וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 טיפים לארוחות חג בריאות ומזינות

מערכת וואלה!NEWS בשיתוף סנפרוסט

26.9.2017 / 7:41

חגי תשרי מזמנים לנו המון ארוחות חג, כשלפעמים אתם על תקן מארחים ובפעם אחרת מתארחים. ובקיצור, רוב הזמן יושבים ואוכלים. קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות (והמשקל) בעונת החגים וגם יחסכו לכם המון זמן

תבשיל כתף בקר ואפונה של סנפרוסט. סנפרוסט
להוסיף צבע ובריאות לארוחה בכמה שפחות עבודה/סנפרוסט

ארוחות החג יכולות להיות פרויקט לא פשוט עבור המארחים, כמו גם אתגר שלא תמיד פשוט לצלוח עבור המתארחים. בניסיון לשלב מנות שיתאימו לכל האורחים, יש עקרון אחד חשוב שכדאי לשמור עליו והוא שיהיה מדובר באוכל טעים, מזין ובריא.

כשמתכננים את תפריט ארוחת החג כדאי לחשוב איפה אפשר להעשיר אותו בירקות ובקטניות שידועים כמיטיבים עם גופנו. הדרך הכי קלה היא להשתמש בירקות קפואים, שמישהו אחר כבר דאג לשטוף, לקלף ולחתוך וכשמדובר על קטניות מוקפאות שמישהו כבר השרה ובישל. לכם נשאר רק לנצל אותם בחוכמה ולשלב בתפריט. כך תעשו זאת:

עוד בנושא:
תבשיל ארטישוק ירושלמי עם פטריות, פרגית, ערמונים ויין אדום
סלט שעועית עם פלפלים, כרובית ותירס
סלק אפוי עם פרמז'ן, טימין ואגוזי מלך

1. הפחיתו בכמויות המלח. צמצמו בכמות המלח והוסיפו במקומו סלרי ועשבי תיבול אחרים. אם משתמשים בחומרי תיבול מלוחים כמו רוטב סויה, אנשובי או זיתים – קחו את זה בחשבון והפחיתו מכמות המלח בהתאמה. מקסימום יהיה מישהו שיצטרך להוסיף לעצמו מלח לאוכל.

מתכון לכרוב ניצנים עם פטריות בעשבי תיבול. סנפרוסט, צילום אפיק גבאי,
השתמשו בעשבי תיבול במקום מלח/סנפרוסט, צילום אפיק גבאי

2. הוסיפו שמן טוב. כשמבשלים או מכינים סלטים טריים משתמשים אך ורק בשמנים בריאים מכבישה קרה כמו שמן זית, שמן קוקוס, שמן אבוקדו, שמן זרעי ענבים או טחינה. כשמכינים צלי של בשר או עוף לא חובה להוסיף שמן, כיוון שהשומן הטבעי של הבשר נטמע בתבשיל.


3. ותרו על המשקאות המתוקים. העמידו במקום השתייה המתוקה חלופה ראויה על השולחן, כמו קנקן של מים או סודה מקושט יפה, כך שאף אחד לא יוכל להתעלם ממנו: פלחי ליים ונענע, תמצית של תה ירוק עם לואיזה ונענע או כל חליטת תה שאוהבים עם המון קרח. טיפ: מוסיפים לקנקן חופן פירות יער מוקפאים.

4. הכינו נשנוש בריא לשעות שלפני הארוחה. בכל ארוחת חג יש את שלב ההתכנסות – אלה שבאים מרחוק (שבדרך כלל מקדימים) ואלה שלא יצאו בזמן והם תקועים בפקקים. הממתינים תמיד גוועים ברעב. מה עושים? זורקים לסיר עם מים רותחים שקית של אדממה מעולה לנשנוש, ירוק, בריא וטעים.

עוד באותו נושא

בשר, דגים וקינוח מעולה: המתכונים לארוחת החג שלכם

לכתבה המלאה
סלט סלק וגזר סנפרוסט. בבושקה הפקות,
מוסיף צבע וטעם. סלט סלק קייצי/בבושקה הפקות

5. הוסיפו צבע לארוחה. סלק קפוא מבושל יכול לקצר לנו את הדרך בהכנת שולחן הברכות של החג. אפשר להכין סלט סופר טעים ובריא בחמש דקות ולהתענג על הטעמים והגוון הסגול וגם לברך עליו.

6. קצרו תהליכים. כל מי שהכין פעם כבד קצוץ יודע שהשלב של קילוף וקיצוץ הבצל הוא הארוך ביותר מפני שנדרשות כמויות גדולות של בצל. הכי קל פשוט לפתוח שקית של בצל קצוץ מוקפא ישר למחבת. כדי לצמצם בכמות השמן מוסיפים מעט מים בכל פעם ומכסים חלקית, כך שהבצל יצליח להתרכך ולהזהיב בלי להיחרך.

7. תוספת טעימה, מזינה ובריאה. לא משנה מאיזה עדה אתם או איזה סיר של דגים הכנתם: פישקדו בלימון, חריימה טריפוליטאי או דג מרוקאי, גרגרי חומוס ייהנו להשתכשך ברוטב יחד עם הדגים ויעשירו את המנה. פותחים שקית של גרגירי חומוס מוקפאים, שכבר הושרו ומוסיפים לרוטב. כך חסכתם זמן, אבל העשרתם בטעם.

קציצות עדשים ופטריות. אפיק גבאי,
קציצות עדשים ופטריות. פתרון טעים לצמחונים וטבעונים/אפיק גבאי

8. הוסיפו מנה צמחונית/טבעונית לשולחן. בכל ארוחה יש לפחות צמחוני אחד ולפעמים גם טבעוני. פילאף של אורז או בורגול עם עדשים וערמונים ייתן מענה טעים וגם יתאים כתוספת ליד הבשר.

הנה מתכון פשוט וטעים שמכינים בחצי שעה.

9. אל תשכחו את הילדים. לפעמים תפריט ארוחת החג כל כך חשוב לנו ואנחנו מבקשים להרשים את האורחים, אבל הילדים לא תמיד מוצאים את עצמם בכל הבלגן של תבשילי החג והמסורת. קלחוני תירס אהובים על כולם ומתאימים לכל שעה, גם בסוף הארוחה כשכולם בקינוח והילדים נזכרו שהם רעבים.

10. שמרו על איזון גם בשלב הקינוח: בארוחת החג כולם אוהבים להרשים, אבל זה לא אומר שזה חייב לבוא על חשבון הבריאות שלכם. אחרי המנה הראשונה והעיקרית יש כאלה שיעדיפו קינוח קל של אגוזים, פירות ותה. אחרים לעומת זאת לא יסכימו לוותר על המתוק שלהם. הנה רעיון שמשלב בין השניים: הכינו פודינג וניל, חתכו עוגת דבש לקוביות והרכיבו טרייפל וניל עם פירות יער קפואים מתובלים בדבש ולימון. לחילופין אפשר לצקת את הפירות על מלבי שמכינים מחלב קוקוס.

הנה עוד רעיון לקינוח טעים.

חג שמח, טעים ובריא!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully