וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכסוש: מרכיבים מגעילים (ממש) שמסתתרים באוכל שלכם

אתם לרוב מבוהלים מכמויות השומן או מהקלוריות שיש במזון שלכם, אבל מתברר שיש כמה מרכיבים אחרים שצריכים להדאיג (ולהגעיל) אתכם הרבה יותר. אספנו כמה מהם

פסטה מבושלת ברוטב עגבניות. ShutterStock
מה מסתתר ברוטב? לא בטוח שאתם רוצים לדעת/ShutterStock

מתי בפעם האחרונה הצצתם בתווית של אריזת המסטיקים שלכם או בחבילת הגלידה שקניתם? כנראה שלא בזמן האחרון, וחבל. בתוך המאכלים היום-יומיים שאנחנו אוכלים מסתתרים בין השומנים, הסוכר והפחמימות, לא רק מרכיבים פחות בריאים, אלא גם כמה דוחים ממש. כאלה שלא הייתם מעלים על דעתכם שנמצאים במוצרי מזון.

לא מעט פעמים אנחנו מתחרטים אחרי שהכנסנו משהו לפה שאולי לא היינו צריכים, אבל רוב הזמן אנחנו מתעלמים, או לפחות מנסים להתעלם מהמרכיבים מהם עשוי האוכל שלנו. אחרי הכל, מה שלא הורג אותנו מחשל? ובכן, אחרי שתראו את הרשימה שהכנו לכם כבר לא תוכלו להסתכל על לחם לבן, מסטיקים, גלידת וניל או אפילו על הבירה שלכם באותה צורה. מי אמר שצריך לנסוע לתאילנד כדי לאכול חרקים?

כנימות

תהיתם פעם איך המקרון שאכלתם כל כך אדום? אולי לא, אבל בכל מקרה מדובר בפרט מידע די דוחה. כנימות קוכיניאל שמבושלות באמוניה או בסודיום-קרבונט הן המקור לפיגמנט הייחודי של צבע אדום בוהק המשמש כצבע מאכל. הוא קורי קרמין.

הקרמין משמש לצביעת גלידות, עוגות וקינוחים רבים, ואפילו לצביעת משקאות אלכוהולים כמו קמפארי. לחיים!

מקרונים צבעוניים. ShutterStock
מקרונים צבעוניים/ShutterStock

שלפוחית ציפה של דגים

הנה מושג שבטח לא שמעתם ובקרוב תצטערו ששמעתם אותו, במיוחד אם אתם טבעונים. איסינגלאס,
הוא חומר שמופק מדגים ומשמש לסינון כמה סוגים של בירות על מנת להפוך אותן פחות עכורות ויותר צלולות. החומר שהוא כאמור שלפוחית הציפה של דגים משמש גם לניקוי יינות. סליחה ותודה.

עצמות דגים וחזירים

תגידו שלום לג'לטין שמככב ברבים מהמאכלים שאתם בוודאי מאוד אוהבים. קיימים שני סוגי ג'לטין - כזה המיוצר מעצמות דגים, וכזה המיוצר מעצמות ועור של חזירים או בקר. בשני הסוגים, לאחר שממצים את החומר מהעור ומהעצמות, מייבשים אותו לצורת דפים או אבקה מגורענת. שני הג'לטינים נטולי טעם וריח, אבל בעלי יכולת הקרשה עצומה ולכן משמשים מוצרים תעשייתיים רבים בענף המזון. :(

הפרשה מתחת של בונה

תקראו את זה שוב. הפרשה מהתחת של בונה. וכן, בונה זו חיה. חמודה מאוד אבל עם כל הכבוד... אתם לא יודעים שזה נמצא באוכל שלכם כי זה נמצא תחת הסיווג "חומר טבעי", אבל קסטוריום (Castoreum) היא הפרשה נוזלית שומנית בצבע חום כהה שמדיפה ריח עז ומופקת בבלוטה האנאלית של הבונה. הבונה משתמש בהפרשה הזו לסימון טריטוריה אבל אצלנו משתמשים בזה לתעשיית המזון. אגב, בעיקר ביצירת טעם וניל.

ילד אוכל גלידה. ShutterStock
זה הפרצוף שלנו בדיוק כששמענו מה יש בגלידה/ShutterStock

רימות ושיערות של מכרסמים

באופן מדאיג מדריך התקינה של ה- FDA מאפשר באופן חוקי ל-19 רימות להימצא ב 3.5 גרם של פטריות ובקופסת שימורים של 800 גרם עגבניות מרוסקות, יכולות לדור להן בשלווה עד 3 רימות.

בצנצנת רגילה של חמאת בוטנים, שתכולתה כ-450 גרם, מנהל המזון והתרופות מתיר שיהיו עד 136 חלקיקי חרקים ועד 4 שערות של מכרסמים. אבל הסירו חשש מלבכם: לא תמצאו יותר מ-9 שערות של מכרסמים בחבילת הפסטה שלכם.

צמר של כבשה

כן כן, ואתם גם לועסים את זה זמן מה בפה. לנולין (Lanolin) הוא חומר צהוב ושומני, המופרש מבלוטות חלב שעל העור של בעלי חיים צמריריים, דוגמת כבשים. היכן הוא מסתתר? הוא נועד כדי להפוך את המסטיק שלכם לגמיש יותר.

שיער אנושי ונוצות

לחם בגדול הוא די חסר ערך תזונתי, ומכיל קמח ולא מעט סוכר. אבל הבעיה האמתית הוא שהוא גם מכיל L-Cysteine (ציאסטין), שנועד לרכך את הלחם אך בפועל מורכב משיער אנושי. למקרה שלא נגעלתם מספיק נספר לכם שהמקור השני של הציאסטין הוא נוצות ברווז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully