אתכם לכל מקום (ובינינו, גם אנחנו לא זזות בלעדיו לשומקום), הנה כמה טיפים שיעזרו לכם ולכן לצמצם את הנזק:

שוויון בנטל
"חלוקה של המשקל בין שתי הכתפיים היא האפשרות הכי טובה. א-סימטריה היא הבעיה", קובעת ד"ר סטריקלנד. אתם יכולים לבחור בתיק גב או בשני תיקים – אחד על כל כתף. האפשרות של תיק עם רצועה אלכסונית היא מעט טובה יותר מנשיאת תיק צד על כתף אחת, אם כי נשיאה אלכסונית עלולה עדיין ליצור עומס בלתי רצוי על הצוואר.

קחו את זה בקלות
כלל האצבע שהציעו החוקרים במאמרם בכתב העת לפיזיותרפיה לגבי משקל התיק המומלץ הוא שהוא לא יעלה על 10 אחוזים ממשקל הגוף שלכם. אולם ד"ר סטריקלנד סבורה שמשקל המקסימום צריך להיות אפילו יותר נמוך: "אם משקל התיק שלכם מגיע לסביבות השלושה-ארבעה קילו, אני חושבת שכדאי להתחיל לחשוב על חלוקה לשני תיקים". דרך פשוטה לדעת כמה התיק שלכם שוקל הוא לעלות על משקל ביתי בלעדיו, ואז איתו, ולראות מה ההפרש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר גם פאוץ'. קנדל ג'נר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תהיו חזקים
בלי קשר למשקלו של התיק שלכם, ככל ששרירי הליבה של גופכם יהיו חזקים יותר יהיה לכם קל יותר לעמוד זקוף ולשמור על יציבה נכונה. נסו להוסיף תרגילים שמתמקדים בחיזוק שרירי הליבה לשגרת האימונים שלכם, תרגילים כמו: פלאנק, כפיפות בטן, תרגילי חיזוק לשרירי הבטן האלכסוניים ולזוקפי הגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully