וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספת מושלמת: מה 5 פטריות ביום יכולות לעשות לבריאות?

13.11.2017 / 6:44

אתם מכירים אותן כתוספת על הפיצה או חלק ממנת פסטה עשירה, אבל פטריות על כל סוגיהן הן יותר ממה שאתם נותנים להן. מחקר חדש מצא כי הן עשויות להאריך חיים

קערת מרק ראמן עם נודלס ביצה קשה פטריות ובצל ירוק. ShutterStock
בריאות/ShutterStock

יש אנשים שטוענים שאין להן הרבה טעם ושהמרקם שלהן מוזר ואילו אחרים היו מוכנים להוסיף אותן לכל ארוחה. כעת מתברר שפטריות הן לא רק עוד תוספת לפיצה, אלא הן בעלות תכונות מאריכות חיים. המחקר החדש שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה מצא כי פטריות מסוימות מכילות שני נוגדי חמצון חזקים שיכולים להדוף כאמור את הזקנה.

זו לא הפעם הראשונה שנערכים מחקרים על תכונותיהן התזונתיות והבריאותיות של פטריות, וכבר בעבר נמצא כי פטריות מכילות כמות גבוה של נוגד החמצון העוצמתי ארגוטיונין, לגבי נוגד החמצון השני – גלוטתיון – היה פחות ידוע. בנוסף, החוקרים ידעו כי הרמות של נוגדי החמצון הללו משתנות בין פטריה אחת לשנייה, לכן הם ביקשו לבדוק באיזה סוגי פטריות הם מצויים ברמה גבוהה יותר.

עוד בנושא:
זו הסיבה שאתם חייבים להוסיף פטריות לתפריט שלכם
האם אלצהיימר נגרם על ידי פטריה?
כל הסיבות לגדל בבית פטריה טיבטית

מה זה בכלל נוגדי חמצון?

נוגדי חמצון או אנטי-אוקסידנטים, הם חומרים כימיים שנחשבים לכאלה המגנים על תאי הגוף מפני נזק הנגרם מתגובות חמצון היוצרות רדיקלים חופשיים שעלולים לפגוע בתאי הגוף. "לגוף אומנם יש מנגנונים לשליטה, כמו נוגדי החמצון ארגוטיונין וגלוטתיון, אבל בסופו של דבר מספיק לצבור נזקים, שקשורים למחלות רבות של הזדקנות, כמו סרטן, מחלת לב כלילית ואלצהיימר", הסבירו החוקרים.

פטריות צלויות בטריאקי של אורלי פלאי. צילום:
נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
תוספת של חמש כאלה ביום יסדרו אתכם. פטריית שמפיניון טריה/נמרוד סונדרס, צילום: נמרוד סונדרס

"מצאנו ללא ספק כי פטריות הן המקור התזונתי הגבוה ביותר של שני נוגדי החמצון הללו, ושכמה מהסוגים עמוסים בשניהם", הסבירו. החוקרים שבחנו 13 סוגי פטריות מצאו שפטריית הפורצ'יני הייתה העמוסה ביותר בשני נוגדי החמצון בהשוואה לפטריית השמפיניון שהייתה בריכוז נמוך יותר, אך עדיין הכילה את שני נוגדי החמצון ברמות גבוהות ביחס למאכלים אחרים. לטענת החוקרים, בישול הפטריות אינו פוגע בריכוזם של נוגדי החמצון, שכן הם "יציבים מאוד" על פי הגדרתם, והם מציעים כי מחקרים נוספים יבדקו את השפעתן על מחלות ניווניות.

"זה עוד מוקדם, אבל ניתן לראות כי במדינות שיש להן יותר מאכלים המכילים ארגוטיונין בתזונה - כמו צרפת ואיטליה - יש גם מקרים מועטים יותר של מחלות נוירודגנרטיביות", אמרו. "במדינות כמו ארצות הברית, שם יש כמויות נמוכות יותר של ארגוטיונין בתזונה, קיימת סבירות גבוהה יותר לחלות במחלות כמו פרקינסון ואלצהיימר. "אנחנו לא יודעים אם זו אכן קורלציה או בכלל תוצאה סיבתית", הודו, "אבל זה משהו ששווה לחקור, במיוחד בגלל שההבדל בין המדינות עם שיעור נמוך של מחלות נוירודגנרטיבית הוא כ-3 מיליגרם ארגוטיונין ליום, שזה בערך חמש פטריות שמפיניון בכל יום."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully