וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סימנים לביוץ שכל אישה צריכה להכיר

29.10.2017 / 11:50

מנסה להיכנס להריון או מנסה להימנע מזה בכל מחיר? כך או כך אחד הדברים שיעזרו לך עם זה הוא לדעת בדיוק מתי את מבייצת. הנה 5 דברים שקורים לגוף שלך בזמן הביוץ ושכדאי שתלמדי לזהות

כאב בטן. ShutterStock
תהליך כמוס, אבל לא לגמרי בלתי מורגש/ShutterStock

בין אם את מנסה להיכנס להריון ובין אם את מנסה ממש לא, אחד הדברים שיעזרו לך מאוד בהשגת המטרה שלך היא להבין מתי בדיוק את מבייצת. הביוץ מתרחש אחת לחודש, בדרך כלל כשבועיים לפני קבלת הווסת. במהלך הביוץ משתחררת ביצית בשלה מהשחלה ועושה את דרכה אל החצוצרה, שם היא ממתינה להפריה על ידי זרע. מועד זה הוא חלון הפוריות שבו הסיכויים להרות הם הגבוהים ביותר.

אף על פי שמדובר בתהליך כמוס ולכאורה בלתי מורגש שמתרחש במעמקי הגוף, ישנם כמה סימנים פיזיים שניתן להבחין בהם בזמן הביוץ. הנה חמישה סימנים כאלה שכדאי לכל אחת להכיר וללמוד לזהות:

עוד בנושא:
בשיטה טבעית: 7 טיפים שיעזרו לך להכנס להריון
אני רק שאלה: למה יש בלאגן במערכת העיכול בזמן מחזור?
אני רק שאלה: האם מחזור של נשים באמת מסתנכרן כשהן נמצאות ביחד?

1. שינוי בהפרשות מצוואר הרחם – סביב מועד הביוץ חל שינוי בצבען ובמרקמן של ההפרשות מצוואר הרחם והנרתיק. הן הופכות שקופות יותר ואם תצבטו אותן בין שתי אצבעות ותמתחו אותן, תוכלו להבחין שהן נמתחות בקלות רבה יותר מהרגיל ובעלות מרקם שמזכיר חלבון ביצה.

2. חום הגוף שלך עולה – חום הגוף הבסיסי שלך נותר די יציב לאורך החודש, אולם מיד לאחר הביוץ שלך הוא עולה מעט. אפשר לבדוק זאת באמצעות מדחום, אולם לשם כך תצטרכי לבצע מעקב שיטתי ומדוייק אחר חום הגוף שלך מדי יום בשעה קבועה.

3. עלייה בחשק המיני – הודות לעלייה בהורמון הטסטוסטרון שמתרחשת באמצע המחזור החודשי שלך, ייתכן שתרגישי בחשק מיני מוגבר. סוף סוף תסמין שאנחנו יכולות להתחבר אליו.

4. צוואר הרחם מתרכך – סביב מועד הביוץ צוואר הרחם הופך רך, גבוה, רטוב ומעט פתוח. אם את נוהגת לבדוק את צוואר הרחם שלך באופן שגרתי, תוכלי להבחין בהבדל.

5. ייתכן שתחושי בכאב קל – יש נשים שחשות כאב בדרגות חומרה משתנות במהלך הביוץ. האם את אחת מהן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully