וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים מארה"ב ינתחו את מוחו של היורה מווגאס כדי לחפש תשובות

30.10.2017 / 13:17

סטיבן פאדוק ירה בתחילת החודש מחדר בית המלון בו שהה לכיוונם של אלפי בני אדם ורצח בדם קר 59 מתוכם. בניסיון להבין את מניעי הרצח או למצוא רמזים, מוחו של הרוצח נשלח לבדיקה מקיפה. האם זה מה שיביא את התשובה? ככל הנראה לא

סטיבן פאדוק, היורה מלאס וגאס. AP
סבל מבעיות בריאות? הרוצח סטיבן פאדוק/AP

זה אולי נשמע כמו עוד פרק מסדרת מתח מחרידה אבל בימים אלה ממש מתכוונים מדענים מארה"ב לנתח את מוחו של היורה מווגאס - סטיבן פאדוק – מי שאחראי לאירוע הטבח הקשה ביותר בארה"ב שגרם למותם של 58 בני אדם ולפציעתם של מאות. מוחו של פאדוק בן ה-64 ישלח למעבדה באוניברסיטת סטנפורד, שם הוא ייבדק על ידי מומחים לאחר שבדיקה ראשונית לא הראתה שום חריגות במבנה המוח או בעיות נוירולוגיות.

המוח עתיד להגיע לסטנפורד בימים הקרובים, והאוניברסיטה קיבלה הוראה שלא לחסוך בכסף בדרך לגילוי האמת, כך דווח בניו יורק טיימס. המדענים יבדקו אם פאדוק סבל מבעיות בריאות כגון שבץ, מחלות כלי דם, גידולים, אפילפסיה, טרשת נפוצה, הפרעות ניוונית, טראומה פיזית או זיהומים.

מי שאחראי על הפרויקט הוא ד"ר האנס ווגל שהבטיח בראיון שלא יותיר אבן אחת לא הפוכה על מנת לברר האם היה מניע פיזיולוגי לטבח ההמוני שאירע בתחילת החודש. פאדוק, שכר חדר במלון "מנדליי ביי" בלאס וגאס ושבר את חלונות חדרו שבקומה ה?32, משם ירה בלא פחות מעשרה רובים אוטומטיים לכיוון קהל של אלפים שהגיע לצפות בהופעה. הירי הביא למותם כאמור של 59 אנשים. לאחר מכן הוא התאבד בירייה.

עוד בנושא:
היסטוריה מדממת: מקרי הירי הבולטים בחינוך בארה"ב
כך תדעו אם מי שעובד לצדכם הוא בעצם פסיכופת במסווה

מתאבלים לאחר הירי בלאס וגאס, אוקטובר 2017. רויטרס
מה גרם למעשה המחריד? זירת הירי בלאס וגאס/רויטרס

החוקרים העובדים בתיק הזה מסביב לשעון מתוסכלים מחוסר רמזים המצביעים על המניע של הרוצח. הרשויות בנוואדה אפילו שמו שלטי חוצות המחפשים טיפים שיעזרו להם בחקירה. כעת מתבצעת נתיחת המוח, אך החוקרים לא מניחים כי משם יגיעו תשובות מלאות. גם אם תמצא מחלה כלשהי זה לא יכול להסביר את המעשה המחריד.

אם כיוון החקירה נראה לכם מעט מוזר, מקרה שכזה כבר התרחש בארה"ב בשנת 1966. בתקרית באוניברסיטת טקסס באוסטין נורו למוות 18 בני אדם על ידי צלף בחיל הנחתים האמריקאי בשם צ'ארלס ויטמן. הוא השתלט על המגדל המרכזי באוניברסיטה, ובמשך קרוב לשעה וחצי טבח בתלמידים ובמרצים, עד שנורה לבסוף על ידי שוטר שעלה לראש המגדל. לוויטמן נמצא גידול במוח בגודל של אגוז פקאן, אם כי הטענה שזה מה שגרם להשתוללות שלו עדיין נותרה באפלה עשרות שנים לאחר מכן.

עוד באותו נושא

בראש של רוצח: איך קובעים שמישהו לא שפוי?

לכתבה המלאה

לא יהיו תשובות מלאות

דאגלס פילדס, חוקר מוח שחוקר את מעגל הזעם במוח, הסביר לסוכנות הידיעות AP כי אירועים אלימים, כגון ירי המוני וטרור, לעיתים נדירות כרוכים באי תקינות מוחית, אלא מופעלים לרוב על ידי בעיות פסיכיאטריות. הפושעים הם לעיתים קרובות פסיכופתים אובדניים שמבצעים פשעים חמורים משום שהפנימו את הבידוד וההתנהגות האנטי-חברתית שלהם כאיום קיומי על עצמם. לטענתו, זעם אינו המניע לרצח המוני.

אז מה הולך להיות בבדיקה? הבדיקה הראשונית, שהיא סטנדרטית עבור נתיחה שלאחר המוות, תכלול ניתוח של המוח במרווחים של סנטימטר כדי לחפש בעיות הניתנות לזיהוי בעין כמו גידולים, חוסר סימטריה או דימומים. לאחר מכן, בשלב שהולך להתבצע באוניברסיטת סטנפורד יעשו בדיקה מיקרוסקופית בתאי הרקמה על מנת לחפש רמזים למחלות או טראומה של המוח.

ד"ר פאול ס' אפלבאום, מומחה לפסיכיאטריה באוניברסיטת קולומביה, אמר ל-AP כי הבדיקה לכל הפחות עשויה להניב משהו שניתן להעביר לציבור, כגון מודעות להפרעות פסיכולוגיות או למחלות מוח. "האם נוכל לדעת בוודאות מה גרם למוחו לעשות את מה שעשה?", אמר אפלבאום, "כנראה לא מתוך בדיקה נוירו -פתולוגית, אבל זה לא בלתי סביר לבדוק אם זה עשוי לתרום להבנה שלנו את מה שקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully