וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למטה: האנושות הגיעה לקצה גבול היכולת שלה

11.12.2017 / 6:53

סקירה רחבת היקף של מאה השנים האחרונות הביאה את החוקרים למסקנה שבכל מה שקשור ביכולות הפיזיות של בני האדם, כמו גובה או שנות חיים, אנחנו ממש בקצה. אז איך יראה העתיד?

חגיגות יום הולדת 116 ל"מיס סוזי" האישה המבוגרת בעולם/צילום: רויטרס

בווידיאו: האישה המבוגרת בעולם חוגגת את יום הולדתה ה-116

אולי לא צפיתם את זה, אבל גם לאנושות יש גבול, כך לפחות על פי סקירה חדשה שטוענת כי בני האדם הגיעו למקסימום שהם יכולים להגיע אליו מבחינת גיל, גובה ויכולות פיזיות. מדובר על מחקר ראשון מסוגו שסקר 120 שנים של רישומים היסטוריים וגם לקח בחשבון את ההשפעות שיש לאקלים על המצב החדש.

המחקר שפורסם בכתב העת Frontiers in Physiology חולק על הטענה שאין גבול ליכולות האנושיות. צוות החוקרים הצרפתי שבחן את המגמות העולות מתוך רישומים היסטוריים, הסיק כי יש גבול ברמה הביולוגית לגובהם של בני האדם, גילם ויכולותיהם הגופניות.

עוד בנושא:
זה הסוף שלכם: מחקר מצא את תוחלת החיים המקסימלית של בני האדם
חוקרים גילו את המתכון לאריכות ימים
החיים קצרים? חוקרים מצאו 7 דרכים להאריך אותם

הדור הראשון שמודע לכך

"תכונות אלה אינן ממשיכות לצמוח, על אף ההתקדמות הרפואית, המדעית והתזונתית", הסבירו החוקרים. "מה שזה אומר זה שהחברה המודרנית איפשרה לבני האדם להגיע לגבולותיהם ואנחנו הדור הראשון שמודע לכך", מסביר פרופ' ז'אן פרנסואה טוסאנט מאוניברסיטת דקארט בצרפת.

עוד באותו נושא

זה הסוף שלכם: מחקר מצא את תוחלת החיים המקסימלית של בני האדם

לכתבה המלאה
סוזנה ג'ונס, האישה המבוגרת בעולם, חוגגת יום הולדת 116. ניו יורק. רויטרס
סוזנה ג'ונס שהחזיקה בשיא האישה המבוגרת בעולם חוגגת יום הולדת 116 לפני שנתיים/רויטרס

לטענת החוקרים, במקום שיפור מתמיד יתרחש שינוי בשיעור האוכלוסייה שמגיעה למגבלות המקסימליות שנרשמו בעבר. דוגמאות של ההשפעות האלה יתבטאו בכך שפחות ופחות שיאי ספורט ישברו, ויותר אנשים שיגיעו אולי לגילאים מבוגרים, לא יחצו את תוחלת החיים המקסימלית הידועה לנו היום. עם זאת, כאשר החוקרים בחנו כיצד שילוב של המגבלות הסביבתיות והגנטיות יכולות להשפיע על יכולתנו להגיע לגבולות העליונים, השפעתנו על הסביבה נמצאה כממלאת תפקיד מרכזי.

"זה יהיה אחד האתגרים הגדולים ביותר של המאה הזאת, שכן הלחץ הנוסף מפעילויות אנתרופוגניות (שתלויות באדם) יהיה אחראי להשפעות מזיקות על בריאות האדם ועל הסביבה", פרופ' טוסיינט צופה. "הירידה הנוכחית ביכולת האנושית שאנו רואים כיום היא סימן לכך ששינויים סביבתיים, כולל שינויי אקלים, כבר תורמים למגבלות ההולכות וגדלות שעלינו לקחת בחשבון כבר כעת".

לדברי החוקרים קיים כבר איתות מוקדם לנטיית הירידה עליה הם מדווחים: כך למשל גובה האדם ירד בעשור האחרון בכמה מדינות אפריקניות, דבר המצביע על כך שיש חברות שכבר אינן מסוגלות לספק תזונה מספקת לכל אחד מילדיהן ולשמור על בריאותם של התושבים הצעירים. כדי למנוע מבני האנוש להיות הגורם לירידה הזו, החוקרים מקווים שהממצאים שלהם יעודדו קובעי מדיניות להתמקד באסטרטגיות להגברת איכות החיים ולהגדיל את שיעור האוכלוסייה שיכולה להגיע למגבלות הביולוגיות המקסימליות. "האתגר הגדול ביותר כיום הוא לשמור על מדדים אלו ברמות גבוהות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully