וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת מגע: כך תמנעו מהחיידקים בחדר הכושר

28.9.2017 / 12:29

אתם נכנסים למכון כדי לשפר את הבריאות ולעבוד על הגוף שלכם, אבל יש סיכוי שעל הדרך אתם רק פוגעים בו? כך תימנעו מהידבקויות מיותרות בחדר הכושר

אישה מרימה משקולות. ShutterStock
מקום בריא שיכול גם להביא ללא מעט מחלות. מכון כושר/ShutterStock

אימון בחדר הכושר זה דבר מועיל לכל הדעות, אבל מסתבר שהוא גם יכול להזיק לכם. ולא, אנחנו לא מדברים על שרירים דואבים ותפוסים, אלא על החיידקים שאורבים לכם על כל משקולת והליכון. נכון, אפשר למצוא חיידקים בכל מקום, אבל בסביבה לחה ומזיעה כמו המכון, הם משגשגים ומתרבים ועלולים לגרום ליבלות, פריחות ודלקות. אבל אל יאוש, יש מה לעשות כדי להן על הגוף שלכם מכל החיידקים שעלולים לגרום לכם מחלות.

עוד בנושא:
5 הפריטים הכי מזוהמים שאתם נוגעים בהם מדי יום
לא תאמינו כמה חיידקים מסתתרים ממש עכשיו במשרד שלכם
לא רק השמנה: כך החיידקים בגוף שלכם קובעים באילו מחלות תחלו

תשמרו את הידיים שלכם לעצמכם

אחד האיומים הכי גדולים ומסוכנים מגיע בדמות חיידקי ה- MRSA. חיידקים אלה נחשבים שכיחים והם חיים על העור וברקמות האף בקרב כרבע מהאוכלוסייה. זנים אלה נחשבים לעמידים יחסית בפני אנטיביוטיקה והם מהווים איום בבתי החולים, אבל גם במקומות מיוזעים כמו חדרי כושר. הזיהום יכול לעבור דרך חתכים או גירודים על העור, וכתוצאה מכך עלול לחדור אל מחזור הדם ואף להפוך קטלני.

כדי להקטין את הסיכויים לפתח זיהום שכזה, ובמידה וקיימים חתכים או פצעים פתוחים, מומלץ לכסות אותם בתחבושת או פלסטר ולהימנע ממגע עם אחרים תוך כדי האימון.

מדריכת יוגה. ShutterStock
אתם רואים נינוחות, אנחנו רואים חיידקים/ShutterStock

תביאו את מזרון האימון/ יוגה שלכם

מי שמתאמנים באופן קבוע זוכרים לרוב להביא מגבת איתם מהבית, אבל במקרים של חוגים, אנשים נוטים להסתמך על המזרן שנמצא בחדר הכושר. מדובר על אחת הטעויות הכי חמורות, שכן המזרנים האלה נחשבים לכר פורה עבור חיידקים ופטריות מכל המינים, שעלולים לגרום במקרה הקל לפריחות, אבל עלולים להוביל גם לזיהומים חיידקיים.

אחת הדרכים להימנע מכך היא כמובן להביא אתכם מזרון פרטי משלכם, אבל זה לא הכל. הקפידו להוציא את המזרון והמגבת שלכם לאוורור מיד לאחר האימון, כך שהם יתייבשו במהירות, ולא ישארו לחים.

אל תכנסו יחפים למקלחת ומלתחות

את הכלל הזה אתם בוודאי זוכרים מהצבא. מקלחות ומלתחות ציבוריות הן רטובות, לחות ולרוב לא נקיות במיוחד. גם אם חדר הכושר שלכם נראה לכם בוהק מניקיון, רוב הסיכויים שמסתתרים שם חיידקים או פטריות שעלולים לגרום ליבלות וזיהומים מיותרים. והכי גרוע, אתם יכולים גם להדביק את כל דרי הבית שלכם.

הקפידו להיכנס עם כפכפים למלתחות ואל תוותרו אחר כך על שטיפה וייבוש שלהם. זה אולי נשמע לכם אלמנטרי, אבל רבים שוכחים להביא כפכפים ונכנסים יחפים למקלחת.

גרים ביחד? זה האיבר שבו יש לכם הכי הרבה חיידקים משותפים

סאונה. ShutterStock
צלחת פטרי. סאונה/ShutterStock

אל תשתמשו בג'קוזי או בסאונה (אם יש כאלה)

אם הגעתם עד לסעיף הנוכחי בוודאי כבר הפנמתם שמשטחים רטובים וחדרים לחים וציבוריים הם סכנה בריאותית. או במילים אחרות מדובר על צלחת פטרי עמוסה בחיידקים שרק מחכים להדבק לגוף חי ונושם כדי לעשות בו ככל העולה על רוחם.

זיהום עור שנקשר בעיקר לאמבטיות חמות וג'קוזי זכה לכינוי "פריחת ג'קוזי" או HOT-TUB folliculitis. מדובר בזיהום חיידקי שמופיע כפריחה מגרדת על פני העור, בעיקר באזורים שהיו מכוסים בבגד הים, וזיהום של זקיקי השיערות. החיידק העיקרי הוא חיידק הפסאודומונס שנפוץ במיוחד במים עומדים. לרוב, הזיהום חולף מעצמו, אך אם הפריחה נמשכת יותר מימים ספורים מומלץ להיבדק על ידי רופא.

פחות נעים להכיר: המחלות שאתם עלולים לחטוף בבריכה

חטאו את המכשירים שאתם מתאמנים עליהם

נכון, אף לא רוצה להיות זה שמגיע עם חומרי חיטוי לחדר הכושר, אבל אם תשרדו את המבטים והרמות הגבה, יש סיכוי שזה הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות כדי למנוע מהדבקה של מחלות שונות ומשונות.

קבוצה של נגיפים שגורמים זיהומים בדרכי הנשימה והצטננות ונקראים רינו-וירוס, הם מהנפוצים ביותר שניתן למצוא על מכשירים שאנחנו נוגעים בהם ולא נוקו כהלכה. ממש כפי שלא הייתם מתנגבים במגבת משותפת עם מתאמן אחר בחדר הכושר, אין סיבה שתתפלשו איתו באותה בריכת זיעה. או בקיצור, הביאו עמכם מגבונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully