וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מקרים השנה שהמציאות עלתה על כל דמיון

8.12.2017 / 7:53

תינוקת שהוצאה מהרחם בגיל 23 שבועות והוחזרה אליו בהצלחה, מנהל בנק זרע שעבד על לקוחותיו והיום הוא אב ללא פחות מ-60 ילדים וכנרת שמנגנת בכוח המחשבה. הנה כמה מהמקרים שהשאירו אותנו עם פה פעור השנה

ShutterStock

עולם הרפואה שובר בכל שנה שיאים חדשים, והרבה פעמים המציאות עולה על כל דמיון. אם כבר חשבתם שראיתם הכל בכל סדרות בתי החולים בטלוויזיה, מצפה לכם הפתעה. לקראת סוף השנה אספנו עבורכם שישה מקרים שהצליחו להרים את הגבות של האנשים סקפטים ביותר. וגם את שלנו. הנה הם:

אחרי 18 שנים: מספריים נמצאו בבטנו של חולה

מסתבר שגם אחרי לא מעט שנים, אתם עדיין יכולים לגלות דברים מוזרים על הגוף שלכם. זה מה שקרה לגבר בן 54, שרופאים גילו בבדיקה שגרתית מספריים שנשכחו בבטנו לפני 18 שנים.

הסיפור שהתרחש בתחילת השנה, החל כאשר הגבר, מא ואן נאט, עבר תאונת דרכים בצפון וייטנאם. בבדיקת אולטרה-סאונד שנערכה לו בבית החולים, גילו הרופאים מספריי ניתוח באורך 15 סנטימטרים שמצויים קרוב מאוד למעי הגס שלו.
לטענת הפצוע, המספריים נשכחו בבטנו ככל הנראה בשנת 1998, בעקבות ניתוח שעבר לאחר תאונת דרכים אחרת. במשך השנים הוא לא שם לב לנוכחותם בבטן, ומדי פעם סבל מכאבי בטן שלא עברו גם לאחר שנטל משככי כאבים.

הניתוח להוצאת המספריים ארך שלוש שעות, זאת מכיוון שהם נדבקו לדופן בטנו.

פונדקאית חשבה שהיא בהריון עם תאומים, התברר שאחד מהם הוא בנה הביולוגי

פונדקאית מקליפורניה נדהמה לגלות לפני כחודשיים שהיא הרתה עם ילד נוסף, שלה ושל בעלה, בזמן שנשאה ברחמה תינוק פונדקאות עבור זוג מסין. קחו רגע כדי לקרוא את המשפט הזה שוב, כי יש בו הרבה פרטים, וכל אחד מהם מוזר יותר מהשני.

עוד באותו נושא

רופאים הוציאו 420 אבנים מכליה של חולה שאכל יותר מדי טופו

לכתבה המלאה

מבחינה רפואית מה שקרה לג'סיקה אלן מקליפורניה הוא מצב נדיר למדי שנקרא superfetation שבמסגרתו אישה הרה ממשיכה לבייץ, ובמידה שהביצית שלה מופרית ומצליחה להשתרש ברחם (שבו כבר יש שק הריון אחד) הדבר מוביל לכך שברחמה גדלים שני עוברים בשני גילאי הריון שונים - ובמקרה הנדיר הזה, לכל תינוק גם זוג הורים ביולוגיים שונה. הוריו הביולוגיים של התינוק הראשון הם הזוג הסיני ששכר את שירותי הפונדקאות של אלן, בעוד שהתינוק השני הוא בנם הביולוגי של אלן ובעלה והוא תוצאה של יחסי מין שהשניים קיימו לאחר שאלן כבר הייתה בהריון עם תינוק הפונדקאות.

אולם, התרחיש הנדיר הזה התגלה רק בדיעבד: ההריון של אלן המשיך כמתוכנן ובסופו היא ילדה את "תאומי" הפונדקאות של בני הזוג הסינים בניתוח קיסרי.לקחו עוד מספר חודשים עד שבדיקת דנ"א אישרה שאחד התינוקות הוא אכן בנם הביולוגי של אלן ובעלה וורדל ג'ספר, ולא תאום זהה של העובר שהושתל ברחמה במסגרת הליך הפונדקאות.

כנרת משותקת הצליחה "לנגן" בעזרת המחשבות

טכנולוגיה החדשה יכולה לפגוע בנו פעמים רבות, אבל יש סיפורים מרגשים שלא היו יכולים להתרחש בלעדיה. כך גם הסיפור הבא של רוזמרי ג'ונסון בת ה-51 שזכתה "לנגן" עם עמיתיה מהאופרה הלאומית הוולשית, שלושה עשורים אחרי שנפצעה בתאונת דרכים קשה שהותירה אותה משותקת ועם פגיעה מוחית, בלי יכולת לדבר או לנגן.

חברתה הטובה של ג'ונסון, אליסון בלפור, שניגנה עימה בשנות ה-80 רתמה מדענים מאוניברסיטת פליימות כדי שיעזרו לה ולחברתה לנגן שוב ביחד. המדענים חיברו את ג'ונסון בעזרת טכנולוגיה חדישה למחשב שהצליח להפוך את המחשבות שלה למוזיקה, מה שאפשר לה החודש ל"נגן" לראשונה בעזרת חברתה שלמעשה אחזה וניגנה בכינור. כעת, לאחר ההצלחה, המדענים מקווים שהטכנולוגיה פורצת הדרך תאפשר לחולים עם פגיעות מוח לבטא את רגשותיהם.

כדי להשתמש במחשב, ג'ונסון הייתה צריכה לבחור את התווים אותם רצתה בעזרת מיקוד עיניה באורות צבעוניים שונים על המסך, ובלפור כאמור ביצעה בפועל את הנגינה כשג'ונסון ישובה לידה על במת הקונצרטים. הטכנולוגיה גם אפשרה לה לשנות את המהירות ואת עוצמת הקול של המוסיקה בקונצרט עצמו.

דרמה בהולנד: האם מנהל בנק הזרע הוא אבא ל-60 ילדים?

בעוד שיש אנשים שנאבקים על זכותם לילד, אחרים משתמשים ברצונות שלהם למען מטרה אחרת. במאי השנה פורסם כי המנהל לשעבר של בנק זרע הולנדי נתבע על ידי 23 הורים וילדים שטוענים כי הוא החליף את תרומת הזרע שבחרו, בזרע שלו.

ד"ר ג'אן קארבאט, שמת לפני חודש בגיל 89 ניהל בנק זרע במשך כמעט שלושה עשורים מביתו וסגר אותו בשנת 2009 לאחר שלא תאם את הסטנדרטים הנדרשים. על פי סוכנויות הידיעות באירופה, עשרת אלפים ילדים נולדו בעקבות טיפולים במרפאה שלו, 60 מתוכם נוצרו ככל הנראה מהזרע שלו. התובעים, הורי הילדים, טוענים שבמשך השנים גילו כי ילדיהם דומים באופן מחשיד לרופא. כעת הם מבקשים מבית המשפט שיותיר להם לקחת דגימת DNA מגופתו של קארבאט.

מעריצות של להקת וואן דיירקשן. Ryan Pierse, GettyImages
ומה קורה למעריצות שצורחות חזק?/GettyImages, Ryan Pierse

מעריצה של וואן דיירקשן צרחה כל כך חזק בהופעה שריאותיה קרסו

מתברר שקו דק מאוד עובר בין לצרוח מלוא הריאות ובין לגרום להן לנזק של ממש ואפילו לקריסה. ואת הלקח האומלל הזה למדה מעריצה צעירה של להקת הבנים וואן דיירקשן. צעירה בת 16 מטקסס הגיעה בחודש אוקטובר האחרון לחדר המיון עם תלונות על קוצר נשימה, אך ללא כאבים בחזה או תסמינים בעייתיים אחרים. בשיחה שערכו עמה הרופאים נודע להם שבערב הקודם נכחה הנערה בהופעה של וואן דיירקשן, שבמהלכה הרבתה לצעוק ולצרוח מהתרגשות, מה שהוביל בסופו של דבר לאבחנה יוצאת דופן מצד הרופאים.

בבדיקה הקלינית הם הופתעו לגלות ממצא מחשיד: קול פצפוץ מתחת לעור כאשר לחצו באצבעותיהם על חזה וצווארה של הנערה. תסמין זה מכונה subcutaneus crepitus והוא אינדיקציה לבריחת אוויר מהריאות אל מתחת לעור.

נס בארה"ב: התינוקת שנולדה פעמיים

ונסיים בסיפור הבא שאולי נשמע כמו מדע בדיוני, אבל הוא התרחש בלואיסוויל שבטקסס ביוני האחרון. תינוקת "נולדה פעמיים", אחרי שהוצאה מרחם אימה בגיל 23 שבועות למשך 20 דקות לניתוח מציל חיים, והוחזרה אליו.

סיפור בדקה- תינוקת נולדה פעמיים. צילום מסך
לין הופ והוריה אחרי הלידה/צילום מסך

מרגרט הוקינס בומר גילתה בשבוע ה-16 להריון שבתה העוברית סובלת מגידול מסכן חיים שנמצא על עצם הזנב שלה. הגידול ממנו סבלה התינוקת קרוי טרטומה (teratoma sacrococcygeal) והוא מנע מהדם להגיע אל ליבה, עד שהרופאים החליטו כאמור להוציאה לניתוח, כשהיא שוקלת כחצי קילוגרם בלבד.

במהלך הניתוח הוציאו הרופאים 90 אחוזים מהגידול, שהגיע כבר לגודל זהה לזה של העוברית, והחזירו אותה לרחמה של האם. לתינוקת שקיבלה את השם לין הופ, אומנם ניתנו חמישים אחוז לחיות, אבל היא נולדה 12 שבועות לאחר מכן, בניתוח קיסרי במשקל של קילו ו-700 גרם והכי חשוב, בריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully