וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה בננה אחת ביום יכולה לעשות לכם לבריאות?

16.10.2017 / 7:18

ירקות ופירות עשירים באשלגן הצליחו להפחית את הסתיידות העורקים בניסוי שנערך על עכברים. השלב הבא הוא ניסוי קליני בבני אדם. בינתיים אתם יכולים להוסיף לתפריט גם אבוקדו ותרד

יוגורט עם בננות בצנצנת. ShutterStock
טעימה ובריאה. בננה/ShutterStock

תוספת של בננה אחת או אבוקדו שלם לתפריט היומי לא רק תגוון את התזונה שלכם ותהפוך אותה בריאה (וטעימה) יותר, אלא גם עשויה למנוע מכם לחלות במחלות לב. תרד, בננות, תפוזים ואבוקדו ידועים כפירות וירקות מלאים בוויטמינים ובמינרלים, אבל הם גם עשירים באשלגן. כעת המינרל הזה מקבל הוכחה נוספת לחשיבותו.

במחקר שנערך באוניברסיטת אלבמה בברמינגהם, חוקרים מצאו כי עכברים שסבלו מרמות נמוכות של אשלגן נטו לסבול מהסתיידות של כלי דם שעלולה להוביל לטרשת העורקים - גורם הסיכון העיקרי למחלות לב. הגדלה של צריכת האשלגן, לעומת זאת, נמצאה כיעילה בהפחתה של הסתיידות כלי הדם במכרסמים, דבר המצביע על כך שדיאטה עשירה באשלגן יכולה לעזור במניעת מחלות לב.

עוד בנושא:
13 סיבות משכנעות במיוחד להתחיל לאכול ירוקים
האנטומיה של דור: כל מה שאתם צריכים לדעת על הלב
נוהל חורף: 7 מאכלים שכדאי ליהנות מהם עכשיו

אשלגן הוא מינרל שנחשב חיוני עבור גוף האדם והוא עוזר לא רק נגד התכווצות שרירים, אלא גם בתפקוד תאי העצב וויסות פעימות הלב. הוא מצוי כאמור בירקות עליים כמו תרד, תפוחי אדמה, גזרים, בננות, אשכוליות ועוד.

כלי דם. ShutterStock
המטרה - למנוע את הסתיידות כלי הדם/ShutterStock

מחלות לב נחשבות לאחד מגורמי המוות העיקריים בעולם המערבי, ובארה"ב לבדה, כך על פי הסטטיסטיקה, מתים מדי שנה למעלה מחצי מיליון בני אדם ממחלות לב וסיבוכים שלהן. טרשת עורקים נחשבת כאמור לגורם סיכון מרכזי למחלות לב. במקרה של טרשת עורקים, הצטברות של שומן, כולסטרול, סידן וחומרים אחרים יוצרות מעין "פלאק" בעורקים שמתקשה עם הזמן ומגביל את זרימת הדם אל הלב. החסימה הזו גורמת להרס של תאי שריר ולסכנת חיים.

במחקר הנוכחי צוות החוקרים הזין עכברים בתזונה עתירת שומן בתוספת רמות נמוכות, נורמליות או גבוהות של אשלגן. לעכברים היה חוסר בחלבון שנקרא אפוליפופרוטין E, מה שהופך אותם לרגישים יותר לטרשת עורקים בתגובה לתזונה עשירה בשומן. החוקרים גילו כי עכברים שקיבלו תזונה דלת אשלגן הראו עלייה בהסתיידות כלי הדם ובנוקשות העורקים, בעוד שהעכברים שקיבלו תזונה עשירה באשלגן הראו ירידה משמעותית בשני המצבים.

כעת נדרשים מחקרים קליניים בבני אדם כדי להדגים את היעילות של אשלגן נגד הסתיידות כלי הדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully