וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה השמנה בעולם מתה לאחר ניתוח לקיצור קיבה

26.9.2017 / 7:46

לפני כחצי שנה הוטסה המצרית בת ה-37 ששקלה 500 קילוגרמים במטוס מיוחד למומבאי, כדי לעבור את הניתוח שמטרתו היתה להציל את חייה. אך למרות שהניתוח הצליח והיא ירדה 300 ק"ג מצבה הבריאותי הוסיף להתדרדר

צילום מסך

בווידאו: הניתוח שהיה אמור להיות התקווה האחרונה של האישה השמנה בעולם

האישה השמנה ביותר בעולם מתה בגיל 37 בבית החולים באיחוד האמירויות הערביות אתמול (שני). אימאן אחמד עבד אל עטי ממצרים שקלה בשיאה 500 קילוגרמים, עובדה שזיכתה אותה בתואר המפוקפק 'האישה השמנה בעולם'. בתחילת השנה היא עברה ניתוח לקיצור קיבה במטרה להציל את חייה, ולצורך כך יצאה מביתה לראשונה לאחר 25 שנים שהיתה מרותקת אליו בשל משקלה.

הרופאים בבית החולים בורג'יל באבו דאבי מסרו כי עבד אל עטי מתה כתוצאה מסיבוכים הקשורים למשקלה, בהם מחלת לב וכשל בכליות.

עוד בנושא:
שמנים בראש: השמנת יתר משפיעה על מבנה המוח ותפקודו
לא רק משקל: היתרון המפתיע של ניתוח לקיצור קיבה
האם ניתוח לקיצור קיבה הוא האינסולין החדש?

אישה שמנה. צילום מסך
אימאן עבל אל עטי בביתה במצרים לפני הניתוח. לא יצאה מהבית 25 שנה/צילום מסך

לדברי הרופאים משקלה החריג של עבד אל עטי נבע מבעיה בבלוטת התריס, אולם משפחתה התעקשה שמקור השמנת היתר הקיצונית שלה היא במחלת אלפנטיטיס, שנגרמת מעקיצה של טפיל ומובילה לנפיחות חמורה בגפיים. לדברי קרוביה, היא היתה שמנה מאז ומעולם, אפילו כשהיתה תינוקת. כשהיתה בת 11 היא כבר היתה שמנה מכדי ללכת ונאלצה לזחול ממקום למקום. זמן לא רב לאחר מכן, היא לקתה בשבץ מוחי שהותיר אותה מרותקת למיטתה – דבר שגרם לה להשמין אף יותר.

בשנה שעברה, בעקבות קריאה נואשת לעזרה, הסכים רופא ממומבאי לקחת אותה תחת טיפולו בהתנדבות. בחודש מרץ האחרון עבד אל עטי הוטסה למומבאי במטוס מיוחד שהותאם למידותיה. אולם, בטרם היתה יכולה לעבור את הניתוח, היה עליה לרדת כמאה קילו על מנת שתוכל לשכב על שולחן הניתוחים. באפריל דווח כי היא עברה בהצלחה ניתוח שרוול וכי היא ירדה בסך הכל 300 קילוגרם – למעלה ממחצית משקל גופה לפני הניתוח.

בחודש מאי עברה עבד אל עטי לבית החולים באבו דאבי, שם חיכה לה צוות של 20 רופאים שתפקידם היה להמשיך ולעקוב אחר מצבה הבריאותי ולהתאים לה טיפולים פיזיותרפיים בתקווה שיצליחו להחזיר את גפיה לתפקוד חלקי לפחות. אולם, מצבה התדרדר והיא לא שרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully