וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העישון מסוכן לא רק לבריאות: מחקר מצא שהוא גם מכער אתכם בעיני המין השני

16.12.2017 / 0:01

אם לא היו לכם מספיק סיבות להפסיק לעשן, הנה אחת שבטוח תשכנע אתכם: מחקר חדש שבוצע על תאומים זהים מצא שהתאום המעשן הרבה פחות אטרקטיבי בעיני המין השני לעומת זה שאינו מעשן

מערכת וואלה!

בסרטון – קמפיין נגד עישון – שלט פרסומת שמשתעל ליד מעשנים

רבים מהמעשנים מתעלמים מהנזק הבריאותי שבעישון כי הם משוכנעים שזה הופך אותם לאטרקטיביים יותר, אולם מנתוני סקר שנערך באוניברסיטת בריסטול שבאנגליה עולה דווקא ההפך: העישון גורע ממידת האטרקטיביות שלכם בעיניי המין השני.

במחקר התבקשו יותר מ-500 אנשים לבחור מבין זוגות תאומים את האטרקטיבי ביותר לעיניהם, מבלי לחשוף בפניהם שאחד התאומים מעשן והשני לא. גברים מצאו שנשים לא מעשנות אטרקטיביות יותר ב-66 אחוזים מהמקרים בעוד נשים מצאו שגברים לא מעשנים אטרקטיביים יותר ב-60 אחוזים מהמקרים. פרופסור איאן פנטון-וואק, ממחברי המחקר, אמר: "מידת האטרקטיביות שלנו חשובה לנו ובעיקר חשובה לקהל הצעיר, אז אנחנו יכולים להשתמש בממצאים הללו כדי לשכנע אנשים להפסיק לעשן. זה כבר לא רק הבריאות. זה גם היופי".

נסו לזהות בעצמכם: מי מעשן ומי לא?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת עישנה, אחת לא. מזהים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונה: התאומה משמאל עישנה 17 שנים יותר מהתאומה שלצידה.

עוד באותו נושא

עישון, אלכוהול ומין אוראלי מעלים את הסיכון שלכם לחלות בסרטן הזה

לכתבה המלאה

"עישון עלול להאיץ את קצב הזדקנות עור הפנים. הניקוטין גורם להצרה של כלי הדם בשכבות החיצוניות של העור, בעוד הכימיקלים שבטבק פוגעים בקולגן ובאלסטין, סיבים המעניקים לעור את הגמישות שלו. הקמטים שהעישון יוצר מתווספים לקמטים שנוצרים מהבעות הפנים שאנו עושים בזמן עישון".

כדי לוודא את תוצאות הניסוי, הנשאלים התבקשו לנחש מי מבין 23 זוגות תאומים הוא זה שמעשן ומי לא. לאחר שנמצא כי קל יותר לזהות מעשנים, הם יצרו תמונות אב טיפוס כדי לוודא שהבעות הפנים או התנוחות של התאומים לא מטים את התוצאות. גם במקרה הזה גברים ונשים מצאו את מי שלא עישן כאטרקטיבי יותר. הנשאלים ביקשו הפעם לבחור גם את בני המין שלהם. נשים מצאו שנשים לא מעשנות אטרקטיביות יותר ב-70 אחוזים מהמקרים, בעוד גברים מצאו שגברים לא מעשנים אטרקטיביים יותר ב-72 אחוזים מהמקרים.

כאן שניהם מעשנים. מי יותר?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד עישן הרבה יותר מאחיו התאום. מנחשים מי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונה: שני האחים מעשנים. התאום מימין עישן 14 שנים יותר מאחיו.

לדברי החוקרים "התוצאות מעידות על כך שהעישון עלול להשפיע לרעה על מראה הפנים וכי מראה הפנים עשוי לספק מידע על כמות העישון". לדבריהם, כשהציבור יבין עד כמה משמעותי השפעת העישון על המראה החיצוני שלהם, דברים יחלו להשתנות. כדי למשוך את תשומת לב הקהל הצעיר, הם מקווים בעתיד להשיק אפליקציה שתדגים בפני המשתמשים כיצד הם ייראו בעתיד אם יעשנו או אם לא. הם מאמינים שכך יצליחו להרתיע את הקהל הצעיר שהמראה החיצוני מאוד משמעותי עבורו.

והם ככל הנראה יצליחו בכך. בסקר שנערך בקרב מעשנים ב-2014, רבים ציינו כי הם מודאגים יותר מהמראה שהם מאשר הסיכוי שימותו מסרטן או מחלת לב כתוצאה מעישון. החששות הגדולים ביותר שלהם היו שיניים דהויות, ריח פה רע, קמטים וציפורניים מצהיבות. המחקר האחרון בנושא התפרסם בכתב העת Royal Society Open Science.

נסו שוב: מי מעשנת ומי לא?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך המחקר על תאומים מעשנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונה: התאומה מימין היא המעשנת. אחותה משמאל מעולם לא עישנה.

הזדמנות אחרונה: מי מעשנת ומי לא?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עישון לא רק מסוכן לבריאות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונה: התאומה מימין עישנה במשך 29 שנים. אחותו משמאל לא מעשנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully