וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הו, כן! קניות יכולות להיות מספקות כמו סקס

26.10.2017 / 14:53

פסיכולוגים גילו שעבור סוג מסויים של אנשים, חווית הרכישה גורמת להיי מנטלי ממושך במוח, בדומה למה שאנחנו חווים אחרי סקס טוב. האם זה נכון גם לגביכם?

אמנסיו אורטגה. Cameron Spencer, GettyImages
רוצה את זה בסל שלי. תור בחנות זארה/GettyImages, Cameron Spencer

קניות טובות יכולות להיות מאוד מספקות. למעשה, הן יכולות להיות כל כך מספקות, עד שהשפעתן על המוח תגרום ל'היי' דומה לזה שנגרם במוח בזמן סקס. כך חושפים מדענים במחקר חדש שבחן את ההשפעות הפסיכולוגיות של שופינג על המוח האנושי.

במהלך המחקר החוקרים ניתחו את גלי הגאמא של המוח, שקשורים במצבי תודעה מוגברת, יצירתיות ועונג קיצוני. ניתוח הנתונים שנאספו העלה תובנות מעניינות על האופן שבו השראה, סיפוק ועונג יכולים להיות חלק מתהליך הקניות.

עוד בנושא:
מחקר חושף: זו השעה הטובה ביותר ביום לסקס (ולשאר הפעולות)
בחנו את עצמכם: האם אתם מכורים לקניות?
תקופת יובש: מה קורה לגוף כשמפסיקים לעשות סקס

מסקנות המחקר מחלקות את הקונים לשני סוגים: 'קונים בעלי השראה' – הכוונה לאנשים שקונים מתוך תשוקה, סקרנות ועניין. לעומת 'קונים מעתיקנים' – אנשים שקונים דברים כדי להיות כמו כולם ולהתאים לסביבתם. ומהנתונים עולה ש-84 אחוזים מהקונים בעלי ההשראה חווים 'היי' בזמן התשלום בקופה, ברמה מקבילה למה שחווה נהג פורמולה 1 כשהוא משלים הקפה של המסלול. לעומת זאת, עבור הקונים המעתיקנים פרץ ההתרגשות בזמן הרכישה יהיה קצר יותר, בערך פי שניים.

עבור קונים מעתיקנים, שמודים שהסיבה היחידה שהם קונים דברים היא כדי להשתלב בחברה ולהיות כמו כולם, חווית הקניות עשויה להיות מתישה ומרוקנת, עם עלייה של עד 30 אחוזים בתשישות המנטלית בכל 10 דקות שהם מבלים בקניות.

הפסיכולוגים שערכו את המחקר הבחינו שעבור הקונים בלי ההשראה, שעבורם חוויות הקניות היא אינטואיטיבית יותר והם נוהגים לרכוש פריטים ייחודיים שהם באמת חושקים בהם ושמהווים ביטוי לאינדיבידואליות שלהם, ההיי המנטלי שנוצר בעת הרכישה היה ממושך ומשמעותי יותר, בדומה לזה שאנו חווים בזמן ולאחר סקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully