וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו: מחקר טוען שביצוע מטלות הבית מאריך את חייהן של נשים

20.11.2017 / 6:51

על רקע הטלטלות ופריצות הדרך האחרונות בשיח על מעמדן של נשים ועל שוויון זכויות, מתפרסם מחקר שהוא אולי לא פוליטיקלי קורקט, אבל בכל זאת טומן בחובו חדשות טובות לנשים. במיוחד הן עושות כביסה

טאו פורצ'ון לינץ' המורה המבוגרת ביותר בעולם ליוגה בת 98/סיפור בדקה

בווידאו: המורה המבוגרת ביותר בעולם ליוגה - בת 98

העשור האחרון היה אחד המשמעותיים ביותר במאבק לשוויון זכויות לנשים ובשינוי דעת הקהל בתחומים שבהם נשים בדרך כלל סבלו מדעות קדומות ותפיסות מיושנות, לכן מעניין שדווקא עכשיו מתפרסם מחקר חדש שטוען: ביצוע מטלות הבית מאריך את חייהן של נשים.

המחקר שפורסם בכתב העת של האגודה האמריקאית לגריאטריה בחן את ההשפעה של פעילות גופנית קלה במשך 30 דקות ביום על נשים בנות 65 ומעלה, ומצא שפעילויות כמו יציאה לסידורים או ניקיון הבית נקשרו בסיכון תמותה מופחת.

עוד בנושא:
כמה קלוריות אתם שורפים כשאתם שוטפים את הבית?
הטעות המסוכנת שאתם עושים עם הכביסה שלכם
עד 125: תוחלת החיים הגלובלית זינקה בחמש שנים

אישה מבוגרת תולה כביסה על חבל במרפסת בית בנאפולי, איטליה. ShutterStock
כמעט כל מה שאינו ישיבה נחשב לפעילות קלה. אישה תולה כביסה/ShutterStock

לפעילות גופנית בעצימות מתונה, כמו למשל רכיבה קלה על אופניים או הליכה מהירה, היתה השפעה אפילו יותר מיטיבה על סיכון התמותה. החוקרים אמרו כי ביצוע יותר פעילויות קלות ומתונות בשגרה עשוי להיות אפקטיבי כמעט כמו הקפדה על משטר ספורטיבי מבחינת מניעת מחלות והארכת תוחלת החיים. "האופן שבו אנחנו חושבים על פעילות גופנית צריך להשתנות" – אמרה החוקרת הראשית אנדריאה לקרואה, מרצה לרפואת משפחה ובריאות הציבור באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו.

לטובת מחקרם, לקרואה ועמיתיה ביקשו מ-6,000 נשים בגילאי 65-99 לענוד על גופן במשך שבוע מד-תאוצה שמודד את רמת הפעילות הגופנית שלהן בכל עת. הנשים התבקשו להתנהל בשגרת יומן כפי שהן רגילות. לאחר תקופה זו, החוקרים המשיכו לעקוב אחר אותן נשים באופן תקופתי במשך 3 שנים נוספות.

בהתבסס על הנתונים שנאספו ממדי התאוצה שענדו הנשים, גילו החוקרים שסיכויי התמותה של נשים שביצעו 30 דקות של פעילות קלה מדי יום היו נמוכים ב-12 אחוזים משל נשים שביצעו פחות פעילות. נשים שביצעו 30 דקות נוספות של פעילות מתונה כבר נהנו מסיכון נמוך הרבה יותר בפער של 39 אחוזים.

אישה מבוגרת בבגד ים אדום שוחה בבריכה. ShutterStock
זאת כבר פעילות מתונה, וזה אפילו יותר טוב. אישה מבוגרת שוחה גב בבריכה/ShutterStock

פעילות גופנית קלה כוללת בתוכה כמעט כל דבר שאינו ישיבה: הליכה לתיבת הדואר לבדוק אם הגיע מכתב או חבילה, טיול ברחבי השכונה ואפילו כביסה. לדברי לקרואה, פעילויות מסוג זה מהוות כ-55 אחוזים מהפעולות היומיומיות שמבוצעות על ידי אוכלוסייה מבוגרת, ולכן העובדה שמחקרה מצא כי יש להן השפעה חיובית על הבריאות היא חדשות מאוד טובות עבור אוכלוסייה זו.

"תמיד אמרו לנו שהפעילויות היומיומיות האלה אינן מספיקות כדי להועיל לבריאות, אבל כעת יש לנו ראיות מוצקות לכך שפעילויות קלות מפחיתות את סיכון התמותה של נשים למשך 3-4 שנים", אמרה לקרואה והוסיפה כי "אנחנו גם רואים במחקר שהתועלות של פעילות גופנית קלה הן משמעותיות ובלתי תלויות בקיומן של פעילויות נוספות בדרגות מאמץ גבוהות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully