וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם לעשרות גברים לקבוע תור לגניקולוגית?

9.11.2017 / 11:33

לא, זה לא מה שאתם חושבים. הגברים חדורי המטרה פשוט קראו בעיתון המקומי שד"ר ליאנג בארטקוויאק הוסמכה לחלק מרשמים למריחואנה רפואית ומרוב התלהבות לא טרחו להתעכב על תחום ההתמחות שלה

חדר בדיקה של גניקולוג עם כיסא בדיקה. ShutterStock
כמה כבר משנה תחום ההתמחות? העיקר שיש תור. חדר בדיקה גניקולוגית/ShutterStock

בוקר בהיר אחד הגיעה ד"ר ליאנג בארטקוויאק למרפאה שלה באלטונה, פנסילבניה והופתעה על ידי מטר של טלפונים ממטופלים חדשים שביקשו לקבוע תור לבדיקה אצלה. זה הפתיע אותה במיוחד משום שכל המתעניינים החדשים הללו היו גברים, וד"ר בארטקוויאק היא גניקולוגית שמטפלת אך ורק בנשים. אז מה גרם לכל הגברים האלה לחשוק בבדיקה גניקולוגית?

הסיבה היא ככל הנראה העובדה שעיתון מקומי פרסם כתבה על כך שד"ר בארטקוויאק הוסמכה זה מכבר לתת מרשמים למריחואנה רפואית.

עוד בנושא:
מחקר ישראלי גילה: קנאביס רפואי מסייע באיחוי עצמות שבורות
האם צריך לתת קנאביס רפואי גם לילדים?
הגניקולוג צילם אותן ללא ידיעתן, וכעת הן מקבלות פיצוי של 200 מיליון דולר

היא הסבירה שבין המטופלות שלה גם לא מעט נשים שסובלות מכאבים כרוניים קשים עקב מחלות כמו אנדומטריוזיס או בעקבות ניתוחים גניקולוגיים שעברו. לאור המשבר שחווה ארה"ב עם העלייה החדה בשיעור המכורים לתרופות מרשם ומשככי כאבים, ד"ר בארטקוויאק ביקשה לתת למטופלות שלה אלטרנטיבות נוספות ובלתי ממכרות להתמודדות עם כאבים, ולכן נרשמה לסדנת ההסמכה למתן מרשמים למריחואנה רפואית.

החל משנת 2016 חוקי מדינת פנסילבניה מתירים לרופאים מוסמכים לרשום טיפול במריחואנה רפואית עבור 17 מצבים רפואיים. במסגרת החוק ניתן לרשום למטופלים טיפול במריחואנה בצורת גלולות, שמן, אדים או בצורת נוזל. החוק המקומי אינו מתיר שימוש במריחואנה בצורתה הגולמית והצמחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully