וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה פתאום כולן רוצות לשים חומצה על הפנים?

קובי ברוך, מאמר אורח

7.12.2017 / 6:50

בחודשים האחרונים נדמה שחומצות למיניהן הן המצרך הכי חשוב בארון התמרוקים של כל חובבת טיפוח שרוצה להשיג או לשמור על מראה עור בוהק, אחיד ונטול סימני גיל. מה הן עושות בעצם ואיך משתמשים בהן נכון?

אישה מורחת קרם פנים. ShutterStock
החומרים הפעילים בעלי השפעה גדולה יותר על העור מקרם רגיל/ShutterStock

הקוסמטיקה המתקדמת בעשור האחרון הביאה שטף של חומרים פעילים במיוחד שניתן למצוא בתכשירים קוסמוצבטיים – הכוונה לתכשירים שמכילים חומר פעיל, שבדרך כלל ניתן לקנות אצל הקוסמטיקאית המקצועית (אם כי נשים רבות נוהגות גם להזמין תכשירים פעילים מאתרים שונים ברשת).

ייחודם של החומרים הפעילים הללו הוא שהשפעתם על העור משמעותית יותר מקרמים וסרומים שונים המצויים בחנויות הפארם ולכן, בכוחם לתקן פגמים שונים בעור ולשפר את מראהו. עם זאת, בשל העובדה שמדובר בחומרים פעילים שביניהם גם חומצות למיניהן, חשוב להכיר אותן ולדעת מה ייעודה של כל אחת מהן:

עוד בנושא:
8 מאכלים שיעשו לכם עור פנים קורן
בלי קוסמטיקאית: מסכות פנים ביתיות שכל אחת יכולה להכין לבד
סופר פוד לפנים: 6 דברים טובים שקינואה עושה לעור שלכם

קוסמטיקה שמכילה ויטמין C. ShutterStock
תכשירים על בסיס ויטמין סי משמשים להבהרה ולהגברת ייצור הקולגן בעור/ShutterStock

חומצה אסקורבית (ויטמין C)

חומצה זו נמצאת בשימוש בעיקר בתחום האסתטיקה והרפואה המשלימה והיא נוגדת חמצון עוצמתית, שניתן להשתמש בה בבליעה או במריחה. ניתן למצוא אותה בכל תכשיר קוסמטי או קוסמוצבטי.

מטרות קוסמטיות:
הבהרה - מפחיתה את היווצרות המלנין (פיגמנט) בעור, אנטי דלקתית
אנטי אייג'ינג - מעודדת ייצור קולגן ואלסטין, המעניקים לרקמות העור את צורתן וחוזקן וכן את הגמישות שלהן.

הריכוז הפעיל למטרות קוסמטיות הוא 5% ומעלה, כל ריכוז מתחת לכך מהווה חומר פעיל שטח לתכשיר בלבד.

עוד באותו נושא

שאלנו רופאי עור מה הסוד שלהם לעור פנים צעיר

לכתבה המלאה

חומצות אלפא הידרוקסי

חומצות המופקות מהצומח, מטרתן העיקרית היא לזרז את החידוש של תאי העור, כאשר במרכזן עומדת החומצה הגליקולית, המופקת מענבים או מקנה סוכר. ייחודה של חומצה זו הוא ביכולתה לנתק את חיבורי העור ובכך לזרז את ההשלה של תאי עור מתים. את החומצה הזו ניתן למצוא בריכוזים פעילים 8 אחוזים ומעלה והתכשירים המכילים אותה מיועדים לחידוש העור.

חומצות נוספות במשפחת חומצות אלפא הידרוקסי:

חומצה לקטית - במקור מופקת מלקטוז (אין חשש לרגישות מאחר ומופקת באופן סינתטי) תורמת רבות להעלאת הלחות בעור ומתאימה לסוגי עור יבשים וחסרי לחות, לסובלים מסבוריאה דרמטיטיס המתאפיינת ביובש, לטיפול ביובש קיצוני בכפות ידיים ורגליים (ולכן ניתן למצוא אותה בתכשירים פעילים לפתרון בעיות עור אלו או תכשירי לחות לשיקום העור, אבל בריכוז נמוך).

קרמים לטיפוח הפנים. ShutterStock
חומצות אלפא הידרוקסי מופקות מהצומח ומזרזות את התחדשות תאי העור/ShutterStock

חומצה פיטית – חומצה המעודדת השלת תאים ומפחיתה באופן משמעותי את היווצרותם של כתמי עור. חומצה זו נמצאת בתכשירים פעילים להבהרת כתמי עור מלנוציטריים, כלומר כתמי מלנין היוצרים את הפיגמנט.
יתר החומצות אלפה הדרוקסי כמו ציטרית, מאלית, מנדלית וטרטרית מהוות כוח עזר לתמרוק ומווסתות את רמת ה-PH החדירה ועוצמת התכשיר.

חומצה סליצילית

מופקת מעץ הערבה, משמשת כחומר אנטיספטי, שקוטל חיידקים ומקלף קרטוליטי (ממיס). חומצה זו מיועדת בעיקרה לטיפול בסוגי אקנה שונים, פסוריאזיס וסבוריאה שמנה. חומצה זו נמצאת בתכשירים שמיועדים לטיפול בעור בעייתי.

חומצה אזלאית

חומצה המפחיתה את קצב חלוקת התאים המיוצרים בעור ומיועדת לטיפול בהיפר פיגמנטציה, פסוריאזיס, סבוריאה שמנה ואקנה.

חומצה הילארונית

חומצה זו היא אחת המדוברות ביותר בתקופה האחרונה, אבל למעשה מדובר על מרכיב שאינו פעיל. היא חיונית ללחות בשכבה החיצונית של העור. כיוון שזהו מרכיב לחותי בלבד, הריכוז שלו בתכשיר פחות משמעותי. ברפואה האסתטית עושים שימוש בנגזרת של חומצה הילארונית שאותה מחדירים במזרק למטרת מילוי נפחים בעור באופן זמני (שלושה חודשים עד שנתיים). את החומצה ההילארונית סביר שתמצאו ברשימת הרכיבים של כל תכשיר לחות, מפשוט ועד יוקרתי, וזאת בשל יכולתה הטובה לשמור על הלחות בין תאי העור החיצוניים.

אישה צעירה שוטפת פנים ומביטה במראה. ShutterStock
חומצה הילארונית בקרמים היא בכלל לא רכיב פעיל/ShutterStock

אוריאה (חומצת שתנן)

מרכיב פעיל מאוד למטרות טיפול שונות אשר נעשים בו שימושים רבים בתעשיית הקוסמטיקה המקצועית. כדוגמת איחוי רקמה פצועה, סדקים בעור פצוע וריפוי נגעים דלקתיים במיוחד. ריכוז של 6 אחוזים ומעלה של חומר פעיל עם חומצת אוריאה יכול לשמש לקילוף עוצמתי, חידוש העור ואפילו להסרה או המסה של ציפורניים חודרניות (בהתאם לגובה הריכוז).

TCA (חומצה תרי כלורו אצטית)

השימוש בה נעשה על ידי רופא עור או אסתטיקאי בריכוזים הנעים בין 15 ל-50 אחוזים למטרת קילוף בינוני עד עמוק. חומצה זו מסייעת בטשטוש סימני הגיל, הבהרת כתמי גיל, עידון מראה צלקות פוסט אקנה. נמצא אותה בתמיסה בלבד של פילינג בינוני עד עמוק, והיא אינה מיועדת לשימוש ביתי, אלא רק בקליניקה על ידי רופא עור או איש מקצוע מתחום האסתטיקה.

הכותב הוא מומחה בקוסמוצבטיקה ומפתח תכשירים טיפוליים לעור ממעבדות KB PURE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully