וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכללים שחובה להכיר: להפוך את הבית לנעים ובטוח עבור התינוק החדש

26.10.2017 / 6:05

הבייביז שלנו לא מגיעים עם הוראות הפעלה, אז כדי להקל מעט על המעבר מבית שמותאם לזוג לבית שמתאים למשפחה, נני הבטיחות שלנו ריכזה כמה עצות בסיסיות שהורים טריים חייבים להכיר

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף Reckitt Benicksers
זוג הורים עם תינוק. ShutterStock
הגעתם הביתה עם התינוק החדש. מה עכשיו?/ShutterStock

נולד לכם תינוק חדש? מזל טוב!
הפלא המדהים הזה כולו שלכם, אבל למרבה הצער הוא לא מגיע עם הוראות הפעלה. ומהרגע שתגיעו עם התינוק הביתה בפעם הראשונה מבית החולים, האחריות היא כולה עליכם: לקלח, להלביש, לסרק, להאכיל ולחתל – כל מה שקשור בטיפול בתינוק הוא אחריותכם הבלעדית. מלחיץ? אולי, אפשרי לביצוע? בטוח!

השלב הראשון הוא הכנת הבית לבייבי והתאמתו לצרכים שלו ושלכם, כהורים:

עוד בנושא:
הפחד של כל הורה: מה עושים כשילד נשכח ברכב?
מדריך מציל חיים: מה עושים כשהתינוק נחנק מעצם זר?
מדריך: איך עושים החייאה לתינוק?

הטמפרטורה בבית לא צריכה להיות חמה מדי. 23-25 מעלות זה טווח מצויין ונעים מאוד לכל עונות השנה. שמירה על הטמפרטורה הנכונה תסייע לכם להקטין את התחלואה של הבייבי.

חדר מעוצב לתינוק. ShutterStock
בדקתם שלרהיטים שקניתם יש תו תקן?/ShutterStock

הכינו מבעוד מועד את הריהוט המתאים לחדרו של התינוק: לול בעל תו תקן עם סורגים למניעת נפילה.

אם רכשתם שידת החתלה, ציידו אותה בסלסילה המכילה את כל הנחוץ לשם החלפת חיתול: חיתולים, משחת החתלה ומגבונים. בעת החלפת החיתול לבייביז על השידה עליכם להיות לצדם כל העת, משום שהם עלולים להתגלגל וחלילה ליפול ממנה. אין להשאירם עליה ללא השגחה!

את מיטת התינוק יש להציע בהתאם להנחיות למניעת חנק ומוות בעריסה. הקפידו על מצעים מתוחים מבדים נושמים, והעדיפו שמיכה קלה על פני כיסוי כבד. מומלץ לא להניח בתוך המיטה צעצועים או בובות רכות. בנוסף, יש לשים לב כי אין שרוכים או רצועות חופשיות במצעים שהתינוק עלול להסתבך בהן.

בעת הרחצה, העדיפו לרחוץ את התינוק באמבטיה מוגבהת על מעמד, בכדי שתוכלו לקלח את הבייביז בצורה נוחה ובטוחה. יש להכין לפני כל מקלחת את המגבת והבגדים שישמשו אתכם בסופה. בשום אופן אין להשאיר את הבייביז לבד באמבטיה בזמן שאתם מתארגנים, אפילו לא לזמן קצר ביותר.

לפני שמכניסים את התינוק למים, יש לבדוק את הטמפרטורה באמצעות המרפק או גב כף היד - מקומות רגישים מאוד שיאפשרו לכם להעריך האם המים חמים או קרים מדי.

אמא רוחצת תינוק באמבטיה. ShutterStock
אמבטיה מוגבהת תאפשר לך לרחוץ את הבייבי בלי להתכופף/ShutterStock

אם יש לך שיער ארוך, מומלץ לאסוף אותו כאשר משחקים או מחליפים חיתול לבייביז. שערות ארוכות עלולות להתלפף סביב האצבעות הקטנות שלו ולגרום לפציעה ואף לנמק.

אם בחרתן שלא להניק, יש למדוד את טמפרטורת תחליף החלב בבקבוק לפני שנותנים אותו לבייביז, כדי לוודא שהוא לא חם מדי. יש לטפטף מספר טיפות על גב כף היד, בצורה זו תמנעו מצב של כוויה בפיו.

יש להקפיד להרחיק חפצים קטנים כמו חרוזים, מטבעות וכדומה מהישג ידם של הבייביז. הם עלולים להכניס אותם לפה ולבלוע אותם ומדובר בסכנת חנק – חשוב מאוד.

נכון, להיות הורים זו אחריות גדולה אבל גם סיפוק שאין כמותו ואני בטוחה שאם תשמרו על כללי הבטיחות, צפויה לכם חוויית הורות מרתקת ולבייביז שלכם צפויים הורים אוהבים ומסורים.

בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully