וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרגל היומיומי הזה יכול לגרום לסוכרת

28.11.2017 / 12:33

אוהבים לגרגר מי פה בבוקר ולפני השינה? מסתתר שההרגל הבריא הזה פוגע לכם באוכלוסיית החיידקים בפה. אבל זה לא נגמר רק שם. מחקר חדש טוען שזה יכול להעלות את הסיכון שלכם לחלות בסוכרת

שטיפת פה. ShutterStock
פעולה חיובית עם השלכות שליליות. אישה משתמשת במי פה/ShutterStock

מדענים מהרווארד טוענים כי שימוש יומיומי בשטיפת פה עלול להגביר את הסיכון לטרום סוכרת ואף לסוכרת ב-50 אחוזים. החוקרים מבית הספר לבריאות הציבור טוענים כי ההרגל היומיומי הזה מחסל לא רק את הבקטריות הרעות אלא גם את אלה הטובות שמגנות עלינו.

החוקרים טוענים כי כמעט כל שטיפות הפה מכילות חומרים אנטי בקטריאליים שמחסלים את כל אוכלוסיית החיידקים בפה – הטובה והרעה. מי שמשתמש בהם מגדיל את הסיכון שלו לחלות בסוכרת מסוג 2, בהשוואה לאלה שלא משתמשים בשטיפת פה כלל, גם אם מכניסים משתנים כמו מין, משקל ותזונה. זהו המחקר הראשון שהראה כי פעולה חיובית לכאורה שנועדה לשפר את בריאות הפה יכולה להיות בעלת השלכות לא בריאות.

עוד בנושא:
כך צחצוח שיניים משפיע על המערכת החיסונית
7 פעולות שגרתיות שהורסות לכם את השיניים
האם השימוש בחוט דנטלי לא אפקטיבי?

זיהום פטרייתי. ShutterStock
תנו לחיידקים לשמור עליכם/ShutterStock

החוקרים בדקו 1,206 אנשים הסובלים מעודף משקל, בגילאים 40 עד 65, ללא סוכרת ומחלות לב וכלי דם. מבין המשתתפים, 43 אחוזים השתמשו בשטיפת פה לפחות פעם ביום, ו-22 אחוזים לפחות פעמיים ביום. במהלך תקופת המחקר, 17 אחוזים מהאנשים פיתחו סוכרת או טרום סוכרת, אך שבדקו את מי שמשתמש בשטיפת פה המספרים הגיעו ל-20 אחוזים בקרב אלה שהשתמשו במי פה פעם ביום, ול-30 אחוזים אצל אלה שהשתמשו במי הפה פעמיים ביום.

רוב חיידקי הפה מועילים והם יוצרים קרום ביולוגי שדוחה חיידקים מזיקים. בנוסף, נמצא כי חיידקים מועילים בפה יכולים להגן מפני השמנת יתר וסוכרת, שכן הם מסייעים לגוף לייצר תחמוצת החנקן. המולקולה הזו מסייעת לטריליוני התאים בגוף האדם לתקשר זה עם זה על ידי העברת אותות בכל הגוף. כמו כן על פי מחקרים שנערכו בנושא, היא מסדירה את רמות האינסולין ואת חילוף החומרים.

על פי החוקרים ההערכה היא כי 415 מיליון אנשים חיים עם סוכרת בעולם, מה שאומר ש-1 מתוך 11 אנשים בקרב האוכלוסייה הבוגרת בעולם חולה בסוכרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully