וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצע באצבע? מתברר שעד היום הנחתם פלסטר לא נכון

24.10.2017 / 7:04

זו אחת מהפעולות הפשוטות ביותר שכל ילד יכול לעשות, ובדיוק בגלל זה לא העלנו בדעתנו שמישהו יכול להפוך את כל הקלפים ולהביא שיטה חדשה ויעילה יותר. הנה משהו שמעולם לא חשבתם שתהיו מופתעים ממנו

ShutterStock

אף אחד לא מתרגש יותר מדי מחתך באצבע. במקרה הכי גרוע כנראה תניחו עליו פלסטר ותפסיקו לחשוב עליו באותו הרגע. עם זאת, דווקא הפלסטר שאמור להיות המושיע שיגן על הפצע מזיהומים וימנע מהדם לזלוג, עלול להפוך בחלק מהמקרים למטרד בפני עצמו - או שהוא יהיה הדוק מדי על האצבע ויעצור את הדם, או שלא יהיה הדוק מספיק וייפול, ובכל מקרה – ככל הנראה תאבדו אותו מהר מאוד בכל מגע עם מים.

הסיבה למטרד? רובנו פשוט מניחים את הפלסטר באותה הצורה השגויה – מתחילים בהצמדת הגאזה שבו ישירות על הפצע, ואז מלפפים את החלקים הדביקים מסביב לאצבע. זה אמנם נראה כמו הפתרון ההגיוני והמתבקש לפעולה שממילא לא דורשת יותר מדי מחשבה ויצירתיות, אבל מתברר שיש דרך קצת פחות פשוטה, אבל הרבה יותר יעילה לעשות זאת.

אמא מדביקה פלסטר על אצבע של ילד. ShutterStock
מה אם היינו אומרים לכם שיש דרך טובה יותר לעשות את זה?/ShutterStock

בסרטון שהפך ויראלי ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת ברחבי העולם באחרונה, נחשפה השיטה שתשאיר את הפלסטר במקום ובעיקר תוריד מכם את הצורך לחשוב עליו ועל חוסר הנוחות שהוא גורם לכם לאורך היום.

עוד בנושא:
נשיכה קטלנית: כיצד מטפלים בילד שננשך על ידי בעל חיים?
האף סתום? הטריק הפשוט שישחרר אותו בכמה שניות
כל שנייה חשובה: כך תטפלו באופן מידי בפגיעות עיניים נפוצות

השיטה עובדת כך – עליכם לחתוך את שתי הקצוות של הפלסטר במרכזם וללפף אותם סביב האצבע בהצלבה. ליפוף הפלסטר בצורה כזאת סביב האצבע לא רק ימנע את נפילתו אלא אף ישמור על הגאזה נקייה מחיידקים וימנע מהדם להמשיך ולזרום אל מחוץ לפלסטר. זה אמנם ייקח לכם קצת יותר זמן (שתי שניות נוספות לפי הניסוי שלנו), אבל זה ללא ספק יהיה מועיל בהרבה מהשיטה המקובלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully