וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיאטה של ביונסה קיבלה לאחרונה גיבוי מדעי מכובד מאוד

8.11.2017 / 7:57

כוכבת הפופ נעזרת בדיאטה שכוללת צום לסירוגין כדי לשמור על הגזרה המפורסמת שלה. חוקרים מהארוורד גילו שתזונה מסוג זה מסייעת לא רק לירידה במשקל, אלא גם מגנה על הגוף והתאים מפני הזדקנות

ביונסה וג?יי זי בחופשה בהוואי, יוני 16. אינסטגרם, צילום מסך
צמה לסירוגין. ביונסה ובעלה ג'יי זי בחופשה בהוואי/צילום מסך, אינסטגרם

אחת הדרכים שבהן נעזרת כוכבת הפופ ביונסה כדי לשמור על גזרתה המפורסמת והמופלאה היא דיאטה שנקראת 5:2, שמחלקת את השבוע לחמישה ימים שכוללים תזונה רגילה ועוד יומיים של צום או כמעט צום. מדובר בדיאטה שצוברת פופולריות לאחרונה וגם הכוכב הבריטי בנדיקט קאמברבאץ' נעזר בה, והיא חביבה גם על דמויות בולטות ומובילות בתעשיית ההייטק של הסיליקון ואלי. כעת, מתברר שהם כנראה באמת עלו על משהו עם הדיאטה הזאת, משום שהם זוכים לרוח גבית מאחד המוסדות האקדמיים המובילים בעולם – אוניברסיטת הארוורד.

חוקרים מהארוורד גילו שדיאטה שכוללת צום לסירוגין מסייעת לגוף להישאר צעיר יותר, מאריכה את תוחלת החיים ומשפרת את מצב הבריאות הכללי. לאחרונה, דיאטות שכוללות צום הפכו טרנדיות מאוד ונקשרו להן כתרים שונים ומשונים החל בסיוע בירידה במשקל, כמובן, אבל גם בשיפור היעילות והריכוז ועוד. חבר המושבעים האקדמי עדיין על המדוכה לגבי חלק מהיתרונות (וגם החסרונות) של דיאטות מהסוג הזה, אבל המחקר החדש מהארוורד סוף סוף מצליח להסביר כיצד צום לסירוגין מצליח לשמור על הגוף צעיר יותר – ברמת התא.

עוד בנושא:
מחקר: צום לפרקים עשוי לסייע במניעת סוכרת
דיאטת הצום החדשה שמבטיחה הרבה יותר מירידה במשקל
הטיפולים הכי חדשניים שמנסים להלחם בהזדקנות

מיטוכונדריה - רכיב בתוך התא האנושי. ShutterStock
תפקיד חשוב בתהליך ההזדקנות של התא האנושי. מיטוכונדריה/ShutterStock

ראוי לציין, שבשנים האחרונות מספר מחקרים הגיעו למסקנה שלדיאטות שכוללות צום לסירוגין אין יתרונות משמעותיים על פני דיאטות סטנדרטיות יותר, אולם מחקרים שנעשו בבעלי חיים מצביעים שיש קשר בינן ובין תוחלת חיים ארוכה יותר.

בשנה שעברה, מחקר שנערך באוניברסיטת ניוקאסל הצליח לאשש את תפקידה החשוב של המיטוכונדריה בתהליך ההזדקנות של התא האנושי, ומכאן גם בהזדקנות הגוף כולו. החוקרים גילו שהגבלה זמנית של התזונה מסייעת למיטוכונדריה – חלק בתא שלו תפקיד חשוב בתהליך בריא של הזדקנות – לשמור על הומאוסטזה מאוזנת, דבר שמוביל לתוחלת חיים משופרת.

עוד באותו נושא

קווין V: ביונסה תעזור לכם להפוך לטבעונים

לכתבה המלאה

מיטוכונדריה - המנוע של התא

המיטוכונדריה מפרקת פחמימות וחומצות שומן וכך מספקת לתא אנרגיה. זו הסיבה שהיא לעתים מכונה 'המנוע של התא'. החוקרים מניוקאסל גילו שללא המיטוכונדריה המזדקנת, התאים נראו צעירים יותר. למיטוכונדריה יש שני מצבים, וכאשר היא מצליחה לעבור בצורה תקינה בין שני המצבים הללו היא נמצאת בהומאוסטזה (מצב מאוזן). המחקר בהארוורד גילה שהמיטוכונדריה מצליחה לשמור על הומאוסטזה בצורה טובה יותר כאשר האורגניזם – במקרה של המחקר הנוכחי היו אלה תולעים נימיות – ניזון מתזונה שכוללת צום לסירוגין.

המלט, בנדיקט קמברבאץ'. Johan Persson, רויטרס
נראה צעיר יותר? בנדיקט קמברבאץ'/רויטרס, Johan Persson

במקביל, גם ליכולתה של המיטוכונדריה לעבור ביעילות בין שני המצבים שלה יש תפקיד חשוב ביצירת ההשפעה מאריכת החיים של דיאטת צום לסירוגין.

המחקר מהארוורד גילה עוד שדיאטת צום לסירוגין משפרת גם את התיאום של פעולת המיטוכונדריה מול רכיבים אחרים בתא, שלהם השפעה נוגדת חמצון שמאריכה את חיי התא. התובנות החדשות הללו בנוגע להשפעות של צום על התאים עשויות להועיל מאוד בניסיון למצוא טיפולים חדשים שיאריכו את תוחלת החיים ויסייעו לשמור על הגוף צעיר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully