וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 מאכלים טעימים שיעזרו לכם להתגבר על כאב ראש

המסכים, תזונה לקויה וסטרס גורמים לעלייה בכאבי הראש אצל רבים מאיתנו. אבל לא תמיד חייבים כדור כדי להפיג את הכאב. הנה כמה דרכים טבעיות לעשות את זה

איריס קול מראיינת את ד"ר אמנון מוסק על כאבי ראש ומיגרנות/מערכת וואלה

אם תרימו לרגע את הראש מהמסך ותשאלו למי יש כדור נגד כאב ראש, כנראה שכמה אנשים ינדבו לכם אחד. כאבי ראש הם אחת מהבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר, שרובנו בדרך כלל נעדיף לפתור בדרך ה"קלה" ביותר. אולם, אם אתם מעדיפים להפחית את צריכת הכימיקלים ולהיעזר בדרכים טבעיות כדי להקל על הכאב - בהחלט יש כמה שיטות לעשות זאת.

קודם כל, מומלץ להתרחק ממאכלים ומזונות שעלולים להחמיר את התסמינים, וברשימה הזאת, לצערנו, תמצאו כנראה לא מעט דברים שתתקשו לוותר עליהם, כמו קפה, חטיפי צ'יפס ומוצרי חלב. מנגד, יש לא מעט מאכלים שדווקא ישפרו את המצב ויחזקו את הגוף. הנה 7 מהבולטים ביותר שבהם:

1. ג'ינג'ר

שורש ג'ינג'ר על קרש חיתוך. ShutterStock
גם נלחם בכאב וגם שומר על המשקל. שורש ג'ינג'ר/ShutterStock

ג'ינג'ר הוכח מחקרית כיעיל למלחמה בהשמנת יתר, סוכרת, מחלות לב ובעיות רפואיות נוספות. בנוסף, הג'ינג'ר נמצא יעיל בחסימת מוליך עצבי בשם פרוסטגלנדין - הידוע כגורם לתגובות דלקתיות. המוליך העצבי הזה עלול לגרום לנפיחות באזורים שונים במוח, אחד הגורמים הבולטים לכאבי ראש. במחקרים רפואיים הוכיחו את יעילותו של הג'ינג'ר במלחמה במיגרנות, וגם בהקלה על הבחילות שעלולות להיות נלוות אליהם.

2. דגים

תבשיל דגים עם מנגולד ועשבי תיבול. אלון מסיקה
שומר על הראש, מעצים את המוח. תבשיל דגים עם מנגולד/אלון מסיקה

בעוד שאנשים נוטים לזרוק את כל תחלואי העולם על שומנים, שורה ארוכה של מחקרים בשנים האחרונות מראה שהם חיוניים לאריכות ימים, ולמלחמה במגוון בעיות רפואיות. בדגים לדוגמה, בדגש על מקרל, סלמון וסרדין, יש שיעור גבוה של חומצות שומן מסוג אומגה 3, בעלות תכונות נוגדות דלקת, שהוכחו כמפחיתות את התדירות והעוצמה של כאבי ראש ומיגרנות. באותה ההזדמנות, הדגים עשויים גם לשפר את תפקוד המוח ולהעצים את תפקודה של מערכת העצבים.

3. יוגורט

יוגורט עם תפוחים. ShutterStock
עשיר ב-B2. יוגורט עם תפוחים/ShutterStock

יוגורט לבן ופשוט מכיל שיעור גבוה של ויטמין B2, המשתתף במגוון תהליכים ביוכימיים חיוניים בגוף שלנו. מחקר שבוצע באוניברסיטת לייז' שבבלגיה, מצאו כי הוספה של מרכיב חיוני זה לתפריט עשויה להפחית את מספר התקפי המיגרנה. בנוסף, החוקרים מצאו כי ויטמין B2 עשוי אף להגביר את היעילות של הכדורים לשיכוך כאבי הראש. לא אוהבים יוגורט? אפשר בהחלט להחליף אותו בביצים, שמכילות גם הן את הוויטמין החיוני הזה בשיעור גבוה.

4. תרד

עלי תרד במחבת עם פיקורינו. איילה ג'ני, מערכת וואלה!
אחד הגורמים החשובים בשמירה על תזונה בריאה. עלי תרד במחבת/מערכת וואלה!, איילה ג'ני

אחת העצות המוכרות ביותר לשמירה על תזונה מאוזנת היא הגברת צריכת העלים היומית. אכן, יש מספיק סיבות טובות להוסיף עלים לתפריט, אבל הנה אחת שקצת פחות מוכרת לרוב האנשים. עלים ירוקים, וביחוד התרד, עשירים במגנזיום, שהוכח מחקרית כאמצעי לשיכוך כאבי המיגרנות וכאבי הראש - ביותר מ-40 אחוזים בממוצע. אולם כאן לא מסתכמת התועלת של העלים לבריאות, הנה כל הדרכים שבהן הם ישפרו את חייכם.

עוד בוואלה!

הדבר המדהים שתרד עושה למוח שלכם

לכתבה המלאה

5. אבטיח

אבטיח. ShutterStock
עוד סיבה טובה לאכול אותו. אבטיח/ShutterStock

יש הרבה סיבות אפשריות לכאבי ראש, וכדי לטפל בהם ביעילות, חשוב קודם כל להבין מהו מקור הכאב. הנה דרך לעשות זאת. במקרים רבים, הכאב נגרם מסיבה שכולנו חוטאים בה לא מעט - פשוט בגלל שלא שותים מספיק מים. התייבשות מובילה לירידה בנפח הדם, מה שמפחית את היקף החמצן שמגיע למוח ומשפיע גם על קולטני הכאב באזור הראש. כדי להתגבר על כך, אחת הדרכים הטובות להחזיר לגוף את הנוזלים היא כמובן להרבות בשתיית מים, וגם לצרוך פירות וירקות שיעזרו לכם להשלים את המכסה בקלות, כמו אבטיח ומלפפון.

6. הסוג הנכון של הבשר

כבד. ShutterStock
חלק מסוגי הבשר יחמירו את התסמינים וחלק יקלו עליהם/ShutterStock

העמותה האמריקאית למניעת כאבי ראש (National Headache Foundation) מציעה לאנשים עם נטייה לכאבי ראש לשמור מרחק מבשר מיושן, מיובש, ממולח או מעושן. על פי העמותה, סוגי בשרים אלו עלולים להגביר את הסיכון לכאבי ראש ומיגרנות חמורות. מנגד, מחקרים דווקא מראים כי אכילת כבד דווקא יכולה לרפא את כאבי הראש. הכבד עשיר בחומר בשם CoQ10, כמו גם בוויטמין B2. על פי האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה, (American Academy of Neurology), תרכובות אלו עוזרות להילחם ביעילות בכאבי ראש מתמשכים.

7. קינואה

סלט קינואה. ShutterStock
ויטמינים ומינרלים רבים שישפרו את הבריאות. סלט קינואה/ShutterStock

פחמימות פשוטות כמו לחם לבן מתפרקות במהירות בגוף, וגורמות לצניחת סוכר פתאומית, שעלולה לגרום לחולשה, לירידה בלחץ הדם ולעלייה בכאבי הראש ובמיגרנות. מנגד, צריכת קטניות כמו קינואה, תסייע להילחם בצניחות הפתאומיות האלה ולהקל על תחושת הכאב. בנוסף יש בקינואה הרבה ויטמינים ומינרלים חיוניים, בהם גם מגנזיום, כמו בתרד ובעלים ירוקים נוספים. מרכיב זה כאמור הוכח מחקרית כאמצעי להפחית את כאבי הראש, וגם יסייע להוריד את לחץ הדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully