וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעולה הקטנה שתגרום לכולם לחבב אתכם

5.12.2017 / 6:57

מחוות גוף לא מילוליות מאז ומעולם היו חלק חשוב מתקשורת בין-אישית. כעת מסתבר שאם אתם משתמשים באחת ספציפית במידה הנכונה, זה יכול לגרום לאנשים לתפוס אתכם בצורה חיובית יותר

שני גברים משוחחים. ShutterStock
אתם לא חייבים להסכים, אבל תהנהנו בכל זאת/ShutterStock

בדרך כלל, אנחנו מהנהנים בראשנו כדי לסמן לבן השיח שלנו שאנחנו מבינים את דבריו או מסכימים איתם. או, אם אתם כמונו, יכול להיות שאתם מהנהנים בנימוס כשאתם מעמידים פנים שאתם מקשיבים לעוד סיפור מפותל ועמוס פרטים קטנים שאמא שלכם פורשת בפניכם.

מחוות לא מילוליות תמיד היו חלק חשוב מתקשורת בין-אישית, אבל כעת מחקר חדש קובע שהנהון יכול לגרום לאחרים לחשוב שאתם נגישים וחביבים יותר. זה לא אומר שאתם צריכים לנענע את ראשכם מעתה בכל אינטראקציה חברתית, כמו בובה על דשבורד במונית, אבל אם אתם מעוניינים לשפר את האופן שבו אנשים תופסים אתכם, כדאי לכם לנסות לשלב הנהונים פה ושם באופן טבעי בין מחוות הגוף הרגילות שלכם.

עוד בנושא:
הגורם המפתיע שגורם לכם להיות יותר מושכים
לא רואים עין בעין: זו הצורה שבה גברים ונשים מסתכלים על אחרים
למה אנחנו לא מסוגלים לסבול שתיקות מביכות?

בובת כלב עם ראש מתנדנד על דשבורד של מכונית. ShutterStock
לא צריך להסחף עם ההנהונים/ShutterStock

את המחקר הנוכחי הובילו החוקרים ג'ון-איצ'ירו קוואהרה מאוניברסיטת הוקאידו וטקאיוקי אוסוגי מאוניברסיטת ימאגאטה ביפן, שביקשו מ-49 גברים ונשים מעל גיל 18 לדרג דמויות ממוחשבות שהנהנו, הנידו בראשן (לשלילה) או נותרו ללא תנועה. המשתתפים התבקשו לתת לכל דמות ציון בין 0 ל-100 על קריטריונים כמו: מידת האטרקטיביות, החביבות והנגישות שלה.

מהנתונים שהצטברו הסיקו החוקרים שהדמויות המהנהנות נתפסו כחביבות יותר בפער של 30 אחוזים ונגישות יותר ב-40 אחוזים, בהשוואה לדמויות האחרות. קוואהרה ציין שהנהון גורם לאנשים לחבב יותר את האישיות (של המהנהן), ולא את המראה החיצוני שלהם.

"החלת המסקנות המחקריות הללו על הכלל צריכה להיעשות בזהירות, משום שבניסוי שלנו השתמשנו רק בדמויות נשיות ממוחשבות, ויש להעמיק את המחקר כך שיכלול גם דמויות גבריות ופנים של אנשים אמיתיים ולא ממוחשבים, כמו גם לבדוק כיצד זה משפיע על אנשים מרקע תרבותי שונה", אמר החוקר קוואהרה בהצהרה לעיתונות.

עוד באותו נושא

קשר עין: למה אנחנו מסיטים את מבטנו באמצע שיחה?

לכתבה המלאה

מושפעים, לא רק משפיעים

אם אתם מסיימים את הקריאה של הכתבה הזאת ובלבכם ההחלטה לנסות ולהנהן יותר בשיחות עם אנשים, כדאי שתדעו שזה עשוי להשפיע לא רק על מי שעומד מולכם, אלא גם עליכם. מחקר שהתפרסם בשנת 2003 ביקש ממשתתפים בניסוי להאזין למאמרי דעה מוקראים ולהנהן או להניד בראשם לשלילה בזמן ההאזנה. החוקרים גילו שהנהון בראש בזמן ההאזנה הגדיל את הסיכויים של המאזין להסכים עם הדעה המושמעת לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully