וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 טיפים מועילים שיעזרו להורים הטריים שביניכם

15.10.2017 / 7:32

אחרי הלידה, כשאתם עוד בבית החולים או במלונית, זה נראה קל יחסית. אבל אז מגיעים הביתה, והכל מתחיל להתערער. אספנו בשבילכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשרוד את תקופת חוסר הוודאות הזו

תינוק בוכה. ShutterStock
ימים לא קלים. תינוק בוכה/ShutterStock

אחרי תשעה חודשים זה סוף סוף קורה. אתם הופכים להורים ומגיעים עם התינוק החדש הביתה, מבוהלים לפעמים, אבל גם מאוד מאוד נרגשים. אחרי שהלחץ קצת ירד תנסו להיזכר בכל מה שאמרו לכם לפני, ואולי גם תקוו לשכוח את כל האזהרות שנתנו לכם. אבל זה כאמור כבר מאוחר מדי.

עוד בנושא:
האפליקציות הכי טובות להורים טריים
מחקר קובע - זה הגיל שבו יש להעביר תינוקות לחדר משלהם
5 דברים שאתם צריכים לדעת אם אתם מתכננים להפוך להורים השנה

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשרוד את תקופת חוסר הוודאות הזו ויגרמו לכם להבין שאתם ממש כמו כולם:

1. זה בסדר להיות בשוק התחלתי

זה אולי הטיפ הכי חשוב עבור הורים טריים שמרגישים שכולם יודעים מה שהם עוד לא למדו. אף הורה חדש לא באמת יודע מה עושים, גם כאלה שקראו את כל ספרי ההורות הקיימים והשתתפו בקורסים שונים ומשונים. כלום לא יכול להכין אתכם באמת למה שמביא איתו תינוק חדש הביתה.

חשוב לדעת שאתם לא לבד, למרות שאולי זה לפעמים מרגיש ככה. כולם מרגישים אבודים, וזה ממש בסדר. רק אל תתביישו לשאול ולבקש עזרה ממשפחה וחברים. תאמינו או לא, הם מצפים לכך.

2. תציבו גבולות

ואם כבר עזרה ממשפחה וחברים, חשוב גם לדעת מתי ואיפה למתוח את הגבול שלכם. יש הורים טריים שירצו כמה שיותר אנשים איתם בבית החולים, ואילו אחרים יבקשו להימנע מכך ככל שניתן, וגם ירגישו אשמים שהם מסרבים לקרוביהם לבוא לבקר את הפלא החדש. נסו להזכיר לעצמכם וגם למשפחה שאתם והתינוק שלכם עכשיו במרכז, ולא הדודה שהגיעה מרחוק עם סוודר שהכינה.

עוד באותו נושא

ערה? אמהות שישנות עם התינוק ישנות פחות טוב

לכתבה המלאה
זוג הורים עם תינוק. ShutterStock
המציאות הרבה פחות יפה מהאילוסטרציות/ShutterStock

3. אל תזניחו את הזוגיות שלכם

זה אולי הדבר האחרון ששמים אליו לב בתקופה מלחיצה ונטולת שינה כמו זו שעוברת על הורים טריים, אבל זה הדבר הראשון שתגלו כשתתעוררו מהטראומה. לא סתם אחוזי הגירושים אחרי לידת תינוק הם גבוהים יותר.

קחו זמן עם בן הזוג שלכם כשהתינוק ישן ודברו על מה שעובר עליכם. זה יכול להיות קפה בבוקר, או בערב, רבע שעה או קצת יותר. העיקר שתרגישו שלמרות כל התהפוכות, האינטימיות שלכם נשארה, גם אם היא נראית כרגע כמו צל חיוור של עצמה.

4. אל תשוו את עצמכם לאחרים

כל אחד עושה דברים אחרת, וממילא מה שעובד עבור אחרים לא בהכרח יעבוד בשבילכם. אתם יכולים לבחור ולקחת את העצות של החברים והמשפחה, ובאותה נשימה אתם גם יכולים להתעלם מהן. השוואה לאחרים לא רק שלא תועיל לכם, אלא היא לרוב מזיקה. וזה בכל תחומי החיים.

5. תנו לעצמכם להישבר

רגעים של בכי אינסופי שלא יודע מרגוע הם חלק מהשבועות והחודשים הראשונים להורות שלכם. מדובר על אתגר לא פשוט, שיכול להוציא אתכם משלוותכם בטח אחרי שניסיתם הכל כדי להרגיע את התינוק. ברגעים כאלה, שאתם מרגישים עייפים, קצת מדוכדכים ובעיקר חסרי סבלנות, עדיף שתיקחו לעצמכם כמה דקות לבד בשקט ותשאירו את הטיפול בתינוק אצל בן או בת הזוג שלכם. זה לא אומר שאתם הורים גרועים, אלא פשוט בני אדם.

6. תזכרו שהכל יהיה בסדר בסוף

הנקה, חוסר שינה, כאבים בגל הגוף ולא מעט חרדה. כל הדברים האלה מגיעים לרוב בבת אחת ומותירים את ההורים המומים בפעם השנייה לאחר הלידה. השבועות הראשונים לאחר הלידה הם קשים, ושאף אחד לא יספר לכם אחרת. הדבר היחיד שכן ניתן לומר אחרי הימים המאתגרים האלה הוא שזה הולך ומשתפר. אתם תתרגלו לחיות על מעט שעות שינה ולחתל ביד אחת, וגם הבכי יעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully