וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסי: איזה מוזיקה פסיכופתים אוהבים לשמוע?

3.10.2017 / 15:03

חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק בדקו את טעמם המוזיקלי של כמה מאות אנשים וגילו כי ניתן להרכיב פלייליסט שמאפיין את טעמם של פסיכופתים. למרבה הצער הם פרסמו רק חלק מהשירים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טעם מוזיקלי של אחד, הוא כנראה גם של אחר במקרה של פסיכופתים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרט "שתיקת הכבשים" חניבעל לקטר אוהב במיוחד להאזין למוזיקה קלאסית, אבל זה ממש לא אומר שזו ההעדפה של כל הפסיכופתים. מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת ניו יורק בדק ומצא כי לפסיכופתים יש העדפות מוזיקליות אחרות לגמרי.

המחקר שכלל 200 נחקרים שהאזינו ל-260 שירים נבחרים, מצא כי אלה עם הדירוג הכי גבוה שנעשה במבחן אישיות לזיהוי פסיכופתיות, אהבו במיוחד את השיר "No Diggity" של להקת בלאק סטריט, כמו גם את השיר של הזמר אמינם "Lose Yourself".

בדיקה נוספת שנערכה על קבוצה שנייה במחקר מצאה כי אלה שהעדיפו את השירים My Sharona ואת Titanium של סיה, דורגן הכי נמוך במבחנים שבדקו אופי פסיכופתי. החוקרים ציינו כי קיימים שירים שהצביעו על אופי פסיכופתי יותר מאשר אלה שנחשפו, אך הם נמנעים מלפרסם אותם כדי לא להפריע להמשך המחקר.

עוד בנושא:
השיטה המוזרה שתבדוק אם מי שעומד מולכם הוא פסיכופת
מה שאתם רואים בתמונה הזו יקבע אם אתם חולי נפש
יאללה, כפיים: כך מוזיקה משפיעה לכם על מוח

צוות החוקרים הדגיש כי מדובר במחקר ראשוני שטרם פורסם, אך הם סקרנים לערוך מחקר המשך שיבחון אלפי אנשים שנמצאים על ה"ספקטרום של פסיכופתיה" ולבחון את וטעמם המוזיקלי. אם אכן תמצא העדפה מוזיקלית כפי שהם טוענים למצוא, הפלייליסט של אותם אנשים יסייע בזיהוי שלהם.

"הפורטרטים של פסיכופתים שמשורטטים בסרטי קולנוע הם בדרך כלל של רוצחי המונים, אבל במציאות זה לא חייב להיות ככה. הם יכולים להיות האדם שעובד לצידך ולהיות חלק אינטגרלי מהמשרד", הסביר עורך המחקר לגרדיאן הבריטי.

עוד באותו נושא

כך תדעו אם מי שעובד לצדכם הוא בעצם פסיכופת במסווה

לכתבה המלאה
הג'וקר מתוך "האביר האפל".
המציאות שונה מסרטי הקולנוע. הית' לדג'ר בתפקיד הג'וקר

על פי הסטטיסטיקות, כאחוז אחד מהאנשים מתאים לקריטריונים שנקבעו להגדרה של אדם כפסיכופט. על פי מומחים, אם נבחן את בתי הכלא המספרים מאמירים ואחד מתוך חמישה אסירים סובל מאי אלו הפרעות פסיכיאטריות.

החוקרים מקווים כעת לייצר מעין פלייליסט של כ-30 שירים שיוכלו לנבא את הפוטנציאל הפסיכופתי, אך הם מבינים כי מדובר במחקר שעשוי לייצר מחלוקות. "הבעיה וגם היופי של רעיון זה הוא שאפשר להשתמש בו כמבחן סינון ללא הסכמת המשתתפים וללא שיתוף פעולה שלהם", אמרו החוקרים. "האתיקה של זה מאוד בעייתית, אבל כך גם לשכור פסיכופת לכל עבודה עם עמדת כוח". כאמור מדובר במחקר ראשוני והתוצאות עוד רחוקות מלהתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully