וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובר "בעט" חזק מדי, האם הובהלה לניתוח בסכנת חיים

17.10.2017 / 7:16

אישה בהריון הגיעה לבית חולים בסין עם כאבים איומים בבטן. במהלך הניתוח נדהמו הרופאים לגלות שרגלו של העובר פערה חור ברחמה. אף שמדובר במקרה נדיר, לרופאים יש אזהרה חשובה שתמנע הישנות שלו

אישה בהריון מודדת לחץ דם. ShutterStock
הרגע המרגש הפך לסיוט הגדול ביותר/ShutterStock

לאימהות שבדרך, הבעיטות הראשונות של העובר הן בין התחושות המרגשות והעוצמתיות ביותר בתהליך. אולם לעיתים הבעיטות יכולות להעלות תחושות שליליות, להסב אי נוחות, ובמקרים קיצוניים מאוד אף להוות סכנת חיים. אחד מהמקרים הנדירים האלו התרחש בבית החולים פודה, ששייך לאוניברסיטת שנזן שבסין.

עוד בנושא:
נטילת הוויטמין הזה בהריון מפחיתה את הסיכון להפלות
האם חשיפה לחומרי הדברה בהיריון יכולה לפגוע בעובר?
הגורם הלא צפוי שעלול לגרום ללידה מוקדמת

מהודעה רשמית שפרסם בית החולים ברשת החברתית הסינית Weixin, אישה שהייתה בשבוע ה-35 להריונה, הובהלה בתחילת החודש לניתוח דחוף לאחר שהעובר ככל הנראה "בעט" וקרע את קיר הרחם שלה. לבית החולים היא הגיעה עם כאבים איומים בבטן, לחץ דם לא יציב, דופק מואץ ובעיות נשימה.

כשניתחו את המטופלת, הרופאים נדהמו לגלות כי רגלו של העובר יצאה אל מחוץ לרחם, דרך חור בקוטר של שבעה סנטימטרים. הם מיהרו לבצע ניתוח קיסרי ולמרבה המזל, האם וגם העובר לא נפגעו בתהליך המורכב. לדברי הרופאים, האם והעובר היו בסיכון מוגבר לסבול מזיהומים חמורים ומסכני חיים לאורך הניתוח הלא שגרתי.

איך להימנע מהישנות המקרה?

כשבחנו את ההיסטוריה הרפואית של האם בבית החולים, גילו הרופאים כי ב-2016, חודשים ספורים לפני שנכנסה להיריון, היא עברה ניתוח להסרת מיומות מהרחם שלה. מיומות נקרות גם "שרירנים פיברואידים" והן למעשה גידולים שפירים העשויים מרקמה סיבית שרירית שגדלה על דופן הרחם. במקרה הזה, הניתוח להסרתן הותיר צלקת שאפשרה לעובר לפעור אותה שוב בקלות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצלקת מהניתוח נקרעה בקלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעתם ציינו הרופאים כי 5 מכל 1,000 נשים נמצאות בסיכון לקרע ברחם במהלך ההיריון. הם מסבירים כי הסיכון עולה בקרב נשים שעברו ניתוח קיסרי בעבר, ומנגד נמוך מאוד בקרב נשים בהריון ראשון או שעברו לידה רגילה. לפני שנה נרשם מקרה דומה, שבו אישה בת 33 מארצות הברית הובהלה גם היא לניתוח דחוף לאחר שרגלו של העובר יצרה חור בקוטר של 2.5 סנטימטרים בקיר הרחם שלה. גם המקרה הזה התרחש כשישה חודשים בלבד לאחר שהאם עברה ניתוח דומה, ולמרבה המזל גם כאן המטופלת והעובר לא נפגעו.

חשוב להרגיע ולהדגיש שוב שמדובר במקרים נדירים ביותר. עם זאת, ד"ר זונג סילין, שטיפל במקרה בבית החולים פודה, מדגיש כי הוא ממליץ לנשים שעברו ניתוח להסרת מיומות מהרחם לחכות בין שנה לשנתיים לפני שינסו להרות. בנוסף, הוא ממליץ לנשים אלו לערוך בדיקות מקיפות של מערכת הרבייה שלהן, לפני שינסו להיכנס להריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully