וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כלבים מזהים נשים בהריון לפני כולם?

4.12.2017 / 11:47

טרם נערכו על הנושא מחקרים מדעיים עם תשובות חד משמעיות, אבל אם תשאלו וטרינרים ומומחים להתנהגות בעלי חיים הם יגידו לכם שהכלבים מרגישים הכל. גם שינוי קטנטן בריח הגוף שלכן שנובע מהשינויים ההורמונליים של ההריון

רוב הסיכויים שאתם לא יודעים או לא זוכרים מי זו טיה מורי ששיחקה בסיטקום "תאומות", אי שם בשנות התשעים. אז למה אנחנו כותבים עליה? כי בשבוע שעבר היא העלתה תמונה לאינסטגרם שעוררה שאלה מעניינת. בפוסט שהעלתה אחרי שהודיעה כי בהריון עם ילדה השני, היא סיפרה כי במהלך צילומים שהשתתפה בהם, הכלב של הצלם הרעיף עליה הרבה חיבה ותשומת לב - יותר ממה שהייתה רגילה לקבל מכלבים בדרך כלל. ההתנהגות של הכלב גרמה לה לשאול את עצמה האם הוא מרגיש שמשהו עובר עליה ואולי יש סיכוי שהוא מרגיש שהיא בהריון למרות שעוד לא רואים?

מורי היא לא הראשונה שדיווחה על התנהגות שונה במקצת של כלב כשהייתה בהריון, ולא מעט נשים סיפרו ומספרות כי הכלב שלהם הפך יותר תלותי והביע יותר חיבה כלפיהן במהלך ההריון. בגלל שהמדע לא ממש נותן תשובות חד משמעיות פנו באתר יאהו לווטרינר כדי לשאול את דעתו.

עוד בנושא:
חולקים מיטה עם הכלב? כך זה משפיע על השינה שלכם
סכנת חיים: מדוע אסור לתת לכלב שלכם ללקק אתכם בפנים?

כלב ואישה בהריון. ShutterStock
חוש שישי או פשוט חוש ריח מפותח? כלב עם אישה בהריון/ShutterStock

ד"ר ג'ף ורבר, וטרינר מלוס אנג'לס, מעריך שחוש הריח של הכלבים הוא שנותן להם את היכולת לחוש שינויים פיזיים ורגשיים בבני אדם. "אם לנו יש 5 מיליון קולטנים באף, אצל כלב מדובר ב-200 מיליון", הסביר לאתר יאהו, "כלבים יכולים לזהות מתי אדם עובר התקף והם יכולים גם לזהות סרטן ופחד, אז יש בהחלט יש ריחות נוספים שהם יכולים לקלוט".

לדבריו, גם כאשר מדובר בהריון יש סיכוי שכלב יהיה מודע לשינויים ההורמונליים. "זה לא אומר שהכלב יודע שיש תינוק בבטן. הוא פשוט מודע לשינוי בריח הכללי של הגוף, או בריח הבל הפה, והוא מרגיש שמשהו שונה. זו הסיבה שהוא עשוי להיות יותר סקרן וקשוב".

עוד באותו נושא

כך כלבים וילדים משפיעים לנו על המוח

לכתבה המלאה

שינויים במצב הרוח

אבל זה לא רק הריח שגורר את תשומת הלב של הכלב במהלך ההריון. גם התנודות במצבי הרוח שנובעת מההורמונים זוכה ליחס מצידו. כלבים מסוימים יכולים להיות רגישים מאוד למצבי הרוח של אנשים, והם מגיבים כשהבעלים שלהם במצב רוח רע או כועסים. אם הם מרגישים שאתם יותר רגשיים או חרדים מהרגיל - כמו נשים רבות בשלב כלשהו במהלך ההריון - סביר יותר שהם יישארו קרובים ויבקשו יותר תשומת לב.

כלבים גם עשויים גם להגיב על שינוי בשגרת היומיום של הבעלים שלהם. לדוגמה, אם אתם קמים באמצע הלילה כדי להשתין, או שאתם נשארים בבית יותר בשל מחלה. שינויים בהרגלים האלה יכולים להשאיר אותם סקרנים ומבולבלים. ואף על פי שברכלט אומר שזה קשה להוכיח מדעית, אם הכלב יושב לך על הברכיים או מחובק איתך, הוא עשוי לשמוע את פעימות הלב של התינוק. זה מאפשר להם לדעת שמשהו קורה - והם הופכים למגינים של האם לעתיד ומתחילים להתחרות על תשומת הלב שלך.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully