וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תתכננו את היום לפי השעון הביולוגי ותשפרו אותו משמעותית

16.10.2017 / 11:22

מתי הכי טוב לאכול, באיזו שעה הסיכוי להיכנס להיריון גבוה יותר, ומתי הפעילות הגופנית דווקא עלולה לסכן את הבריאות? מחקרים על השעון הביולוגי מציעים – כך כדאי שתבנו את הלו"ז שלכם כדי לשפר את הבריאות

מערכת וואלה!

בווידאו: נוירולוגית מסבירה מה קורה למוח שלנו בשעות הצהריים

המונח "שעון ביולוגי" כנראה לא זר לכם, אך ייתכן שעדיין לא הבנתם עד כמה רחבה ההשפעה שלו על גופם. המנגנון המרתק הזה פועל בהתאם לסימנים חיצוניים כמו זמני החושך והאור ומתבסס גם על גנים שמשפיעים על המהירות שלו. בגלל שהגנים של כל אחד מאיתנו שונים, כך גם פעילות השעון הביולוגי שונה בין אדם לאדם, על אף שאת המגמות הבולטות שבו רובנו חווים בצורה דומה.

עוד בנושא:
למה אתם חייבים ללכת לפסיכולוג שלכם דווקא בשעות הבוקר?
מחקר: הזמן שבו אתם לוקחים את התרופה הוא קריטי
חוקרים הצליחו לאפס את השעון הביולוגי

מטרתו של השעון הביולוגי היא לא רק לקבוע מתי נלך לישון ונתעורר. המנגנון הזה אמון על סנכרון בין כל התהליכים הביולוגיים בגופנו. לכל רקמה ואיבר בגוף יש "שעון ביולוגי" משלהם, וכך יכול הגוף לשלוט במדדים כמו לחץ הדם, הטמפרטורה והפעילות ההורמונלית, בצורה דומה בכל אחד מהתאים ובסנכרון מושלם.

ועדת פרס נובל הודיעה החודש כי תעניק את הפרס היוקרתי לשלושה חוקרים אמריקאים שהובילו מחקר פורץ דרך בתחום השעון הביולוגי. הממצאים שלהם פתחו צוהר לשורה של מחקרים שנערכו בשנים האחרונות וסיפקו תובנות משמעותיות על המנגנון הזה. הנה כמה מהממצאים, שיעזרו לכם להבין מתי עדיף לאכול, להתעמל ואפילו לקיים יחסין מין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully