וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכונים הבריאותיים שנמצאים אצל המניקורסיטית שלכם

19.12.2017 / 8:02

כל מי שמחזיק מעצמו בנאדם מטופח הולך לעיתים קרובות למניקור ופדיקור. על פי מחקר חדש, אם היו יודעים מה מחכה להם שם אולי הם היו חושבים פעמיים

מניקור לנשים. ShutterStock
הרגל טיפוח שיכול לייצר לא מעט בעיות בריאותיות. מניקור/ShutterStock

גם אתם ואתן מבקרים אצל המניקוריסטית שלכם לא מעט ומרגישים מאוד מטופחים? ובכן, על פי מחקר מאוניברסיטת ראטגרס בניו ג'רזי, אתם חושפים את עצמכם לסיכונים בריאותיים גבוהים בהרבה מאלה שלא הולכים לסדר את הציפורניים שלהם. מה הסיכונים אתם שואלים? פטריות, פריחות עור שונות ואפילו מחלות נשימתיות.

מחקר שפורסם בכתב העת Chemical Health & Safetyסקר 90 לקוחות של מכוני ציפורניים בשלושה מחוזות בניו ג'רזי כדי להעריך את האם סבלו מתסמינים נשימתיים, פטרייתיים ועוריים שבאים לידי ביטוי לעיתים קרובות כפריחות בעור או בציפורן לאחר ביקור בסלוני יופי. החוקרים ביקשו גם ללמוד האם הלקוחות מודעים לפוטנציאל הסיכון במכוני הציפורניים, ופה החידוש העיקרי של המחקר.

עוד בנושא:
כוססים ציפורניים? כך אתם הורסים לעצמכם את הבריאות
האנטומיה של דור: למה יש לנו ציפורניים?
איכס: מה חי לנו מתחת לציפורניים?

פדיקור בשרומבה קוסמטיקה. נמרוד סונדרס
תשאלו שאלות על הטיפול/נמרוד סונדרס

"קיימים מחקרים על הסיכונים הבטיחותיים והבריאותיים של העובדים במתקנים האלה, אך פחות ידוע על תפיסת הלקוח לגבי הסיכונים האלה או אם הם נחשפים באופן דומה", אמרה המחברת הראשית לינדסי מילך, שערכה את המחקר כחלק מהתואר השני שלה באוניברסיטת ראטגרס. "מצאנו כי למרות שהלקוחות עשויים להיות מודעים למספר כימיקלים מסוכנים כמו פורמלדהיד, הם לעתים קרובות אינם מזהים את הסכנות הנשקפות על ידי פתוגנים סביבתיים אחרים".

עוד באותו נושא

מה הציפורניים אומרות על הבריאות שלכם?

לכתבה המלאה

תסמכו רק על עצמכם

התוצאות הראו כי 52 אחוזים מהמשתתפים במחקר דיווחו שסבלו מתסמינים עוריים או פטרייתיים, שהיו שכיחים ביותר בקרב אלה שביקרו בסלוני יופי לפחות שלוש פעמים בשנה האחרונה. בנוסף, המחקר הראה כיצד צורה לא נכונה של ניקוי או שימוש חוזר בכלים יכול לשים את הלקוחות בסיכון לחלות בדרמטיטיס ולהיחשף לחיידקים, פטריות, וירוסים וגורמי מחלות פתוגנים בדם, כולל הפטיטיס B ו-C. סיכונים פוטנציאליים נוספים בסלוני יופי כוללים חשיפה לאור אולטרה סגול, גירוי בדרכי הנשימה מאוורור ירוד, ותגובות אלרגיות למוצרים בעלי ריכוז גבוה של כימיקלים.

"הלקוחות צריכים לשאול את על החומרים הכימיים במוצרים בהם מטפלים בהם, בנוסף לאיך הם מחטאים את הכלים שלהם וגם על סוג מערכת האוורור בסלון היופי. אנשים שמשתמשים במוצרי טיפוח לציפורניים בבית חייבים לקרוא את התוויות ולהשתמש באמצעי בטיחות כמו כפפות או מסכות", הסבירה מילך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully