וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שיערה באוכל מסכנת את הבריאות שלכם?

1.11.2017 / 7:00

רוב האנשים יוצאים מדעתם כשהם מוצאים שיערה במנה שלהם. ברוב המסעדות גם ימהרו לפצות אתכם על עוגמת הנפש, אך האם זה באמת מזיק? וכמה שיערות אנחנו אוכלים בלי שאנחנו יודעים? רמז: הרבה יותר משחשבתם

בפעם הבאה שאתם יושבים במסעדה, תבחנו טוב טוב את המנה שלכם. סביר להניח שהטבחים שהכינו אותה בשבילכם השתמשו בכל אמצעי ההגנה הנדרשים, אבל בכל זאת, תמיד יכול לברוח איזה ריס קטן, או שיערת ראש ארוכה. זאת כמובן לצד שאריות דנ"א מזעריות יותר, שלא נקלטות כלל בעין אנושית. אין ספק שהמחשבה הזאת מגעילה ומטרידה למדי, אך השאלה החשובה באמת היא - האם שיערה באוכל מסכנת את הבריאות שלנו?

עוד בנושא:
שביל באמצע: 6 עובדות על השיער שלכם שאתם חייבים להכיר
תסמונת רפונזל: האנשים שאוכלים שיער
7 מאכלים שיסדרו לכם שיער יפה ובריא

במסעדות רואים את העניין הזה בחומרה רבה. אם תתלוננו על שערה במזון, ככל הנראה תפוצו במנה חדשה, אך האם יש צורך בפאניקה הקולקטיבית שלנו מהשערה התמימה? מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) פרסם רשימה של פגמים מסוכנים במזון. כנראה ירגיע אתכם לגלות ששיער אנושי לא נכלל ברשימה הזאת. למעשה, השיער עשוי מחלבון שנקרא קראטין, ממנו מורכבות גם הציפורניים שלנו. חלבון זה אינו גורם לבעיות בדרכי העיכול או לסיבוכים רפואיים באזורים אחרים בגוף.

ומה לגבי חיידקים שיכולים להיתפס על השערה? ד"ר מריה קולווינסנזו, דרמטולוגית מאוניברסיטת נורת'ווסטרן שבארצות הברית, אמרה בראיון לאתר Popular science שזה אפשרי בהחלט שחוט השערה יתפוס חיידקים בדרכו אל הצלחת שלכם. עם זאת, היא הרגיעה וציינה כי כמה שערות יכולות לתפוס כמות מזערית ביותר של חיידקים, שאינה מספיקה כדי לגרום למחלות.

נגעלת מאוכל. ShutterStock
אז למה זה כל כך מגעיל אותנו?/ShutterStock

למעשה, מרגיע לגלות שב-FDA לא נרשם עד כה שום מקרה של אדם שנהיה חולה כתוצאה מעיכול של שערה. ד"ר קולווינסנזו אף הדגישה כי כדי להיות חולים כתוצאה מאכילה של שערות, תידרשו לצרוך אותן בכמות שיכולה לכסות ראש אנושי שלם - ניסוי שאנחנו מעריכים שלא תרוצו לבצע כשתסיימו לקרוא את הכתבה.

עוד באותו נושא

עכשיו זה שלכת: 7 טיפים שיפחיתו את נשירת השיער

לכתבה המלאה

כמה שיער אתם אוכלים ביום?

לא רק שאכילת שיערות לא תזיק לבריאות שלכם, היא אף עשויה לתרום במידה כלשהי לשיפורה. זאת מכיוון שהשיער של כולנו מכיל ציאסטין – חומצת אמינו המצויה בקראטין. מחקרים מראים כי הרכיב הייחודי הזה עשוי לסייע במניעת מחלות מעי כמו קוליטיס.

עכשיו, כשנשמתם לרווחה ואתם מבינים שאכילת שיער ככל הנראה לא תהרוג אתכם, הגיע הזמן לחשוף מידע שאולי עכשיו יתעכל עם קצת פחות בהלה. מתברר שאנחנו אוכלים הרבה יותר שיער משאנחנו חושבים. כמה זה הרבה? מומחים מעריכים שבמהלך חייכם אתם צפויים לאכול כ-18 קילוגרמים של שיער בלי לשים לב. תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם מתלוננים על שערה בצלחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully